به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، کرم جابر از معدود کشتی گیرانی که نه تنها مصری‌ها، بلکه جهان عرب به او افتخار می‌کند و با شنیدن نام او به وجد می‌آیند.

کرم جابر برای کسب مدال خستگی نمی‌شناسد و پس از هشت سال از قهرمانی اش در آتن، در لندن در یک وزن پائین تر(۸۴ کیلوگرم) به میدان آمد و با مدال نقره‌اش همگان را شگفت زده کرد. لقب غول چراغ جادو بسی برازنده اوست، هر چند جابر می‌گوید در فینال داوران حق او را مقابل حریف روس خوردند.

سایت عربی " کوره " گفت و گوی اختصاصی با این کشتی‌گیر مصری انجام داده است که آن را می‌خوانید:

* از کسب مدال نقره در المپیک لندن راضی هستید؟

قطعا راضی هستم. آرزویم کسب مدال طلا بود. با طلا فاصله بسیار کمی داشتم چرا که از رقیبم کاملا سرتر و برتر بودم. متاسفانه نتوانستم به آرزویم برسم با این حال از کسب مدال نقره در آن شرایط سخت و بغرنج راضی هستم.

* علت از دست دادن مدال طلا چه بود؟

اشتباه فاحش داوری. همه چیز برای قهرمانی من آماده بود، اما سهل انگاری و خطای داور مانع از آن شد. قبل از شروع فینال احساس کردم که گروه داوری تمایلی برای قهرمانی من و قرار گرفتن مصر در جدول جهانی ندارد.

* قبل از شروع رقابت‌ها با چه مشکلاتی مواجه شدید؟

مسئولان فدراسیون کشتی و سران ورزشی در مصر مشکلات زیادی را برای من به وجود آوردند. آنها مرا از تمرین منع می‌کردند و از قرارداد با هر مربی خارجی جلوگیری کردند. آنها همچنین اجازه نمی دادند که برادرم عادل وظیفه تمرین دادن را برعهده گیرد. می‌گفتند که باید حتما مربی مصری باشد به استثنای برادرم عادل. متاسفانه مشکلات زیادی داشتم و این اصلا برای کشتی گیری که شانس کسب مدال در المپیک دارد، خوب نیست. سرتیب یحیی شحرور رییس سابق فدراسیون کشتی مصر قصد داشت که مرا به زور از کشتی فراری دهد و اعلام خداحافظی کنم. به ناچار به او گفتم بعد از رقابت‌های بین المللی دوحه خداحافظی می کنم، اما بعد از این که مدال طلا را در آن رقابت‌ها به دست آوردم زیر حرفم زدم و گفتم می‌خواهم در المپیک لندن شرکت کنم.

* چرا فدراسیون اصرار داشت که با برادرتان عادل همکاری نکند؟

در حقیقت من جواب قانع کننده‌ای برای این سوال پیدا نکرده ام. آنها استدلال می آوردند که عادل عضو سندیکای ورزشی نیست و مدرک مربیگری ندارد.

* چگونه توانستید با وجود این مشکلات مدال نقره المپیک لندن را به دست آورید؟

این مدال نخست لطف پروردگار و بعد به خاطر تلاش برادرم عادل بود. او برنامه سخت و طاقت فرسایی را برای من در نظر گرفت. مسئولان مصری چه در وزارت ورزش و چه در فدراسیون کشتی هیچ کمکی به من نکردند. با هزینه شخصی خود در رقابت‌های زیادی در کشورهای مختلفی از جمله بلغارستان، یونان، ایتالیا، اسپانیا و لهستان شرکت کردم. تمام هزینه‌های این سفرها بر عهده خودم و برادرم عادل بود.

* آیا توانستید هزینه‌های را که صرف کردید از فدراسیون بگیرید؟

با رفت و آمدهای زیاد بیشتر آن را گرفتیم.

