سال ۹۱، سال موفقیت فوتبال می‌شود

به گزارش افکارنیوزفریدون معینی در گفتگو با مهر، در مورد پیروزی نوجوانان ایران برابر استرالیا و صعود این تیم به جام جهانی نوجوانان ضمن بیان مطلب فوق گفت: تیم ایران در این بازی فوق العاده بود. شاگردان دوستی مهر در طول بازی عملکردی را از خود ارائه کردند که یک تیم بزرگ برای موفقیت انجام می‌دهد. نوجوانان ایرانی مثل شیر در زمین جنگیدند و با پرس بازیکنان حریف، آنها را از جریان بازی خارج کردند.

وی با اشاره به اینکه انتظار نداشت ایران اینگونه استرالیا را شکست دهند، افزود: نفرات تیم با تمرکز بالا، اعتمادبه‌نفس عالی و میل به پیروزی وظایف خود را به بهترین شکل در زمین پیاده کردند. از همه مهمتر یکپارچگی در روحیه تیمی بازیکنان مثالزدنی بود و وقتی یک تیم با همبستگی کامل به میدان می‌رود، حتی اگر با ۲ گل هم پیش بیافتد، در نهایت برنده بازی می‌شود.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال اضافه کرد: تیمی می‌تواند در چنین تورنمنت‌هایی موفق باشد که بازیکنان ضعف‌های همدیگر را بلافاصله جبران کنند. وقتی تیم صاحب توپ است، به شکل عالی آن را به دروازه حریف نزدیک کنند و در زمان پرس، نفرات دوم و سوم هم به خوبی از نفر نخست حمایت کرده و مانع از اجرای برنامه‌های تاکتیکی تیم مقابل شوند.


وی عملکرد عزت‌اللهی، بازاج، مظلوم، کرملاچعب و دیگر نفرات ایران برابر استرالیا را ستود و اظهار داشت: در زمان دفاع و حمله بازیکنان به خوبی از هم حمایت کردند. فکر می‌کنم استرالیا در طول بازی، به غیر از گلی که زد، در سایر دقایق مسابقه حمله خطرناکی را روی دروازه ایران ایجاد نکرد. البته نباید فراموش کرد استرالیا تیم قدرتمندی بود و بازیکنانش به خوبی توپ را در زمین حفظ می‌کردند اما نفرات ایران با دوندگی زیاد و عملکرد عالی خود، اجازه هیچ کار مثبتی را به آنها ندادند.

" دوندگی بالای بازیکنان من را نگران کرد که تا آخر بازی نتوانند به بازی ادامه دهند "، معینی با اشاره به این مسئله تاکید کرد: خوشبختانه بازیکنان ایران در این بازی آنقدر از نظر تکنیکی، تاکتیکی و دوندگی خوب بودند که تماشاگران حاضر در ورزشگاه با خیالت راحت بازی را تماشا کرده و به هیچ وجه احساس نگرانی نکردند. همچنین تیم دوستی‌مهر نشان داد هیچگاه نباید در باد یک برد خوابید و با درایت و انگیزه بیشتر، به فکر موفقیت‌های بزرگ‌تر در بازی‌های بعدی بود.

وی با اشاره به این مسئله که شب پیش از دیدار با استرالیا به همراه محصص در اردوی تیم نوجوانان حضور یافته و با دیدن روحیه و انگیزه بالای کادرفنی و بازیکنان تیم، خیالش از بابت پیروزی تیم در آن بازی مهم راحت شد، خاطرنشان کرد: برای موفقیت تیم سه عامل بازیکنان تکنیکی، سازماندهی خوب و حفظ احساس مسئولیت و روحیه تیمی مهم است که خوشبختانه در تیم ایران همه این موارد دیده می‌شود.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت تیم ازبکستان هم تصریح کرد: بازی این تیم برابر کره‌جنوبی را از نزدیک دیدم. آنها با عملکرد خوب‌شان خصوصا در نیمه نخست، شایسته پیروزی بودند. این تیم از نظر فیزیکی و تاکتیک تیمی شرایط خوبی دارد و دو بازیکن شماره ۶ و ۲۳ ازبک‌ها هم نفرات مطرح این تیم هستند اما تیم ایران توانایی بردن ازبکستان را هم دارد.



وی قدرت بالای تیم ایران در بردن توپ از دفاع به حمله و روحیه تیمی را یکی از عوامل موفقیت تیم ایران برابر ازبکستان دانست و افزود: دوستی‌مهر در دور مقدماتی و پس از پیروزی‌های ایران اعلام می‌کرد از بازی تیمش رضایت ندارد به خاطر اینکه قابلیت‌های بازیکنانش را بسیار بالا می‌دانست. این موضوع همیشه باید الگو باشد که نباید از نتایج تیم ارضا شویم، زیرا لیاقت پیشرفت را داریم و می‌توانیم هر بازی بهتر از دیدار گذشته باشیم.

معینی با تقدیر و تشکر ویژه از مدیران باشگاه‌ها، پیشکسوتان فوتبال و خصوصا هادی ساعی که برای حمایت از نوجوانان به ورزشگاه آمده و به کادرفنی و بازیکنان تیم نوجوانان انگیزه دادند، در پایان گفت: قطعا موفقیت‌های نوجوانان می‌تواند مقدمه‌ای برای موفقیت‌های سایر تیم‌های ملی باشد و پس از نوجوانان، با صعود تیم‌های بزرگسالان و جوانان به جام جهانی و موفقیت فوتسال در جام جهانی، سال ۹۱ را تبدیل به سالی پر از موفقیت برای فوتبال ایران کنیم.

تیم فوتبال نوجوانان ایران در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا ساعت ۱۷ فردا چهارشنبه در ورزشگاه دستگردی تهران به مصاف تیم ازبکستان میرود.