به گزارش افکارنیوز، فارس و به نقل از سایت رئال مادرید، این تیم فردا شب ساعت ۲۱:۲۰ به وقت تهران در نوکمپ هفتمین دیدار خود در لالیگا را مقابل بارسلونا برگزار خواهد کرد.

مورینیو در این باره گفت: انتظار داریم روند رو ما ادامه پیدا کند؛ ال‌کلاسیکو نیز یکی از مراحل این تکامل است. درباره نتیجه صحبتی نمی‌کنم بلکه درباره سازمان‌دهی، نظم، تاکتیک، انگیزه، تعهد، بازی تیمی، شخصیت و…که مورد توجه من است صحبت می‌کنم. در ابتدای راه هستیم و نگرانی ما رسیدن به جایگاهی است که فصل گذشته کسب کردیم. همه ما می‌دانیم مشکل است که چندین ماه این رویه را ادامه دهیم.

وی در خصوص مدافعان غایب بارسلونا در این بازی عنوان کرد: در زمین بارسلونا بدون په‌په بازی کرده‌ایم و دنیا به پایان نرسید. فصل گذشته پیکه مشکلی نداشت و روی نیمکت نشسته بود. من نمی‌توانم در ذهن مربیان دیگر باشم. طبیعتا فقط می‌توانم ترکیب تیم حریف را یک ساعت قبل از مسابقه بفهمم و باید ترکیب تیمم را نیز در اختیار بگذارم. نمی‌توانم بر اساس تیم حریف که نمی‌دانم چه کسی ممکن است به میدان برود، تصمیم گیری کنم. ما عقیده خود را داریم و تیم ما آماده بازی است. در مورد پویول خوشحالم که مصدومیتش به اندازه‌ای که به نظر می‌رسد، جدی نیست. در مورد پیکه تردید بسیار کمی وجود دارد که بازی نکند.

سرمربی پرتغالی رئال مادرید در خصوص ۱۱ مرد اصلی رئال در نوکمپ تأکید کرد: بنزما و هیگواین با یکدیگر به کار گرفته نخواهند شد. پس از چند بازی که مقابل بارسلونا داشته‌ایم، فکر می‌کنم برای شما مشکل باشد که ترکیب تیم را مشخص کنید. به شما نمی‌گویم چه کسانی بازی خواهند کرد. در بازی مقابل آژاکس تصمیم گرفتم از مارسلو استفاده کنم و فکر می‌کنم تصمیم خوبی بود؛ اما هر مسابقه‌ متفاوت است و به زودی خواهید دید چه کسی بازی خواهد کرد.

مورینیو ادامه داد: در مسابقات اخیر در همان روز مسابقه به شهر محل برگزاری بازی سفر کردیم. تیم و من این شیوه را می‌پسندیم. با این وجود که این بار زمان مسابقه جلوتر است اما زمان کافی داریم. به آنجا می‌رویم، کمی استراحت می‌کنیم و در بعدازظهر آماده بازی هستیم. مسابقاتی هستند که کسب آمادگی روانی برای آنها آسان است. در مسابقاتی مانند این هر دو تیم به خوبی آماده شده‌‌اند. فکر می‌کنم داوران باید برای چنین مسابقه‌ای آماده باشند. دنیا برای چنین مسابقه‌ای متوقف خواهد شد. هر دو تیم و داور مسئول هستند که آنچه دنیا منتظر آن است را در اختیار آنها قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ الگوی استانداردی برای چنین مسابقاتی وجود ندارد. شما هرگز نمی‌دانید که قرار است چه اتفاقی بیفتد. تیم‌ها قوی هستند و هر دو می‌خواهند پیروز شوند. نگرانی ما خوب بازی کردن است. پیشرفت بسیار زیادی کرده‌ایم. اگر شیوه بازی در اولین مسابقه را با آنچه در مسابقات اخیر در لالیگا انجام داده‌ایم مقایسه کنیم، می‌بینیم که چه پیشرفتی داشته‌ایم. این نگرانی ما است. برای این که این رویه را ادامه دهیم و و به مرحله‌ای برسیم که فصل گذشته به آن رسیدیم باید عالی بازی کنیم.

مورینیو در خصوص اینکه آیا تساوی نتیجه خوبی خواهد بود، گفت: این به مسابقه بستگی دارد. اگر در سطح عالی بازی کنید، فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشته باشید و شایسته پیروزی باشید، اما به تساوی برسید، خیلی بد خواهد بود. اگر عالی بازی نکنید و با خوش‌شانس تساوی کنید، نتیجه بسیار خوبی است. همه چیز به مسابقه بستگی دارد. بگذارید اول مسابقه را برگزار کنیم و تا این حد بدبین یا خوش‌بین نباشید. در مورد داوری باید بگویم که همه چیز قبل از شروع فصل اتفاق افتاد، اما هیچ کس در رئال مادرید چیزی نگفت.

آقای خاص گفت: همیشه اعتماد فراوانی به بازیکنانم دارم. وقتی عالی کار می‌کنیم و احساس مثبت است، مشخصا اعتماد به نفس بیشتری وجود دارد. به هر حال سال‌های زیادی در فوتبال بوده‌ام تا بدانم که هر مسابقه داستان خودش را دارد و جزئیاتی وجود دارد که اختلافات را بیشتر می‌کند، اما همیشه اعتماد به نفس کاملی وجود دارد. پیشرفت‌ها به خاطر بازیکنان است که تشخیص داده‌اند لازم است تغییر کنند، انگیزه بیشتری داشته باشند، متمرکزتر و بیشتر درگیر باشند. آنها ذهنیت خود را تغییر دادند و با تغییر آن انجام کارها به شیوه ما راحت تر شد.

مورینیو در خصوص تعویض اوزیل عنوان کرد: فکر نمیکنم زمان آن باشد که در این باره نمایشنامهای بسازیم. ۱۳ بازیکن هستند که بازی نمیکنند و هربار برخی نیمکتنشین هستند. من بهای انتخاب ترکیب اصلی را میدهم و سعی میکنم به بهترین نحو ممکن این کار را انجام دهم. در آمستردام باز هم از من درباره اوزیل پرسیده شد و این خبرنگاران بودند که خودشان پاسخ خودشان را دادند.