به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، خولیو ولاسکو پس از پیروزی ۳ بر صفر برابر ژاپن و صعود به لیگ جهانی والیبال در نشست خبری گفت: این موفقیت را به ملت ایران تبریک می‌گویم و از همه که ما را در این راه کمک کردند تشکر می‌کنم. از این پس والیبال ایران وارد فاز جدیدی می‌شود و این اتفاق جدیدی است. ایران که باید در لیگ جهانی حضور پیدا کند، نیاز به تغییرات بزرگتری دارد.

وی ادامه داد: می‌خواهم در این بخش از صحبت‌هایم موفقیت والیبال ایران را به تمام زنان ایرانی علاقه‌مند به والیبال تقدیم کنم. فکر می‌کنم بانوان هم باید در سالن‌های والیبال حضور داشته باشند چرا که والیبال یک ورزش خانوادگی است و خشونتی در آن دیده نمی‌شود. به کشورهای زیادی سفر کرده‌ام و در تمام آنها شاهد بودم که زن‌ها در کنار مرد‌ها تیم و بازیکنان مورد علاقه خود را تشویق می‌کنند.

ولاسکو با بیان اینکه به بازیکنان تیم ملی والیبال ایران افتخار می‌کنم، خاطرنشان کرد: وقتی وارد ایران شدم گفتم که می‌خواهم تغییراتی در والیبال ایران ایجاد کنم و خوشبختانه بازیکنان ایران هم این موضوع را درک کردند و با تلاش همه‌جانبه خود به این موضوع جامه عمل پوشاندند.

سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه پیروزی ایران برابر ژاپن را باید مدیون بازیکنان سابق تیم ملی هم باشیم، افزود: در مدت حضورم در ایران بازیکنان زیادی به تیم ملی آمدند و رفتند، باید ذهنیت خود را تغییر دهیم و بدانیم این موفقیت را مدیون تمام خانواده والیبال هستیم و از یاد نبریم که این موفقیت حاصل یک کار تیمی است.

ولاسکو در پاسخ به این سؤال که با توجه به اتمام قراردادش باز هم در ایران می‌ماند یا خیر، تصریح کرد: ۲ ماه پیش با داورزنی در خصوص این موضوع صحبت کردم و گفتم کمی به استراحت احتیاج دارم و می‌خواهم در کنار خانواده و نوه‌ام باشم. همچنین برخی از دوستانم در آرژانتین هستند و باید آنها را هم ببینم. حتما پس از رفع خستگی در مورد ماندن در ایران تصمیم‌گیری می‌کنم. در حال حاضر هیچ چیز مشخص نیست.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که نظر فدراسیون ایران هم مهم است و باید شرایط جدید مسئولان فدراسیون والیبال را هم بشنوم و بتوانم تصمیم‌گیری کنم.

ولاسکو تاکید کرد: ما در مسابقات انتخابی المپیک یک ست کم آوردیم و نتوانستیم به المپیک راه یابیم و حضور در لیگ جهانی و بازی‌های بهتر هدف ماست. با این تماشاگرانی که در ایران وجود دارند، می‌توانیم فینال لیگ جهانی را هم برگزار کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: ما در آینده بازی‌های دشواری داریم و نیاز به حمایت بیشتری از سوی هواداران داریم. می‌توانیم فینال لیگ جهانی را با برنامه‌های خوبی که داریم برگزار کنیم. در حال حاضر قسمتی از روابط بین‌الملل ما تقویت یافته و همه ما را می‌شناسند اما فدراسیون جهانی والیبال به صحبت و توضیح ارزشی قائل نمی‌شود بلکه به عملکرد کشورها نگاه می‌کند.

ولاسکو افزود: حضور در لیگ جهانی شرایط بسیار متفاوتی را می‌خواهد. ما باید به آن شرایط عادت کنیم. لیگ جهانی مشکلات سفر و غذا را دارد. من پس از چند روز دلم برای کباب تنگ می‌شود. شما ببینید ما بیشترین روزهای سفری که با تیم ملی داشتیم ۱۰ روز بود که بازیکنان در ۲ روز پایانی برای خانواده خود دلتنگ شده بودند. ما باید به شرایط لیگ جهانی عادت کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران یادآور شد: مشخص نیست برنامه بازی‌های ایران چگونه است؛ یا دو بازی در ایران برگزار می‌شود و پس از آن در کشور دیگر و یا ۳،۴ بازی را در کشورهای دیگر برگزار می‌کنیم. ممکن است بازیکنان ۲۰ روز دور از ایران باشند. این موضوع نشان می‌دهد باید با شرایط هماهنگ شویم. لیگ جهانی شرایط سختی دارد.

ولاسکو اظهار داشت: امیدوارم ایران در گروه‌های سختی قرار نگیرد. روسیه و برزیل از تیم‌های خوب لیگ جهانی هستند. در این بین تیم‌هایی مثل هلند و لهستان در نیمه نهایی لیگ قرار دارند، همچنین کره جنوبی هم از تیم‌های پائین این جدول به حساب می‌آیند. به هرحال باید گروه خود را بدانیم تا پس از آن در این مورد صحبت کنیم. شاید ما اگر در لیگ جهانی جزء تیم‌های پائین قرار بگیریم برای حضور مجدد، بار دیگر با ژاپن روبرو شویم و شاید این‌بار به این کشور سفر کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در مورد ادامه همکاری با خوان سیچلو تصریح کرد: وی مهره بسیار مهمی برای کادر فنی ایران است. او می‌خواهد به لیگ ایتالیا برود و در آنجا مربیگری کند و در آن زمان تیم ملی ایران فعالیت خاصی ندارد و با این شرایط مشکلی برای همکاری با وی وجود ندارد. شاید سیچلو نیاز به استراحت داشته باشد و بخواهد به آرژانتین برود.

ولاسکو در مورد ظهور پدیده‌ها در تورنمنت‌های مختلف خاطرنشان کرد: این موضوع یک فلسفه طولانی دارد. ذهنیت من بر این است که نام بازیکنان در ایران اهمیت زیادی دارد و مردم فکر می‌کنند وقتی یک بازیکن شناخته‌تر باشد، همیشه بهتر بازی می‌کند و یا اگر یک بازیکن جوان و گمنام باشد، همیشه مقصر است. برخی از مربیان از نام‌های بزرگ می‌ترسند.

وی اضافه کرد: من به بازیکنان شناخته‌ شده‌تر و با اسم‌های بزرگ احترام می‌گذارم اما نام بزرگ برای من مهم نیست و هر بازیکنی موظف است بهترین نمایش را داشته باشد.

ولاسکو عنوان کرد: قبلا هم گفته بودم من هم یک آدم هستم و ممکن است اشتباهاتی داشته باشم. برخی از بازیکنان نامدار با شرایطی که بوجود آمد بیشتر تمرین کردند و بهتر شدند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: تیم ایران باید به لیگ جهانی برود و در آنجا نباید به ۱۲ بازیکن اکتفا کند و بدون شک نیاز به تیم بزرگتری داریم. همه بازیکنان باید بدانند که همیشه در دید ما هستند و باید برای بهتر شدن تلاش کنند.