به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، هفته دهم لیگ برتر فوتبال روز پنج‌شنبه با برگزاری ۴ بازی به پایان می‌رسد. این در حالی است که در برنامه بازی‌های این هفته دو بازی جابه جا شده است و دیدار تیم ذوب آهن و سایپا امروز(چهارشنبه) برگزار می‌شود و مسابقه دو تیم گهر زاگرس و نفت تهران پنج‌شنبه برگزار خواهد شد. این تغییر برنامه به دلیل تغییر زمان بازی صبای قم و نفت تهران در هفته نهم صورت گرفته است.

نگاهی به بازی‌های روز پنج‌شنبه می‌اندازیم.

صبای قم - داماش گیلان؛ رونمایی از مربیان جدید!

هر دو سرمربی در این بازی برای اولین مرتبه در لیگ دوازدهم روی نیمکت می‌نشینند. حمید درخشان که جانشین امید هرندی شده است، هرچند هواداران داماش هنوز با این تغییر و جابه جایی کنار نیامده‌اند و صمد مرفاوی که به جای یحیی گل‌محمدی آمد. مشخص نیست گل محمدی به چه دلیل حاضر شد سرمربیگری در یک تیم آسیایی را رها کند و در تیم بحران‌زده پرسپولیس دستیار شود. درخشان برای جلب رضایت هواداران داماش باید صبا را شکست بدهد. او یک هفته هم از روی سکوها تیمش را نظاره کرده است اما مرفاوی کمتر از سه روز است که در صبا کارش را آغاز کرده است. هر دو تیم که در هفته نهم شکست خورده‌اند به دنبال سه امتیاز این مسابقه هستند.

ملوان - سپاهان؛ آزمایش ملوان مقابل حریف آسیایی

ملوان هفته گذشته برابر فولاد خوزستان شکست خورد. این تیم یکی دو هفته است که از آمادگی آرمانی‌اش دور شده و شاید به همین دلیل درودگر مدیرعامل باشگاه ملوان گفته در بازی با سپاهان محک جدی خواهیم خورد. سپاهان برعکس ملوان در اوج آمادگی فنی و روحی و روانی است. این تیم که اکنون در رده دوم جدول لیگ برتر ایران است می‌خواهد در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم الاهلی عربستان برود و دوست دارد با پیروزی ایران را به سمت ریاض ترک کند، به همین دلیل شاگردان پورغلامی بازی سختی در خانه خود دارند.

پرسپولیس - آلومینیوم هرمزگان؛ زور یحیی و ژوزه به میثاقیان می‌رسد؟

این بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود و شاید این مسئله بیشتر از آنکه به ضرر سرخپوشان بحران‌زده باشد به سود آنها تمام شود به ویژه اینکه علی کریمی کاپیتان محبوب هواداران از سوی مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی اخراج شده است.

یحیی گل محمدی هم به قول خودش آمده تا به پرسپولیس کمک کند. باید دید این دو سرمربی(گل محمدی و ژوزه) وقتی فکرهایشان را روی هم می‌گذارند می‌تواند برابر اکبر میثاقیان به پیروزی برسند تا پرسپولیس بعد از ۸ هفته رنگ برد را ببیند و به آرامش برسد یا میثاقیان و شاگردانش پرسپولیس را در کانون بحران نگه می‌دارند.

ژوزه معتقد است پرسپولیس با یک برد از این وضعیت بحرانی نجات پیدا می‌کند البته رویانیان هفته گذشته به ژوزه کارت زرد نشان داده و اگر پرسپولیس نتواند با تمامی بازیکنان پرمدعایش از پس بازیکنان جویایی نام آلومینیوم بربیاید شاید کریمی به پرسپولیس برگردد و این ژوزه باشد که با دریافت کارت زرد دوم از رویانیان از پرسپولیس اخراج شود و فرگوسن مصر در تهران پایان نافرجامی داشته باشد.

چهارشنبه ۵/۷ / ۹۱

ذوب آهن - سایپا ساعت ۱۷:۱۵ ورزشگاه فولادشهر اصفهان

پیکان - فولاد ساعت ۱۶:۳۰ ورزشگاه تختی تهران

فجر سپاسی - تراکتورسازی ساعت ۱۷:۱۵ ورزشگاه دستغیب شیراز

نفت آبادان - استقلال ساعت ۱۸:۳۰ ورزشگاه تختی آبادان

راه آهن - مس کرمان به تعویق افتاد

پنجشنبه ۶/۷ / ۹۱

ملوان - سپاهان ساعت ۱۷:۲۵ ورزشگاه تختی انزلی

گهر زاگرس - نفت تهران ساعت ۱۷:۱۵ ورزشگاه انقلاب کرج

صبای قم - داماش ساعت ۱۷:۱۵ ورزشگاه یادگار امام قم

پرسپولیس - آلومینیوم ساعت ۱۸:۳۰ ورزشگاه آزادی