به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سجاد انوشیروانی عصر امروز در جریان بازگشت از بازیهای المپیک در فرودگاه اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کسب این موفقیت بزرگ را مدیون دعای خیر پدر و مادر و همچنین روزهداران مؤمن هستم که در لیالی قدر با دعای خودشان سبب شدند تا المپیکیهای ما بتوانند کسب افتخار کرده و پیروزیهای غرورآفرین را به دست آورند.

وی با یادآوری این‌که در این دوره از رقابت‌ها با حریفان قدر و بسیار جدی برای کسب مدال روبه‌رو بودم، تصریح کرد: المپیک لندن آوردگاه بسیار سخت و همچنین حساس بود که با عنایت خداوند متعال و دعای مردم و همچنین تلاش کادر فنی وزنه‌برداری توانستیم در این مسابقات درخشش داشته باشیم.

انوشیروانی در ادامه خاطر نشان کرد: هر چند از ابتدا امیدوار به کسب مدال بودم اما با دیدن رقیبان بسیار نفس‌گیر متوجه شدم که وزنه زدن در المپیک بسیار کار حساس و سنگینی است اما با روحیه‌ای که کادر فنی به ویژه رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و افتخار کشورمان رضازاده به ما می‌داد با توان مضاعف روی صحنه حاضر شده و وزنه می‌زدیم.

وی اضافه کرد: بعد از چند ماه استراحت خودمان را برای رقابت‌های آسیایی و جهانی آماده می‌کنیم و امیدواریم با توان مضاعف بتوانیم در صحنه‌های جهانی و بین‌المللی بار دیگر برای این ملت مایه بهجت و غرورآفرینی باشیم.

نایب قهرمان المپیک لندن بیان کرد: علاوه بر وزنه‌برداری که توانست تا حدودی رضایت مردم و مسئولان را فراهم آورد ورزشکاران ما در دیگر رشته‌ها نیز با تمام توان حاضر شده و انتظار داریم در دو روز آینده تیم کشتی آزاد و ورزشکاران مستعد در این رشته بتوانند بر تعداد مدال‌های رنگین کشورمان بیفزایند.

انوشیروانی ادامه داد: ‌بسیاری از ورزشکاران میدان رقابت المپیک را سکوی پرتاب برای توفیقات دیگر می‌دانند و ما نیز امیدواریم در المپیک چهار سال آینده بتوانیم با قدرت و توان مضاعف حاضر بوده و کسب افتخار کنیم.

المپیک آینده ناکامی‌ها را جبران می‌کنم

به گزارش فارس، سعید محمدپور نیز به عنوان نفر پنجم المپیک در رشته وزنه‌برداری گفت: در نهایت بدشانسی از رسیدن به مدال باز ماندم ولی تجربه بسیار خوبی بود تا در المپیک‌های بعدی بتوانم با درایت و تدبیر بیشتر حضور پیدا کنم.

وی افزود: با توجه به این‌که هنوز فرصت حضور در میادین جهانی و المپیک برایم تکرار می‌شود از امروز با تمرینات و کارهای مستمر تلاش می‌کنم تا در المپیک برزیل و مسابقات جهانی و آسیایی درخشش داشته و با حفظ آمادگی بتوانم برای ملت ایران مایه غرور و افتخار باشم.

در جریان ورود دو قهرمان خطه اردبیل بازگشتی از المپیک به فرودگاه اردبیل جمعی از مسئولان و ورزشکاران و علاقمندان این پهلوانان نامی به صورت پرشور از آنها استقبال کرده و این دو ورزشکار نیز بعد از ورود به شهر اردبیل با حضور در مزار شهدا با آرمان بلند شهیدان انقلاب و جنگ هشت ساله تجدید بیعت کرده و بر تداوم راه آنها تاکید کردند.