به گزارش افکارنیوزبه نقل از سایت گل صحبت‌های محمد رویانیان در مورد تماس بعضی از مربیان تیم‌های لیگ برتری با بازیکنان پرسپولیس به سبک ماجراهای جنایی - پلیسی آنقدر جذابیت داشت که این پرونده را دنبال کنیم و به اطلاعات و مسایل جدیدی در مورد آن برسیم.

یک منبع موثق در باشگاه پرسپولیس در مورد صحبت‌های رویانیان و اتفاق‌های قبلی که در این خصوص افتاده چنین می‌گوید: «شما حتی اگر صحبت‌های فعلی سردار را هم کنار بگذارید، در مورد این مسایل و اتفاق‌های اینچنینی هر بار صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود. مثلا یکبار می‌گویند که فلان بازیکن به خاطر فلان مربی برای تیمش بازی نکرد و یا می‌گویند فلانی توپ را بیرون زد و سه اخطاره شد. از چند فصل پیش صحبت‌های عجیبی در مورد این مسایل مطرح شد. همان زمان هم ما در پرسپولیس بودیم که رفتارهای عجیب ابراهیم توره حسابی همه را مشغول خودش کرد. پس با این حساب حتی اگر صحبت‌های فعلی سردار را هم کنار بگذاریم، می‌بینیم که این اتفاق‌ها و این مسایل از مدت‌ها پیش همراه پرسپولیس بوده است!»

ماجرا از داربی شروع شد

بدون شک داربی یکی از حساس‌ترین و بزرگ‌ترین بازی‌های پرسپولیس و استقلال در طول رقابت‌های یک فصل است. بازیکنان این دو تیم از مدت‌ها قبل خودشان را برای این نبرد بزرگ آماده می‌کنند و حتی برای حفظ آرامش بعضی تیم‌ها اردوهای دو روزه می‌روند. حسابش را بکنید، در همین شرایط و در هیاهوی این بازی بزرگ، بازیکن بزرگ و تاثیرگذار یکی از تیم‌ها با پیشنهاد و صحبت‌های عجیب مربی تیم حریف روبه‌رو شود. بدون شک اگر چنین اتفاقی بیفتد، آن بازیکن هرگز با تمام تمرکز و توان خود(از لحاظ روحی و روانی) نمی‌تواند برای تیمش به میدان برود.

پیشنهاد نزدیکان سرمربی آبی‌ها به بازیکنان پرسپولیس آن هم در شرایط حساس داربی اتفاقی نیست که بتوان به راحتی به روی آن چشم بست و حتما این پتانسیل را دارد که به رغم تکذیب شدنش(!) به آن بپردازیم.
نیمکت‌نشینی محمد نوری و کریم انصاری‌فر در داربی اخیر سرخابی‌ها یکی از اتفاق‌های عجیب این بازی بود. در حالی که بازیکنان و هواداران پرسپولیس از تصمیم عجیب خوزه تعجب کرده بودند، استقلالی‌ها از غیبت نوری و انصاری‌فر در لیست یازده نفره سرخ‌ها راضی به نظر می‌رسیدند. پیگیری قرمزها در مورد تماس استقلالی‌ها با بازیکنان‌شان آنها را به اینجا رسانده که یکی از نزدیکان سرمربی آبی‌ها به سمت این دو بازیکن آمد و صحبت‌هایی را بیان کرد.

یکی از نزدیکان سرمربی استقلال در مراسم ابتدایی بازی و درست در شرایطی که اکثر مربیان، مسوولان و نیمکت‌نشینان دو تیم مشغول خوش و بش بودند، به سراغ نیمکت‌نشینان مطرح پرسپولیس رفت. این فرد نزدیک به سرمربی استقلال در گوش آنها حرف‌هایی زد که خواسته یا ناخواسته باعثشد شرایط روحی آنها و تمرکزی که برای بازی داشتند برهم بخورد. نوری و انصاری‌فر از شنیدن این جملات حسابی جا خوردند: «جای شما روی نیمکت نیست… چرا شما باید نیمکت‌نشین باشید… حیف شما نبود که روی نیمکت بنشینید؟ هی گفتیم بیایید استقلال و گوش نکردید!»

سرپرست پرسپولیس شنید!

شاید کسی باورش نمی‌شد که در آن لحظه سرپرست تیم پرسپولیس حواسش به دیالوگ‌های درگوشی این فرد نزدک آبی‌ها باشد. در حالی که سعید شیرینی اولین داربی زندگی‌اش را تجربه می‌کرد و هیچ شناختی از بزرگترین و حساس‌ترین مسابقه باشگاهی ایران نداشت، در آن لحظه تمام حواسش به صحبت‌های این چهره بود و دیالوگ‌های او با بازیکنان نیمکت‌نشین پرسپولیس از چشم تیزبین او دور نماند.

سعید شیرینی وقتی با این موضوع روبه‌رو شد، خیلی‌زود به سوی بازیکنان نیمکت‌نشین پرسپولیس رفت و احتمالا با این رفتارش تلاش کرد تا به این چهره استقلال نشان دهد حواسش به همه‌جا هست و متوجه شده که او چه صحبت‌هایی را با محمد نوری و کریم انصاری‌فر انجام داده است.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس که به نحوی چشم و گوش رویانیان و مدیران باشگاه محسوب می‌شود، با استفاده از اختیاراتش به سمت نوری و انصاری‌فر رفت و خیلی‌زود در جریان تمام دیالوگ‌های فرد متمالبهآبها قرار گرفت.

پیگیری‌های شیرینی و تذکر به بازیکنان

حتی تصور این موضوع که یک سرپرست تازه‌کار در پرسپولیس بخواهد تا این حد پیگیر جریانی باشد، برای استقلالی‌ها سخت بود. بخشی از گزارش‌های رسیده به رویانیان همین گزارش‌های شیرینی در مورد دیده‌ها و شنیده‌هایش بود.

شیرینی که احتمال می‌داد این موضوع به زودی از سوی آبی‌ها تکذیب شود، همان شب صحبت‌های لازم را با بازیکنان پرسپولیس و حتی ان فرد نزدیک به سرمربی استقلال انجام داد.

آن‌طور که در این مورد شنیدیم، گفته می‌شود که شیرینی شبانه ترتیب جلسه‌ای را با این افراد داده و به طور مفصل در مورد این قضیه صحبت‌هایی را انجام و حتی تذکراتی نیز داده است.

اين درست كه در چند روز گذشته بعضي از آبيها كوشيدند تا به هر نحوي نشان دهند كه آنها شامل صحبتهاي رويانيان نميشوند، ولي بدون شك اگر قرار باشد شيريني و بازيكنان پرسپوليس در اين مورد صحبت كنند و بنا را بر افشاگري بگذارند، اين پرونده وارد فاز جديدي خواهد شد.