یروین: امیدوارم فردا روز کریمی باشد

به گزارش افکارنیوزعلی پروین در گفت‌وگو با فارس در خصوص بازی حساس تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ اظهار داشت: همیشه یک روز در فوتبال می‌تواند برای تیم ملی یک کشور حساس و شاید سرنوشت‌ساز باشد. به نظرم بازی بسیار سختی در انتظار بازیکنان ملی‌پوش ایرانی است، اما به هر کدام از این بچه‌ها که نگاه می‌کنم امیدوار می‌شود که با ساق‌های توانمندشان بتوانند از پس کره‌ای‌ها بر بیایند.

وی افزود: یکی از نقاط قوت ما در این دیدار هواداران پرشورمان است، به نظرم اگر استادیوم آزادی ۲۰۰هزارنفری هم بود قطعاً در بازی فردا مقابل کره لبریز از هوادار می‌شد و من به این موضوع اصلاً شک نداشتم، چون تماشاگران ما همیشه نشان داده‌اند نیاز به دعوت و بیانیه و این حرف‌ها ندارند و حضور گرمی در ورزشگاه‌ها خواهند داشت.

وی افزود: اما نکته مهم این است که تیم ملی نیاز به ۹۰دقیقه تشویق دارد، خدای ناکرده کاری نباید کرد که بازی احساسی شود؛ یا بازیکنان از لحاظ روحی و روانی تخریب شوند. اگر تا دقیقه ۶۰ هم گل نزدیم هواداران خیال کنند دقیقه اول بازی است.

پروین در خصوص تیم کره جنوبی نیز گفت: از وقتی که فوتبالیست شده‌ام، یادم هست همیشه فوتبال کره جنوبی و حتی ژاپن رغیب اصلی و دندان‌گرد فوتبال ما بوده است. آنها ۲ سال افت کردند اما ۵سال آنقدر تاختند تا به مقام چهارم جام جهانی رسیدند. کار بچه‌ها بسیار مشکل است. ما باید بدانیم حتی یک دقیقه هم نباید کره‌ای‌ها را دست کم بگیریم.

وی افزود: تنها عاملی که می‌تواند کمک فراوانی در مستطیل سبز به بچه‌ها داشته باشد ۹۰دقیقه جنگندگی و از خود گذشتگی است که انشالله همه با هم دست به دست هم دهند تا بچه‌های ما از این بازی سربلند بیرون بیایند. کره تیم سرعتی، قدرتی، جوان و حتی با تجربه است، البته ما هم دست کمی از آنها نداریم.

پروین با اشاره به توانایی علی کریمی نیز گفت: خوشحالم که الان کریمی تشنه بازی کردن است، در این شرایط باید علی را آرام کنیم، نام کریمی ترس بر جان کره‌ای‌ها می‌اندازد. قطعاً در این بازی حساس علی کریمی که الان با تجربه، پخته و با انگیزه است نقش به سزایی در موفقیت تیم ما دارد. او لیدری است که اگر روزش باشد توپ را به راحتی به تور دروازه کری‌ای‌ها می‌چسباند و یا با پاس‌هایش آنها را اسیر می‌کند. من امیدوارم فردا روز کریمی باشد.

وی با اشاره به موفقیت تیم ملی ژاپن مقابل فرانسه نیز گفت: بالاخره شرقی‌ها پیشرفت خود را از چند سال گذشته شروع کردند اما ما هم فوتبالی داریم تاکتیک‌پذیر، درست است کمی دچار افت شده‌ایم اما فوتبال با بازیکنانی که دارد راحت می‌تواند بلند شود و بر روی پای خود بایستد.

ژاپن در دیدار برابر فرانسه نتیجه جالبی گرفت که این نشان می‌دهد ما باید بیشتر به خود بیاییم و تحرک بیشتری به خرج دهیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد حضور بازیکنان دو رگه در تیم ملی نیز گفت: اشکان دژاگه به خوبی درس خود را در تیم ملی کشورمان پس داد و در بازی مقابل قطر نشان داد که به درد فوتبال ما می‌خورد، حالا باید در بازی با کره بنشینیم و عملکرد ۲ بازیکن دیگر را مورد ارزیابی قرار دهیم. من امیدوارم که حضور این بچه‌ها بتواند مشکلات ریز تیم ملی را از بین ببرد.

پروین همچنین با اشاره به کناره‌گری محمد بنا از تیم ملی کشتی‌فرنگی نیز گفت: این خبر خوبی نیست، بنا را باید به هر قیمتی در کشتی فرنگی حفظ کرد. شاید او دلخور باشد اما خطیب باید دست او را بگیرد و به کشتی فرنگی برگرداند، بنا قلبش با ایران است و باید قلب او را برای خدمت دوباره به تیم ملی کشتی به دست آورد. چیزی از المپیک نگذشته که متأسفانه این خبرهای ناخوشایند را می‌شنوم که امیدوارم واقعیت نداشته باشد.

وی در پایان درباره غیبتش در جلسه هیئتمدیره پرسپولیس گفت: من فقط در یک جلسه هیئتمدیره به خاطر برخی از مشکلات شخصی نبودم اما ما قلباً کنار پرسپولیس هستی