جودو تا اجلاس کویت تعلیق است

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، بهرام افشارزاده امروز در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه فوق‌العاده هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: خوشبختانه مطالبی که در این جلسه مطرح شد، از سوی کمیته بین‌المللی المپیک و شورای المپیک آسیا به دست ما رسیده بود که باید بگویم نتایج مثبتی به دست آوردیم. تصمیم گرفته شد که این مطالب در جلسه فردا با عباسی مطرح و تصمیم‌گیری ویژه‌ای در این باره انجام شود.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از این جلسه کمیته ملی المپیک نامه‌ای تهیه‌ای کرد که باید در ۲ روز آینده به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کنیم. از عباسی خواهیم خواست تا در خصوص نامه IOC تصمیم‌گیری کند و در این باره پاسخ بدهد.

افشارزاده در خصوص تصحیح اساسنامه کمیته ملی المپیک گفت: تاکنون حدود ۸۰ درصد آن آماده شده و بقیه هم در ۱۰ روز آینده آماده می‌شود. در هفته گذشته اساسنامه کمیته بین‌المللی المپیک را ترجمه کردیم و در اختیار فدراسیون‌ها قرار دادیم.

وی ادامه داد: این اساسنامه باید مجددا از سوی کمیته المپیک و وزارت ورزش تأیید شود و به کمیته المپیک آسیا و بین‌المللی فرستاده شود.

افشارزاده در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا وزارت ورزش راهکار دیگری به جز برگرداندن رؤسای برکنار شده دارد یا خیر گفت: امید داریم که مسائل یا با بازگشت از تصمیمات وزارت ورزش و یا راه‌حل‌هایی که اتخاذ خواهد شد، حل شود. همه این‌ها در جلسه فردا صبح با عباسی مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: حساسیت موضوع و همچنین مطالبی که در نامه‌های ارسالی و دریافتی از کمیته بین‌المللی المپیک و شورای المپیک آسیا وجود دارد به علاوه راهکارها را در اختیار عباسی قرار می‌دهیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به اینکه آیا تعلیق را جدی گرفته‌اید، ‌ خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم عباسی کاملا نامه IOC را مطالعه کرده و به حساسیت موضوع پی برده، اگر تعلیق را جدی نمی‌گرفتیم که جلسه فوق‌العاده برگزار نمی‌کردیم و نامه‌ها را ارسال نمی‌کردیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا موافقید که تنها ۲ گام دیگر با تعلیق کامل ورزش ایران فاصله داریم؟ اظهار داشت: به هیچ عنوان به تعلیق نزدیک نیستیم چون ما در حال حل موضوع هستیم.

افشارزاده در خصوص تعلیق فدراسیون جودو گفت: بحثجودو از این موضوعات جداست و به مسائلی که در ازبکستان رخ داده، بر می‌گردد؛ در جلسه‌ای که در کویت برگزار خواهد شد در این باره تصمیم‌گیری می‌شود. جودو تا جلسه کویت تعلیق خواهد بود.

افشارزاده همچنین در پاسخ به این سوال که مگر شما نمی‌دانستید که اساسنامه‌ها باید اصلاح شود پس چرا انتخابات برگزار شد و چرا زودتر برای اصلاح اساسنامه‌ها اقدام نکردید، گفت: به هیچ وجه این طور نیست. در سال ۲۰۰۱، IOC اساسنامه ما رو تایید کرده ما خودمان پیشنهاد کردیم با توجه به تغییراتی که در داخل فدراسیون‌ها بوده ومجددا اساسنامه کمیته را بررسی می‌کنیم.

وی در خصوص تعلیق سایر فدراسیون‌ها گفت: فدراسیون‌های دیگر به صورت کامل تعلیق نشده‌اند و از ما خواسته‌اند اساسنامه‌ ها را تغییر دهیم. تصمیم‌گیری در خصوص برخی مطالب در دست ما نیست و بر عهده عباسی خواهد بود.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص استیضاح وزیر ورزش نیز گفت: به نظر من به هیچ عنوان موقعیت استضیاح نیست و به ورزش کشور لطمه خواهد خورد؛ باید به اولویت‌های دیگر بپردازیم. به نظر من نباید این کار انجام شود؛ چون با تعامل و صحبت کردن می‌شود این مسائل را حل کرد؛ حساسیت موضوع تا این حد جدی نیست که به استیضاح وزیر بیانجامد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال فارس در خصوص بحثحضور در هیئت مدیره باشگاه استقلال نیز گفت: من هنوز در خصوص هیئت مدیره استقلال تصمیم‌گیری نکرده‌ام.

افشارزاده در این باره که گفته میشود کفاشیان گفته اساسنامه ایراد دارد، پاسخ داد: اساسنامه هیچ ایرادی ندارد و ما خودمان پیشنهاد دادیم که یک سری مقررات جدید اصافه شود و کمیته بینالمللی المپیک هم در نامهای موارد جدیدی را به ما گوشزد کرده که در اساسنامه بگنجانیم.