به گزارش افکار نیوزبه نقل از گل - طبق گزارش منتشره در روزنامه اسپورت کاتالونیا، اریک آبیدال بعد از انجام عمل جراحی پیوند کبد می تواند به میادین ورزشی بازگردد و تدریجا تمرینات پا به توپش را آغاز خواهد کرد.

او برای شروع کار و حرکت در مسیر بازگشت به زمین چمن در ابتدا باید وزنش را کاهش دهد و طبق برنامه ریزی های انجام شده، او هر هفته ۸۰۰ گرم از وزنش کم کرده و حالا ۶ کیلو لاغر شده است.

آبیدال در طول هفته ۴ جلسه تمرینی خواهد داشت و در صورتی که مشکل خاصی به وجود نیاید، در روزهای پایانی سال جاری میلادی به میادین ورزشی بازخواهد گشت. خوان کارلوس گارسیا والدکاساس، رئیس سرویس جراحی بیمارستان بارسلونا که مسئول بخش پیوند کبد نیز هست و شخصا عمل جراحی پیوند کبد آبیدال را برعهده داشت، در گفتگو با روزنامه اسپورت گفته: «آبیدال به من گفت: " خیالت راحت باشد دکتر؛ من حالم خیلی خوب است. "»

او در بخش دیگری از این گفتگوگفت: اگر آبیدال گفته که در ماه دسامبر به میادین بازخواهد گشت که خیلی خوب است. دلیلی وجود ندارد که او نتواند بازی کند. مهم این است که آبیدال از این عمل سخت با موفقیت بیرون آمد و توانایی آن را دارد که زندگی فوق العاده ای داشته باشد.