به گزارش افکارنیوز به نقل از گل، دو تیم استقلال و پرسپولیس تا دقایقی دیگر در چارچوب دربی ۷۵ام به مصاف یکدیگر خواهند رفت

هفته ششم لیگ برتر. جمعه ۳ شهریور، ورزشگاه آزادی، تعداد تماشاگران: ۹۰ هزار نفر

داور: محسن ترکی

اخطار: پولادی(پرسپولیس)، اکبرپور و عمران زاده(استقلال)

استقلال:
مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، هاشم بیک زاده، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، علی حمودی(۵۸ امین منوچهری۹، جواد نکونام، فریدون زندی(۸۳ توزی)، جانواریو، آرش برهانی(۷۸ ساموئل)، سیاوش اکبرپور
سرمربی: امیر قلعه‌نوعی

پرسپولیس:نیلسون، سید جلال حسینی، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، مهرداد پولادی، ‌ مهدی مهدوی کیا، حسین ماهینی، امیرحسین فشنگچی، علی کریمی(۸۶ نوری)، غلامرضا رضایی و محمد قاضی(۷۶ انصاری قرد)
سرمربی: ژوزه مانوئل

شرح بازی در نیمه اول:

اگرچه کندتر از همیشه اما بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال در نیمه اول جذاب و پرتب و تاب بود.
محسن ترکی ۳۹ ساله که پنجمین قضاوت خود در دربی تهران را تجربه می‌کند، نخستین خطای تاثیرگذار را به سود تیم استقلال اعلام کرد که دو ارسال جانواریو روی دروازه پرسپولیسی‌ها نتیجه‌ای را برای آبی‌پوشان در بر نداشت.
پس از این دو موقعیت، دوندگی بازیکنان پرسپولیس و اشتباهات خط دفاع استقلال باعثشد جریان بازی به سود سرخپوشان باز گردد. در دقیقه ۵ مسابقه ارسال مهرداد پولادی از نقطه کرنر جناح راست، با ضربه زیبای علی کریمی همراه شد که دیر عمودی دروازه مانع از به ثمر رسیدن گل نخست بازی شد.
دو دقیقه بعد فرصت طلبی غلامرضا رضایی با اشتباه پژمان منتظری همراه شد تا این بازیکن در یک و دو با محمد قاضی صاحب موقعیت گلزنی شود اما ضربه محکم وی ابتدا بصورت ناقص توسط رحمتی و سپس به‌وسیله مدافعان آبی‌پوش این توپ دفع شد.
در ۱۰ دقیقه ابتدایی مسابقه روند بازی در اختیار تیم پرسپولیس بود اما پس از ارسال‌های متعدد و بدون نتیجه سرخپوشان، شاگردان قلعه‌نویی با حفظ توپ بیشتر سعی کردند خود را از فشار حملات حریف خارج کنند. نخستین اخطار بازی دقیقه ۱۶ به مهرداد پولادی نشان داده شد. منتظری که اشتباهش مقابل رضایی را در صحنه‌ای مشکوک به خطا جبران کرد، پس از عبور از یکی دو بازیکن پرسپولیس توسط پولادی متوقف شد تا ترکی کارت زرد را برابر دیدگاه شماره ۱۶ سرخپوشان قرار دهد. مانوئل ژوزه به تصمیم داور به خاطر نادیده گرفتن خطا روی رضایی اعتراض کرد. در این دقایق اشتباهات بازیکنان دو تیم از کیفیت بازی کاست اما شوت پرقدرت جانواریو در دقیقه ۲۱ که از کنار دروازه تیم پرسپولیس به اوت رفت، سردی بازی را از بین برد.
از دقیقه ۲۲ بازی بار دیگر پرسپولیسی‌ها با استفاده از فضای کنار زمین، روند مسابقه را در دست گرفتند که در دقیقه ۲۵ خطای سیاوش اکبرپور روی محسن بنگر، باعثشد ترکی دومین کارت زرد بازی را با این مهاجم استقلال نشان دهد. دو ارسال مهدوی‌کیا در این دقایق توسط بازیکنان استقلال دفع شد و نتیجه‌ای برای سرخپوشان نداشت.
حرکات جالب مهدوی‌کیا و پاس‌های علی کریمی در این دقایق رای به برتری سرخپوشان داده بود، هرچند استقلالی‌ها برای رسیدن به دروازه‌ حریف و خروج از این فشار سرخپوشان، به پاس‌های عمقی زندی و جانواریو و فرارهای برهانی و اکبرپور دل بسته بودند. البته جواد نکونام در دقیقه ۲۸ شانس گلزنی از راه دور را امتحان کرد اما شوت وی با فاصله زیاد از روی دروازه نیلسون راهی اوت شد.
دومین موقعیت مهم نیمه نخست را هم علی کریمی بوجود آورد. شماره هشت سرخپوشان در دقیقه ۳۱ با یک حرکت انفجاری ۳-۴ بازیکن آبی‌پوشان را از پیش رو برداشت و با پاس در عرض خود، قاضی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما مهاجم پرسپولیس قدر این توپ را با زدن یک ضربه بسیار بد ندانست.
خطای شدید حنیف عمران‌زاده روی محمد قاضی در دقیقه ۳۸ ترکی را وارد کرد سومین کارت زرد مسابقه را به این مدافع استقلال نشان دهد. مهدی مهدوی‌کیا پشت این ضربه قرار گرفت و شوت محکم کاپیتان پرسپولیس با واکنشی جالب توسط کاپیتان استقلال مهار شد.
این آخرین اتفاق مهم نیمه ای بد که با برتری نسبی پرسپولیس به پایان رسید. بازی در این نیمه با کندی مفرظ دنبال شد و مهرداد پولادی بدون شک بهترین بازیکن زمین بود. به جز او علی کریمی، جلال حسینی و مهدوی کیا در پرسپولیس و فابیو جانوآریو و پژمان منتطری در استقلال نمایش چشم نوازی داشتند.

