به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، هفته هفتم پیکارهای سری A ایتالیا، یک‌شنبه شب با پیکار میلان و اینتر در سن‌سیرو پیگیری خواهد شد.

این بازی(دربی میلانو) را دلامادونینا می‌نامند از آن جهت که تندیس مریم مقدس در بالای کلیسای شهر میلان قرار گرفته است.

دو تیم چندان شرایط خوبی در کالچو ندارند هر چند که نراتزوری در هفته‌های اخیر پیروزی‌های خوبی را بدست آورده و موفق شده با کسب ۱۲ امتیاز تا مکان سوم جدول رده‌بندی صعود کند.

در طرف دیگر، میلان در ۶ دیدار خود تنها ۲ پیروزی بدست آورده و یکی از ضعیف‌ترین نتایج تاریخ خود را در این فصل کسب کرده است.

روسونری‌ها در حال حاضر ۷ امتیازی هستند و مکان یازدهم سری A را به خود اختصاص داده‌اند.

میلان از نظر مالی شرایط خوبی ندارد و سران این تیم پس از واگذاری ستارگانی مانند زلاتان ایبراهیموویچ، تیاگو سیلوا شایعات زیادی را پیرامون این تیم به وجود آورده‌اند.

نیمکت میلان با هدایت ماسیمیلیانو آلگری چندان باثبات به نظر نمی‌رسد و تاحدودی زنگ خطر برای اخراج این مربی به گوش می‌رسد.

در شرایطی که میلان مقابل رقیب دیرینه خود اینتر، متحمل شکست شود احتمال برکناری آلگری بسیار محتمل خواهد بود.

در طرف مقابل استراماچونی بر روی نیمکت اینتر تا حدودی شرایط بهتری از همتای خود در میلان دارد و امیدوار است با پیروزی در این دیدار حساس جایگاه خود در نراتزوری را استحکام بخشد.

برترین گل‌زن در دربی میلان آندره شوچنکو است. مهاجم بازنشسته و اوکراینی سابق میلان با زدن ۱۴ گل بهترین گلزن تاریخ دربی دلامادونینا است.

جوزپه مه‌آتزا، اسطوره‌ باشگاه اینتر نیز که سابقه‌ی حضور در هر دو باشگاه میلان و اینتر را در کارنامه دارد با زدن ۱۴ گل رکوردی مشابه شوچنکو دارد.

در دیدارهای رودرروی این دو تیم هم در سری A، اینتر شرایط بهتری دارد.

نراتزوری در ۱۷۸ دیدار، ۶۶ بار پیروز شده و ۲۶۰ گل به ثمر رسانده است. در مقابل میلان ۶۰ پیروزی کسب کرده و ۲۴۱ گل زده است.

در جام حذفی ایتالیا(کوپا ایتالیا) میلان موفق‌تر عمل کرده و در ۲۳ دیداری که در جام حذفی برابر اینتر داشته است، ۹ پیروزی و ۳۲ گل به ثمر رسانده و اینتر ۷ پیروزی و ۲۲ گل را وارد دروازه روسونری کرده است.

رکورددار بازی در دربی دلامادونینا پائولو مالدینی، کاپیتان افسانه‌ای میلان در دو دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ است. این مدافع سابق روسونری، با ۵۶ حضور در دربی دلامادونینا بیشترین سابقه را در تاریخ این تقابل داراست.

این پیکار فرداشب ساعت ۲۲:۱۵ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

*سایر دیدارهای فرداشب به شرح زیر برگزار می‌شود:

رم - آتالانتا

کاتانیا - پارما

فیورنتینا - بولونیا

پسکارا - لاتزیو

سیه‌نا - یوونتوس

تورینو - کالیاری

ناپولي - اودينزه