به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، زماني كه تماشاگر آلماني هوادار ليونل مسي وارد چمن ورزشگاه "كامرز بانك" فرانكفورت شد، تنها يك هدف را در سر داشت: "يك بار هم كه شده بايد با ليونل دست بدهم." ستاره آرژانتيني هم در روبهرويي با "جيميجامپ" آلماني خونسرد بود و دست آخر هم او را به خواستهاش رساند. در شبي كه اين هوادار فوتبال به آرزويش رسيد، آلمان از دستيابي به خواستهاش ناكام بود و بازي را با نتيجه ۳ بر يك به مهمانان آمريكاي جنوبيخود واگذار كرد. "كك آرژانتيني" در اين بازي نمايش درخشاني داشت.

لحظه کلیدی بازی برای سوپراستار آبی‌ - اناری‌ها قرار گرفتن پشت توپ به هنگام زدن ضربه پنالتی بود. ضربه‌ای که روبرت سیلر، نخستین دروازه‌بان اخراجی تاریخ تیم ملی آلمان آن را هدیه داده بود. مسی ۲۵ ساله در این باره گفت: " درست پس از اخراج توپ را بیشتر در اختیار داشتیم. از همان لحظه که دروازه‌بان اخراج شد، کنترل بازی دست ما افتاد. مسابقه خوبی بود و توانستیم از برتری عددی‌مان بهره ببریم. در تمام نیمه دوم بهتر از آلمان بازی کردیم. "

مسی زننده ضربه پنالتی بود و در نهایت نتوانست مارک آندره تر اشتگن را مغلوب کند. هر چند او در نیمه دوم کارش را کرد تا گام دیگری به " گابریل باتیستوتا " و ۵۶ گل زده او با پیراهن آلبی‌سلسته نزدیک‌تر شود. یکی از معدود رکوردهایی که هنوز به دست مسی شکسته نشده است: " رکورد باتیستوتا بسیار دور از دسترس است؛ بسیار دور. مهم این است که گل امشبم برای ما اهمیت داشت تا نتیجه بازی را هم از آن خود کنیم. "

مسی همچنین عنوان کرد: " دوست داشتم پنالتی را گل کنم ولی نشد. شانس‌های زیادی را فراهم کردیم و گل هم زدیم. اکنون باید به بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل فکر کنیم. این روزها این مهم‌ترین رقابت موجود است. "

بازیکنان هجومی برگ برنده آرژانتین بودند؛ نه تنها مسی که همبازیانش در خط حمله و همین موضوع کار را برای مربیان همزمان آسان و دشوار می‌کند. شاید کمتر مربی‌ای بتواند با این همه بازیکن جوان و تهاجمی ترکیبی دفاعی را روانه زمین کند: " زمانی که مهاجمان بیشتری را در اختیار داریم، کار برای همه آسان‌تر خواهد بود. ما به این ترتیب فضای بیشتری را برای بازی در اختیار خواهیم داشت. "

آرژانتين بازي با آلمان را با گونسالو هيگوآين به عنوان تك مهاجم آغاز كرد و در ادامه سرخيو آگرو را به عنوان بازيكن تعويضي به ميدان فرستاد تا با ۲ فوروارد به دروازه آلمان هجوم ببرد.