* درباره سخت‌ترین کشتی‌هایت در المپیک لندن صحبت کن

سخت‌ترین رقیب‌های که در لندن با آنها کشتی گرفتم نناد زوگاج کروات نفر سوم جهان که در مرحله یک هشتم نهایی با او روبرو شدم، ملونین نومونوی فرانسوی نفر دوم جهان که در مرحله یک چهارم نهایی با او کشتی گرفتم و دامیان یانکوفسکی قهرمان جهان که در نیمه نهایی با او روبرو شدم. و در نهایت در فینال به حریف روس نفر پنجم رنکینگ جهانی خوردم. راحت‌ترین کشتی من در این رقابت‌ها همین دیدار بود اما متاسفانه با ناداوری در جایگاه دوم ایستادم و مدال طلا را از دست دادم.

* دلیل اصلی ناکامی در المپیک پکن چه بود؟

دلیل اصلی ناکامی در چین احمد السنتریسی رییس آن وقت فدراسیون کشتی مصر و مصطفی عبدالله مدیر فدراسیون بود. این دو نفر با تمام توان سنگ پراکنی و برای عدم موفقیت من طرح ریزی می‌کردند. متاسفانه اقدامات این دو نفر دیگر ورزشکاران مصری را هم ناکام گذاشت.

* المپیک آتن که در آن به مدال طلا دست یافتی چه تفاوتی با المپیک لندن داشت که گردن آویز نقره را به دست آوردی؟

تنها تفاوت به شیوه آمادگی و برنامه‌ریزی بر می‌گردد. برای من المپیک لندن بسیار آسان‌تر از المپیک آتن بود. در المپیک آتن می‌خواستند با ارائه پیشنهاد مالی نجومی کشتی را به کشتی‌گیر ترکیه واگذار کنم، ‌اما من این خواسته را رد کردم و همین مساله باعثشد تا پافشاری‌ام برای کسب مدال طلا بیش از پیش شود. به ویژه این که این پیشنهاد از سوی یکی از هم تیمی های خودم بود.

* چرا پیشنهاد تبعه شدن قطری‌ها را رد کردید؟

این تنها قطر نبود که به من پیشنهاد داد، بلکه کشورهای ترکیه و آمریکا هم پیشنهاد دادند، اما من همه آنها را ردکردم. چرا که مصر را بسیار دوست دارم.

* آیا کرم جابر را در المپیک ریودوژانیرو می‌بینیم؟ در صورت شرکت به مدال طلا چشم خواهی دوخت؟

تمام تلاش خود را برای شرکت در این بازی‌ها به کار می گیریم. برای کسب مدال طلا از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهم کرد. برادرم عادل برنامه کاملی را برای من در نظر گرفته است. اما متاسفانه تاکنون کسی برای اجرای آن به من کمک نکرده است.

* الان در پی اجرای چه برنامه‌ای هستید؟

در شرایط کنونی بهترین چیز عقد قرارداد فدراسیون کشتی مصر با برادرم عادل است. گذشته از آن باید یک اسپانسر پیدا کنم تا از این طریق از هزینه‌های زیادی که همواره فدراسیون نسبت به آنها اعتراض دارد کاسته شود. الان به دنبال یک اسپانسر خوب هستم. وجود اسپانسر کسب مدال طلا در المپیک ریودوژانیرو را تضمین می‌کند.

* چه وقت برنامه خود برای حضور در المپیک برزیل را شروع می‌کنید؟

از آغاز سال ۲۰۱۳ دست به کار می‌شوم. الان می‌خواهم برای درمان مصدومیت خود به آلمان بروم. بلافاصله بعد از بهبودی تمرین آمادگی خود را شروع می‌کنم.

* برای کسب مدال طلا به چه مبلغی احتیاج دارید؟

مبلغی که بتواند امکان حضور در هشت رقابت بین‌المللی در سال و همچنین برپایی اردوهای داخلی و خارجی را فراهم کند. چیزی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار در سال.

به گزارش ایسنا، جابر در المپیک آتن در وزن ۹۶ کیلوگرم گردن آویز خوش رنگ طلا را به دست آورد و مصر را پس از ۵۶ سال صاحب مدال طلا در بازیهای المپیک کرد. بعد از ناکامی جابر در المپیک ۲۰۰۸ پکن همه فکر میکردند که دوران این کشتیگیر مصری به پایان رسیده است. اما او هم پیشبینیها را نقش بر آب کرد و توانست مدال نقره را در المپیک لندن به دست آورد تا به عنوان سومین ورزشکار در تاریخ مصر شناخته شود که دو مدال را در المپیکها به گردن آویخته است.