به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، مانوئل ژوزه در نشست خبری پیش از دیدار با آلومینیوم هرمزگان که بعدازظهر امروز چهارشنبه در محل سازمان لیگ برتر برگزار شد ضمن بیان این مطلب افزود: ما شرایط خوبی در جدول نداریم. اتفاقات زیادی برای ما رخ داده که ما را از امتیاز گرفتن دور کرده است. ما در بازی با سپاهان با شش بازیکن مقابل یازده نفر بازی کردیم و وقتی بعد از بازی به این موضوع اشاره کردم برخی ها فکر می کردند دنبال بهانه ایم در حالی که بازیکنان ما مصدوم شده بودند.

وی تاکید کرد: ۵۰ سال است در فوتبال هستم ولی تا به حال چنین چیزی ندیده بودم. خیلی چیزها دور و ور پرسپولیس است. به خصوص یک شبکه که نمی خواهد این باشگاه موافق باشد. این اتفاق ۱۰ سال است که رخ می دهد و وقتی شرایط اینطور باشد نتیجه گرفتن دشوار است.

ژوزه مجددا به بازی با سپاهان اشاره کرد و گفت: آنچه که این بازی رخ داد باید باعثمی شد که مسابقه ما با آلومینیوم عقب می افتاد جرا که به بازیکنان ما سرم وصل کردند. هرکسی در بازی با سپاهان این کار را کرد خیلی خوب وظیفه اش را انجام داده است چرا که کارش را دقیق و میلیمتری انجام داده بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص بازی با آلومینیوم گفت: ما فردا بازی می کنیم تا برابر حریفمان پیروز شویم. پرسپولیس دیر یا زود از این وضعیت خارج می شود. ما فقط به آرامش نیاز داریم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اخراج علی کریمی گفت: این تصمیم من بوده است و مسئولتیش را قبول می کنم. نمی خواهم توضیح بدهم که چه کاری انجام اده ام. فقط می گویم قبلا می خواستم کریمی را اخراج کنم و خیلی طول کشید تا این تصمیم را بگیرم. به هر حال من از تصمیم عقب نشینی نمی کنم و تا باشم همین است.

وی از برگزاری جلسه سه شنبه شب رویانیان با علی کریمی و یحیی گل محمدی ابراز بی اطلاعی کرد و یادآور شد: در جریان برگزاری این جلسه نیستم و حتی از اینکه صبح چهارشنبه هم تمرین کرده خبر ندارم. در هر صورت من از تصمیمم عقب نمی شینم.

مائول ژوزه در پاسخ به این پرسش که اگر کریمی عذرخواهی کند او را می بخشید یا خیر تصریح کرد: من نمی خواهم راجع به این موضوع صحبت کنم. تمرکز من روی بازی فرداست ولی این را بدانید که در تیم پرسپولیس من تصمیم می گیرم.

ژوزه در خصوص اینکه محرومیت تماشاگران پرسپولیس کار این تیم را سخت می کند یا ساده؟ گفت: کار ما قطعا سخت است. هر چند تماشاگران از تیم راضی نیستند ولی محروم کردن آنها تصمیم خوبی نیستو ترجیح می دهم در حضور آنها بازی کنیم.

خبرنگاری از ژوزه پرسید یکی از بارزترین مشکلات پرسپولیس روحی و روانی است، چرا برای حل این مشکل اقدامی انجام نمی دهید؟ وی در پاسخ به این سوال گفت: نمی شود گفت من برایاین مسئله کاری نکرده ام. حل کردن مشکلات روحی سخت و زمانبر است و با یکی دو روز حل نمی شود. یک شبکه از افراد هستند که روی بازیکنان ما فشار می آورند و به آنها تلقین می کنند که حتما باید قهرمان شوید. به همین خاطر بازیکنان تحت فشار هستند.

