به گزارش افکارنیوزبه نقل از گل، تیم فوتبال سایپا باخرید امتیاز گسترش به رقابت های باشگاههای تهران و سپس لیگ آزادگان و لیگ برتر رسید تاطی بیست سال گذشته دیدارهای بسیاری با پرسپولیس داشته باشد.

هر چند سایپاهیچ گاه به عنوان گربه سیاه پرسپولیس شناخته نشده اما چند رویارویی این دو تیم در ذهن علاقه مندان فوتبال باقی مانده است.

۱ - شاید زیباترین تقابل دو تیم و یکی از بهترین نمایش های تاریخ پرسپولیس در مسابقه ای ارائه شد که در پایان نتیجه مساوی ۲-۲ را رقم زد.

در این بازی که در لیگ ششم حرفه ای برگزار شد علی دایی یک گل برای سایپا زد اما پنالتی اوتوسط علیرضا حقیقی جوان که بعد از اخراج فرشید کریمی به میدان آمده بود مهار شد.

در این مسابقه پرسپولیس موقعیت های بیشماری را از دست داد اما بازی فوق یکی از بهترین نمایش های این تیم در تاریخ لیگ برتربه حساب می آید.

۲ - پرسپولیس در لیگ هفتم حرفه ای دنبال قهرمانی می گشت وباید در سه هفته پایانی سایپا، صبا و سپاهان را شکست می داد تا حماسه تیم قطبی با وجود کسر ۶ امتیاز از این تیم تکمیل شود.

پرسپولیس قبل از رویارویی با صبا و سپاهان به مصاف سایپا رفت ودر حالی کهبازی گره خوردهبود با کرنر عباس آقایی واشتباه عجیب میثاق معمارزاده که توپ را رها کرده بود به گل برتری رسید و به قهرمانی امیدوار ماند.

۳ - پرسپولیس درلیگ دهم حرفه ای به بحران برخوده و مدام می باخت. این تیم بعد ازسال ها باید در ورزشگاه تختی به مصاف حریف خود می رفت اما علی دایی با حمایت هوادرانش مقابل محمد مایلی کهن یکی از دشمنان همیشگی اش باگل دقایق پایانی آرفی برنده شد. این برد در اوج اختلافات دایی و کاشانی به دست آمد تا سرمربی پرسپولیس در کری های پنهانی و جنگ پنهان طرفین سربلند باشد.

۴ - سال ۱۳۷۹ ودرآخرین دوره لیگ آزادگان در حالی که پرسپولیس با نتیجه دو بریک از حریف خود عقب بود با گل استثنایی علی کریمی به تساوی رسید. کریمی از اشتباه بهزاد غلامپورنهایت استفاده را برد و از وسط زمین باضربه ای تماشایی دروازه حریف را باز کرد.

۵ - درهمان سال ۱۳۷۹ و در اولین بازی لیگ پرسپولیس درحضور۵۰ هزار هوادارش رودرروی تیم مایلی کهن قرار گرفت. قبل از این بازی مایلی کهن در مصاحبه ای تاریخی گفته بود رفاقت با علی پروین مثل یک اتوبان یکطرفه است تا جو ورزشگاه آزادی علیه او باشد.

دراین بازی هواداران پرسپولیس این پرسپولیسی قدیمی را درطول مسابقه به باد ناسزا گرفتند . در نهایتبازی دو تیم بدون گل مساوی تمام شد.