۱۷۰۰ میلیارد تومان حکم قضایی علیه وزارت ورزش

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، سید احمد رسولی‌نژاد در حاشیه بازدید از ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان اظهار کرد: از دیدار قبلی تاکنون تغییرات زیادی احساس نکردم و شنیده‌ها و دیده‌های فعلی من متفاوت هستند. البته این نظر من است و به نظر می‌رسد زمان بیش‌تری برای اتمام پروژه نیاز است.

وی تصریح‌کرد: این بار باید تکمیل ورزشگاه به طور کامل باشد، افتتاح قبلی مطلوب نبود چرا که نبود سرویس بهداشتی مناسب، راه‌های ورود و خروج و VIP مشکلات زیادی را سبب می‌شد.

رسولی‌نژاد با بیان اینکه ظرفیت فوتبال در اصفهان بالا است، تصریح کرد: حضور دو تیم لیگ برتری و فاصله زیاد اصفهان تا ورزشگاه فولاد شهر، عزم جدی می‌طلبد که اعتبارات لازم اختصاص یابد تا این پروژه بزرگ ملی به اتمام برسد.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: برای مثال در مسابقه استقلال و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا که در ورزشگاه فولادشهر حضور داشتم، مشاهده شد که هواداران بسیاری پشت درب ورزشگاه فولادشهر ماندند و نیاز است که ورزشگاه نقش‌جهان به عنوان یک ورزشگاه بزرگ برای کلان‌شهر اصفهان تکمیل و افتتاح شود.

وی با بیان اینکه پروژه نقش جهان از اهمیت ویژه‌ای در نزد رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان برخوردار است، عنوان‌کرد: این پروژه از جمله طرح‌های مهر ماندگار است و بایستی تا پایان دولت دهم به اتمام برسد.

رسولی‌نژاد افزود: مسافت ورزشگاه فولادشهر تا اصفهان زیاد است و بسیاری از خانواده‌ها نگران این قضیه و خطرات و حوادثآن هستند، اما برای برخی از مسئولان اهمیتی ندارد.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به وجود برخی کارشکنی‌ها در روند تکمیل نقش‌جهان در این مدت، اظهارکرد: با وجود همکاری مطلوب نهادهای ذیربط در روند تکمیل، برخی کارشکنی‌ها وجود دارد که همین کارشکنی‌ها و حاشیه‌ها باعثکند شدن اتمام این پروژه عظیم می‌شود و قصد دارم به موقع حقایق را در اختیار رسانه‌ها قرار دهم.

وی گفت: بایدکار فعلی به صورت ۳ شیفت انجام شود و با افزایش نیروی انسانی روند تکمیل سریع‌تر شود.

رسولی‌نژاد افزود: یکی از مشکلاتی که در ارتباط با ورزشگاه نقش جهان به وجود آمد خلع ید پیمانکار قبلی بود و استقرار کامل و شروع کار پیمانکار جدید نیز از فروردین ماه امسال رقم خورد، اما از آن زمان کار به خوبی پیش رفته و تلاش‌هایی صورت گرفته است و اگر مشکل اعتبار نیز حل شود پیمانکار اعلام کرده توانایی کار بیشتری برای اتمام پروژه دارد.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: پروژه ورزشگاه نقش جهان در قالب پروژه مهر ماندگار قرارگرفته است و مشکل مالی این پروژه نیز به زودی حل خواهد شد و طی این مدت کار متوقف نشده است، اما انتظار این است که با حل مشکلات اعتباری، پروژه طی مدتی که پیش بینی شده افتتاح و به بهره برداری برسد.

رسولي نژاد خاطرنشانکرد: از ۳هزار طرح نیمه تمام موجود در كشور، ۷هزار طرح با مشکل سند و شکایات مکرر افراد حقیقی و حقوقی روبرو است، همچنين ۴۰۰ میلیارد تومان احکام قطعی قضایی علیه وزارت ورزش و جوانان، یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان حکم قضایی موجود در مرحله قطعی و صادر شدن، تخریب بسیاری از طرحهای قبلی و بدهکاری زیاد مشکلاتی هستند که نیازمند کمک همه جانبه است.