وی با بیان اینکه نه پزشک است و نه شعبده باز تاکید کرد: من تجربه زیادی در فوتبال دارم و می دانم که چطور باید مشکل را حل کنم. پیروزی بهترین روانشناس بازیکنان است و می توانند مجددا اعتماد به نفس آنها را برگرداند. واقعیت این است که برخی بازیکنان ما از تیمی آمده اند که کوچک تر بوده اند و به خاطر کم بودن هوادارانشان فشار زیادی را تحمل نمی کردند اما در الان در تیمی بازی می کنند که ۳۰ میلیون هوادار دارد. با وجود این اگر کسی راه حلی داشته باشد آن را قبول می کنم.

مانوئل ژوزه در بخش دیگری از صحبت هایش به سوابق مربیگری اش اشاره کرد و گفت: در طول سه سال فقط در دو مسابقه باختم. یکی زمانی که ر تیم ملی آنگولا بودم و به تیم غنا باختم و یکی هم وقتی در تیم باشگاهی الاهلی فعالیت می کردم. چند سال جزو بهترین مربیان بودم اما خودم را بهترین حساب نکردم. الان هم خودم را بدترین مربی نمی دانم من همان آدم هستم با تجربه بیشتر.

وی در خصوص اینکه در ابتدای فصل گفته که پرسپولیس دوازدهم نخواهد شد اما حالا ظاهرا دارد رنگ تحقق به خود می گیرد گفت: آن روز شوخی کردم و امیدوارم این اتفاق رخ ندهد ولی ما فعلا ۹ بازی انجام داده ایم و بازی های زیادی مانده که می توانیم خودمان را بالا بکشیم.

خبرنگار دیگری از ژوزه پرسید شما که در لیگ های مختلفی مربیگری کرده اید آیا میزان دوندگی بازیکنان ایرانی از بازیکنان سایر کشورها کمتر است یا خیر گفت: بازیکنان ایرانی کمتر نمی دوند اما آنها ریتم رقابتی ندارند مگر شما در ایران چند جام دارید. در کشوری مثل پرتغال که ۱۰ میلیون جمعیت دارد و کوچک است حداقل سالی پنج جام و رقابت مختلف برگزار می شود. مسئله ای که باعثمی شود بازیکنان پیشرفت کنند و ریتم خوبی داشته باشند. در تیم ملی شما هم این مشکل وجود دارد.

مانوئل ادامه داد: لیگ ایران از نظر رقابتی بدترین لیگی بوده است که در آن فعالیت کرده ام چون بازیکنان ریتم بازی ندارند. لیگ شما فقط پنج ماه برگزار می شود که در این پنج ماه است که در این مدت هم به خاطر اردوهای تیم ملی تعطیل می شود.

وی ادامه داد: تا بازیکنان تیم ها می آیند به ریتم خوبی برسند به خاطر تعطیلات لیگ دوباره از آن شرایط دور می شوند. لیگ ایران کوتاه ترین لیگی است که می شناسم. بازیکنان ایرانی در نیمه اول خوب می دوند ولی نیمه دوم افت فاحشی دارند. این به خاطر مشکلات بدنی نیست بلکه به همان ریتمی که اشاره کردم برمی گردد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که رویانیان بعد بازی با سپاهان به شما کارت زرد نشان داده است، این چه معنی دارد؟ گفت: کارتی به من داده نشده است. رسانه ها چیزهای زیادی برای خودشان می نویسند. رویانیان حتی بین دو نیمه به خاطر بازی خوبی که انجام دادیم به ما تبریک گفت و طبیعی است که بعد از باخت ناراحت باشد.

مانوئل ژوزه در مورد پیشنهادش در مراکش گفت: من از مراکش هیچ پیشنهادی نداشتم ولی از وقتی آمدم پرسپولیس چند پیشنهاد دیگر داشتم که به آنها پاسخ منفی دادم و وقتی گفتم از ایران نمی روم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا وقتی میثاقیان را دیدید رفتار گرمی با او نداشتید گفت: من از قصد سلام نکردم چون پیش از شروع فصل یک بازی دوستانه با آلومینیوم داشتیم که میثاقیان بعد از بازی به من گفت "برگرد پرتغال" او به شوخی چنین چیزی به من نگفت. من به چنین آدمی سلام کنم.