نیمه دوم:

استقلال نیمه دون را با یک تغییر عجیب آغاز کرده است. امیرقلعه نویی حنیف عمران زاده را به خط حمله فرستاده تا او با تاثیر روی ارسالهای بلند تغییراتی در آهنگ تهاجمی ناموفق استقلال بدهد. او حالا در نقشی است که مهدی هاشمی نسب در داربی نعرف یک دهه پیش برای آبی ها انجام داده بود.
در دقیقه ۶۰ بازی در حالیکه علی کریمی قصد ارسال کرنر را داشت، طرفداران استقلال با پرتاب اشیای نختلف به سمت او دقایقی بازی را متوقف کردند. این ضربه کرنر خطرناک با تاثیر قاضی تبدیل به یک ضربه دروازه شد.
پیراهن محسن بنگر روی همین کرنر توسط جواد نکونام پاره شد و او مجبور شد یک پیراهن دیگر روی این لباس بپوشد.
استقلال در نیم ساعت پایانی بازی با حضور امین منوچهری بازهم عمران زاده را در قلب دفاع در خدمت خواهد داشت.
در دقیقه ۶۶ این پرسپولیسی ها بودند که پرتاب اشیا را تلافی کردند. گوجه فرنگی و سنگ از اموالی بود که به عنوان شاهد ضبط شد!آنها این اشیا را به سمت جانواریو پرتاب می کردند تا بازهم بازی یکی دو دقیقه متوقف شود. پرتاب سنگ بعد از این صحنه بازهم ادامه یافت تا عمران زاده، توپ جمع کن و کمک داور دقایقی به وسط زمین پناه ببرند. این پرتابها بالاخره به هدف خورد و عمران زاده را نقش بر زمین کرد. فعل و انفعالات به جایی رسید که محسن ترکی توپ را بردارد و به آن سوی زمین برود به این امید که با این تهدید طرفداران خاطی دست از این کار بردارند. این اتفاقات بازی را ۵ دقیقه کشت.
مانوئل در ده دقیه پایانی انصاری قرد را به بازی آورد تا شاید با استفاده از سرعت او تغییری ایجاد کند. استقلال هم ساموئل و توزی را به زمین فرستاده است.