درخواست علی دوستی از هواداران تیم ملی نوجوانان

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا از فردا(شنبه) در دو ورزشگاه دستگردی و اکباتان تهران آغاز می ‌شود و تیم نوجوانان کشورمان که با لائوس، کویت و یمن همگروه است، از ساعت ۱۷ فردا در اولین دیدار خود در ورزشگاه دستگردی به مصاف لائوس می ‌رود.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با علی دوستی سرمربی تیم نوجوانان ایران گفت‌وگویی انجام داده که در زیر می ‌خوانید.

فارس: شرایط تیم چگونه است؟

در این مدت اردوهای متفاوت و مختلفی را پشت سر گذاشتیم. اردوی یک هفته ای در ترکیه خیلی به ما کمک کرد. در سه بازی دوستانه ای که در ترکیه انجام دادیم نقاط قوت و ضعف خود را بیشتر شناختیم و روی آنها کار کردیم.

فارس: فدراسیون در این مدت شرایط مناسبی ایجاد کرد؟

فدراسیون و کمیته جوانان تلاش زیادی انجام دادند. مسئولان فدراسیون روی تیم های پایه برنامه دارند و هر کاری از دستشان بر می آمد در حد بضاعت خود برای ما انجام دادند. آنها تمام تلاش خود را کردند تا تیم های نوجوانان و جوانان نتیجه بگیرند و سازندگی شود.

فارس: ظاهرا قصد حضور در یکی دو تورنمنت را داشتید که کمیته جوانان با آن مخالفت کرد؟

در یک اردو به ترکیه رفتیم و در تورنمنتی در قزاقستان حاضر شدیم. از فدراسیون ممنونم، آنها در حد بضاعت خود تمام تلاششان را کردند و کاملا راضی هستیم. از رسانه ها هم تشکر می کنم در این مدت حمایت خوبی از ما کردند و درخواست می کنم در ادامه همچنان در کنار تیم ما باشند.

فارس: قول قهرمانی می دهید؟

سایر تیم ها هم زحمت زیادی کشیدند و با قدرت به میدان می آیند. تیم ها پیشرفت داشتند و دیگر تیمی در آسیا زنگ تفریح نیست. ۱۶ تیمی که به این مرحله راه یافتند همه برای کسب نتیجه به میدان می آیند. همه اردوهای بلند مدتی را پشت سر گذاشتند و تدارک خوبی دیدند. کار آسان نیست مخصوصا ما که مدافع عنوان قهرمانی هستیم و تیم ها با انگیزه بیشتری برابر ما حاضر می شوند. هدف اول ما صعود به جام جهانی است و پس از آن به قهرمانی فکر می کنیم. تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی انجام خواهیم داد.

فارس: تیم ملی نوجوانان در دوره قبل بهتر بود یا اکنون؟

آن تیم شایستگی داشت و توانست قهرمان شود، این تیم هم شایسته است و اگر بچه ها تلاش کنند می توانند نتیجه بگیرند. کادر فنی همان کادر قبلی اما با تجربه بیشتر است. بچه ها هم پتانسیل قهرمانی را دارند و بازیکنان مصمم هستند نتیجه خوبی کسب کنند.

فارس: با توجه به امتیاز میزبانی چه باید کرد تا هواداران برای تشویق تیم ملی به استادیوم بیایند؟

مردم ما عاشق فوتبال هستند. اینجا بحث ملی است و همه باید برای بالا رفتن پرچم ایران تلاش کنیم. مردم عرق ملی زیادی دارند و مطمئنا برای حمایت از تیم ملی به ورزشگاه می آیند. رایزنی های زیادی شده تا میزبانی به ایران برسد و حالا که این فرصت را به دست آوردیم باید از آن استفاده کنیم. با یک برنامه ریزی دقیق و یک تدبیر مناسب می توان شرایط حضور مردم را در ورزشگاه فراهم کرد. رسانه های تصویری و نوشتاری هم باید کمک کنند تا با اطلاع رسانی مناسب شرایط حضور مردم در ورزشگاه فراهم شود. بدون کمک مردم هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم و به جایی نمی رسیم.