اول برکنارم کردند و سپس خواستند استعفا دهم

به گزارش افکارنیوزعلی زنگی‌آبادی در گفت و گو با فارس در خصوص نامه اخیر کمیته بین‌المللی المپیک مبنی بر بازگشت رؤسای برکنار شده، گفت: بنده تحت هیچ شرایطی دیگر بر نمی‌گردم.

وی در خصوص علت برکناری‌اش یادآور شد: همان اندازه که شما از دلایل برکناری اطلاع دارید، من هم مطلع هستم. چند بار هم از آقایان خواستم تا دلیل این موضوع را اعلام کنند که ابتدا قبول کردند و سپس از این کار امتناع کردند.

*تعلیق هستیم اما قبول ندارند

زنگی‌آبادی در مورد تعلیق دوچرخه سواری یادآور شد: کمیته ملی المپیک پیش از این به فدراسیون دوچرخه‌سواری اعلام کرده بود که طبق نامه IOC، حق برگزاری مجمع انتخاباتی را ندارید که آقایان مجمع را برگزار کردند. در حال حاضر هم که در حالی که تعلیق هستیم، این موضوع را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشغول استراحت کردن هستم و گاهاً به سفر می‌روم؛ در پاسخ به این سؤال که آیا قصد شکایت از مسئولان ورزش را ندارد، تصریح کرد: فعلاً منتظر می‌مانم تا ببینم در نهایت عاقبت کار و اوضاع چه می‌شود.

*گفتند استعفا دهم تا مقابل نظام قرار نگرفته باشم

رئیس سابق فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد اینکه گفته می‌شود وی از ریاست این فدراسیون استعفا کرده است، گفت: به من گفتند استعفا دهم تا ورزش ضربه نبیند و این طور تلقی نشود که مقابل نظام ایستاده‌ام و من هم استعفا دادم، اما گویا فدراسیون جهانی این موضوع را قبول نکرده و اعلام کرده است که این استعفا باید در مجمع مورد پذیرش قرار ‌می‌گرفته است و در این مورد هنوز فدراسیون جهانی کوتاه نیامده است.

وی درباره اینکه آیا این استعفا، زوری قلمداد می‌شود، ادامه داد: ابتدا اعلام کردند که برکنار شده‌ام و بعد گفتند برای اینکه ورزش ضربه نخورد، یک استعفا هم بنویسم.

*اگر مدرکی علیه من دارند اعلام کنند

زنگی‌آبادی در مورد اینکه چرا موضوع را پیگیری نکرد، گفت: اگر مدرکی برای خلاف من دارند، اعلام کنند و حداقل باید دلیل برکناری را به من می‌گفتند.

رئیس سابق فدراسیون دوچرخه‌سواری در خصوص شایعات برکناری‌اش و اینکه گفته می‌شود مواد مخدر حمل کرده است، تأکید کرد: فعلا که قلم دست دشمن است و هر کاری خواست می‌کند. این شایعات که از آن صحبت می‌کنید، قبل از بازی‌های آسیایی گوانگجو از سوی یک سایت شکل گرفت.

وی ادامه داد: همان زمان هم خواستم اگر چنین چیزی وجود دارد از مراجع مربوطه استعلام بگیرند، اما این کار را نکردند و یا اگر انجام دادند هم پاسخ منفی گرفتند و باعثشد تا دیگر پیگیری نکنند.

*رئیس سابق فدراسیون دوچرخه سواری جوسازی کرد تا من را خراب کند

زنگی‌آبادی با بیان اینکه واعظ آشتیانی به منظور خراب کردن من جوسازی کرد، تصریح کرد: اگر یک نفر یک خلافی کرده باشد: باید یک مرجعی وی را بازداشت کرده باشد، حالا هم بروند استعلام کنند و ببینند کجا و چه زمان چنین اتفاقی برای من افتاده است. آن زمان در فدراسیون با واعظ آشتیانی کشمکش داشتیم و همین موضوع باعثشد تا در سایتش چنین شایعه‌ای را ایجاد کند.

وی یادآور شد: همان زمان هم از وی شکایت کردم و پیگیری هم کردم اما در نهایت کار به جایی رسید که قاضی پرونده اعلام کرد چون اسم نبردند نمی‌توانیم بگوییم که منظورش شما بوده‌ است. وی حتی یک بار هم اسم نبرده بود و فقط یکسری نشانی‌ها داده بود که مشخص بود منظورش من هستم.

زنگی‌‌آبادی در خصوص اینکه‌ آیا درست است که این موضوع پس از دو سال دستاویزی برای برکناری‌اش باشد، گفت: به نظر می‌رسد این طور است. البته باز هم تأکید می کنم که در مورد برکناری، حرفی به من نزدند.

*با این شرایط دیگر بر نمی گردم

وی در پایان در مورد اینکه اگر طبق نامهای که آمده است، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش را قانع کند که رؤسای برکنار شده به فدراسیونهای خود بازگردند، آیا حاضر به بازگشت است، گفت: با این شرایط که آقایان میخواهند برخورد کنند، دیگر بر نمیگردم. وقتی که این طور با آدم برخورد میکنند، شما باشید چه کاری انجام میدهید؟