به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، محمد عباسی در پایان دوازدهمین همایش تجلیل از ورزشکاران و حامیان مردم مظلوم فلسطین در خصوص این همایش اظهار داشت: یکی از ویژگیهای مردم ایران آرمانگرایی است و ما همیشه از ملت قهرمان و مظلوم فلسطین حمایت خواهیم کرد. متاسفانه فلسطینیها سالهاست که مورد تجاوز قرار گرفتهاند و حتی این مسئله مورد حمایت جهانیان واقع میشود. اما ملت ایران به همراه ورزشکاران این حرکتها را محکوم خواهد کرد.

وی در خصوص روز قدس نیز گفت: ۳۳ سال است که ملت ایران در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان آرمانی‌تر از سال‌های گذشته حاضر می‌شوند و ورزشکاران عزیز نیز که همیشه در عمل هم ثابت کردند حامیان ملت مظلوم فلسطین هستند پا به پای مردم در این راهپیمایی‌ها شرکت خواهند کرد و بارها دیده‌ایم که مقابل نمایندگان رژیم جعلی صهیونیستی حاضر نشدند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص تقدیر و تمجید از ورزشکاران جوانمرد که در مسابقات مختلف مقابل نمایندگان رژیم صهیونیستی به میدان نرفته‌اند گفت: شما باید جای ورزشکارانی باشید که می‌توانند مدال طلا بگیرند و سال‌ها تلاش می‌کنند تا در مجامع بین‌المللی حاضر باشند اما از امتیاز و شهرت‌های ظاهری می‌گذرند و از مقابله با حریف کناره گیری می‌کنند. خوشحالم چنین جلساتی تشکیل شد و از اینکه بخشی از دین خود و دوستان را ادا می‌کنیم خوشحالم و باید بگویم قهرمانان واقعی آنها هستند.



به گزارش فارس محمد عباسی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص حرف و حدیث‌هایی که پس از المپیک به وجود آمده و خیلی‌ها مدال آوران این رویداد بزرگ جهانی را با بازیکنان فوتبال قیاس می‌کنند و اعتقاد دارند رقم‌های میلیاردی در ورزش فوتبال پرداخت می‌شود، ‌ گفت: ما باید در این زمینه بحثی حرفه‌ای داشته باشیم. بارها از طرف وزارت ورزش و جوانان اعلام کردیم که نباید افراط و تفریط کنیم و باید به همه استعدادهای کشور توجه داشته باشیم و باید در بخش‌های مختلف از آنها استفاده کنیم.

وی افزود: وقتی در مسابقات مختلف چهره‌های جوان و جدیدی را می‌بینید، این نشان می‌دهد که ما استعدادهای زیادی داریم و از طرف دیگر اگر ورزشی مثل فوتبال مورد حمایت مردم قرار گرفته نباید این رشته هم مورد بی‌مهری قرار بگیرد. تصور من این است که رسانه‌ها در تحلیل‌های خود به این زمینه اشاره می‌کنند که آیا امکاناتی که در اختیار فوتبالیست‌ها قرار دارد برای سایر ورزشکاران هم در نظر گرفته می‌شود؟

عباسی تاکید کرد: حتی خود رسانه‌ها از کنار فوتبال به واسطه تبلیغات درآمد دارند و همه باید بدانیم در نظام برنامه‌ریزی باید این مسئله را مراعات و رعایت کنند و البته از رسانه‌ها می‌خواهم که در این زمینه کمک‌های لازم را انجام دهند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اینکه گفته می‌شود موفقیت ورزشکاران ما در المپیک مربوط به کمیته ملی المپیک است و عده‌ای هم این مسئله را به وزارت ورزش ربط می‌دهند، نظر شما در این خصوص چیست، تصریح کرد: این مسئله به خاطر لطف خداوند بود. امام خمینی(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و هیچ کس نباید این طور مسائل را مربوط به خود بداند. در این بین فدراسیون‌ها هیئت‌های استانی، ‌ مردم در روستاها و شهرها، ‌ مربیان و خیلی‌های دیگر بخش استعداد یابی را انجام داده‌اند و در نهایت کار به وزارت ورزش کشیده شده و کمیته ملی المپیک زحمات اعزام تیم‌ها و حمایت از آنها را انجام می‌دهد و در واقع این مسئله باعثایجاد اتحاد می‌شود.

وی تاکید کرد: نظام ورزش سیاست‌گذاری‌اش واحد است و به هیچ وجه در جریان برگزاری المپیک چیزی از کاروان ایران شنیده نشد. چون ما اتحادی فوق‌العاده داشتیم و به دیگران نیز توصیه می‌کنیم که حیف است چنین شکوه و موفقیتی را که به دست آورده‌ایم، با مطرح کردن مسائل جزئی آن را مکدر کنیم.

عباسی در پایان سخنانش در پاسخ به این سؤال که آیا تغییراتی در هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس به وجود میآید یا خیر، گفت: این مسئله غیر قابل انکار نیست و تغییرات در هیئت مدیره این دو باشگاه صورت میگیرد.