به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، علیرضا الهاکی در خصوص اولین اعزام برون مرزی تیم ملی بدمینتون معلولان ایران گفت: ماه گذشته اولین رقابت‌های قهرمانی کشور بدمینتون معلولان به میزبانی تهران برگزار شد که نفرات اول این رقابت‌ها جهت حضور در مسابقات پاراآسیایی کره جنوبی انتخاب شدند.

دبیر انجمن بدمینتون افزود: کاظم مولایی در کلاس نشسته(ویلچر) و بهرام ژاله باغی در کلاس ایستاده، دو نماینده کشورمان در این رقابت‌ها هستند که در حال حاضر تمرینات خود را به صورت غیرمتمرکز در تهران و زنجان انجام می‌دهند و بزودی اردوی متمرکز آنها نیز برگزار خواهد شد.

الهاکی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه رشته بدمینتون به طور رسمی از سال ۲۰۲۰ وارد رقابت‌های پارالمپیک می‌شود، ضروری است که پشتوانه سازی خوبی برای حضور نمایندگان کشورمان در این رشته انجام شود. در این خصوص باید به برگزاری اولین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور و نیز جشنواره استعدادیابی اشاره کرد که میزان استقبال و علاقمندی ورزشکاران معلول نشانگر رشد این رشته در آینده است و ما را برآن داشت تا تمرکز بیشتری بر شناسایی افراد مستعد برای فعالیت در این رشته داشته باشیم.

وی در خاتمه تصریح کرد: در بخش بانوان نیز در حال حاضر بانوان ورزشکار این رشته زیر نظر خانم جلالیان تمرینات خود را پیگیری می‌کنند.

سومین دوره مسابقات پارآسیایی بدمینتون از ۸ تا ۱۴ آبان ماه برگزار میشود.