به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، "فابريس موآمبا" پنج ماه پس از ايست قلبياش در زمين فوتبال به توصيه پزشكان كفشهايش را براي هميشه آويخت.

وی که تباری کنگویی دارد، یک ماه پیش از بیمارستان مرخص شد و تاکنون امیدوار بود بتواند به زمین‌های فوتبال بازگردد. موآمبا در پایگاه اینترنتی باشگاه دسته دومی بولتون نوشت: " از زمان حمله قلبی و ترخیصم از بیمارستان همواره فکر می‌کردم، روزی می‌توانم فوتبالم را ادامه دهم و دوباره برای بولتون بازی کنم ولی اکنون باید به توصیه پزشکان بازنشستگی‌ام را از فوتبال حرفه‌ای اعلام کنم. "

موآمبا که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های انگلیس را دارد، هفدهم مارس گذشته در بازی برابر تاتنهام از دور یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس نقش بر زمین شد. به گفته پزشکان بولتون قلب او ۷۸ دقیقه تمام از تپش بازماند. وی یک ماه در بیمارستان بستری بود و پس از آن اجازه یافت تا به خانه بازگردد. پس از آن تلاش کرد، زیر نظر پزشکان متخصص درمانش را دنبال کند. آخرین تلاش‌ها در بلژیک بود که نتیجه نداد: " نتیجه‌ کاردیوگرافی در بلژیک همانی نبود که می‌خواستم. خبری که دریافت کردم، همان چیزی نبود که می‌خواستم بشنوم. "

" اوون کویل "، سرمربی بولتون با ابراز ناراحتی از این خبر، عنوان کرد، احساس بازیکنش را به خوبی درک می‌کند: " همه دیدند، موآمبا چه بازیکن جنگنده‌ای است و چه شخصیت قدرتمندی را داراست. می‌دانیم باز هم به چیزهای بزرگی دست خواهد یافت. در کنار همه ناراحتی‌مان مهم‌ترین نکته آن است که او زنده و پیش ماست. " " فیل گارتساید "، رییس باشگاه بولتون هم در این باره، عنوان کرد: " همه ما بسیار متاسفیم که فابریس نمی‌تواند فوتبالش را دنبال کند. با این حال مجبوریم به توصیه پزشکان گوش کنیم. "

سپ بلاتر رييس فدراسيون بينالمللي فوتبال كه زنده ماندن موآمبا را "معجزه" عنوان كرده بود، در صفحه توييتر خود نوشت: "به تازگي از بازنشستگيات با خبر شدم. اين خبر براي تو بسيار ناراحت كننده است و برايت بهترينها را آرزو ميكنيم."