به گزارش افکارنیوز به نقل از سايت گل ، در اين کنفرانس خبري طولاني و مملو از احساسات، اين بازيکن ايراني نگاهي به گذشته هاانداخت و به مرور ۱۵ ماهي که به دور از دنياي فوتبال سپري کرد، پرداخت.حالا شجاعي کاملا آن روزها را پشت سرگذاشته و قبل از هر چيز ديگري از شرايط فيزيکي اش صحبت کرد: الان حالم خيلي خوب است. صد در صد آماده نيستم ولي خيلي بهتر شده ام. در هر جلسه تمريني و در هر بازي، با اعتمادبه نفس تمام وارد زمين مي شوم. نه احساس درد مي کنم و نه احساس ناراحتي ؛ فقط هنوز ريتمم را باز نيافته ام. به علاوه، وزن کم کرده ام و نسبت به روزهاي قبل از مصدوميت سبک تر شده ام. بعد از چنين مصدوميت طولاني اي، به زمان نياز دارم تا بتوانم به روزهاي اوجم بازگردم.

بازیکن ایرانی اوساسونا، از حمایتی که در طول تمام این ماه ها دریافت کرده، متشکر است: «می خواهم از سران باشگاه و هم تیمی هایم تشکر کنم. هیچ وقت به خاطر آنکه دور از خانواده یا کشورم بوده ام، احساس بدی نکردم. همه از من خیلی حمایت کردند. فقط می توانم از همه تشکر کنم. به ویژه از هوادارانی که همیشه در خیابان و در سکوهای ورزشگاه، حمایتشان را از من ابراز کرده اند. از همه واقعا متشکرم: از پزشکان، فیزیوتراپ ها، از مسئولان رختکن و کارگران تاخونار؛ نمی دانم چطور باید پاسخ محبتتان را بدهم.»

شجاعی در ادامه درمورد روزهای سخت مصدومیت گفت: «روزهای خیلی سختی را پشت سرگذاشتم و همه چیز خیلی سخت بود. تقریبا روزهایی می رسید که تا مرز گریه کردن پیش می رفتم. در ابتدا واقعا ناراحت بودم ولی بعد از سفر به آلمان اعتماد به نفس گرفتم و می خواستم تا با فکر کردن به آینده، زندگی ای عادی داشته باشم. الان حالم خوب است. به ویژه به خاطر تمام حمایت هایی که دریافت کرده ام. هیچ وقت به خداحافظی از فوتبال فکر نکرده ام ولی لحظاتی بود که بیش ازحد ناراحت بودم. به ویژه وقتی که در کلینیک سن میگل به من گفتند که باید دوباره پایم را جراحی کنم، در انتظار آن بودم که به من بگویند که دیگر می توانم بازی کنم. آن لحظه ها، لحظه های واقعا سختی بود(شجاعی در زمان برزبان اوردن این صحبتها به شدت احساساتی می شود). واقعا در این باشگاه روزهای خیلی خوبی داشتم و فکر نمی کنم که در هیچ تیم دیگری، می توانستم چنین احساسی را تجربه کنم. رختکن اوساسونا رختکنی ویژه است.»

مسعود شجاعی اولین حضورش در ترکیب تیمش بعد از سپری کردن روزهای مصدومیت را در روز ۱۸ جولای و در بازی دوستانه مقابل اوئسکا جشن گرفت. شجاعی در مورد آن بازی گفت: «می خواستم شروعی طبیعی داشته باشم ولی حس عجیبی داشتم. بازی بدی را به نمایش گذاشتم؛ چون می خواستم هرکاری بکنم. مربی تیمم به من روحیه می داد. هیچ وقت مصدومیتی تا این حد طولانی نداشتم و می دانستم که باید کم کم خودم را برای بازگشت به میادین آماده کنم. بدون عجله. من علاقه و هیجان زیادی برای شروع فصل دارم. امسال نمی خواهم حتی یک بازی را هم ازدست بدهم.»

بخش پاياني صحبتهاي مسعود شجاعي، به همدردي او با قربانيان زلزله ويرانگر در منطقه شمال غربي ايران که روز ۱۱ آگوست رخ داد، اختصاص يافت: من براي مردم واقعا ناراحتم. چون اين زلزله در سه روستاي خيلي کوچک رخ داده و بيش از ۳۰۰ قرباني گرفته. مي خواهم از راه دور کاري انجام بدهم ولي نمي توانم. فقط مي توانم بگويم که از شدت ناراحتي اي که در درونم حس مي کنم، حرف بزنم. اميدوارم که شرايط تدريجا خوب شود و دولت به اين مردم کمک کند.