کی‌روش: ایران وکره شانس برابری‌برای برد دارند

به گزارش افکارنیوزبه نقل از آریا، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی مقابل کره شرکت کرد و به سوالات رسانه ها پاسخ داد.

کی روش در ابتدا از حضور رسانه ها تشکر کرد و گفت: تعداد رسانه ها در این نشست نشان می دهد که چقدر بازی فردا مهم است. رسانه های کره ای هم حضور ویژه ای دارند و از اهمیت این بازی پر هیجان باخبرند. هواداران دو تیم هم می‌دانند که این بازی چقدر مهم است و رسانه‌های کره‌ای هم به آن توجه زیادی کرده‌اند.

وی در پاسخ سوال اول مبنی بر اینکه از زمانی که کارش را با تیم ایران شروع کردید این تیم نوسان زیادی داشت و به نظر خط دفاعی تیم ایران باید بهتر از این باشد و بخصوص آنکه الان با دفاع مستحکمی از تیم کره جنوبی مواجه می‌شوید، و تیم ملی چه برنامه ای دارد گفت: من می خواهم بر اساس آمار و اعداد صحبت کنم. از زمانی که من کارم را با تیم ایران شروع کردم طی ۲۲ یا ۲۳ بازی‌ای که داشتیم مطمئنا آمار گل خورده ما کمتر از ۰/۷ یا ۰/۸ گل خورده در یک بازی است. پس نتیجه می‌گیریم وقتی میانگین گل خورده در هر بازی کمتر از یک گل است، این نشان می دهد وضعیت دفاعی خوبی داریم. این به خاطر انگیزه رقابتی است که میان بازیکنان ایجاد شده است. ما همچنین از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی پیشرفت‌هایی داشتیم که می‌توانم بگویم طبق آمار به طور میانگین در هر بازی تقریبا بیش از دو گل زده‌ایم. اما این را هم می گویم که با همه این احوال آمار و ارقام به تنهایی مهم نیست. ایران در سه بازی گذشته مقابل ازبکستان، قطر و لبنان تنها یک گل خورده که نشان از دفاع خوب تیم ملی ایران دارد. البته این راهم می دانیم که در هر سه بازی فقط یک گل زدیم. بنابراین باید سعی کنیم در خط حمله بهتر باشیم و شرایط تیم را در خط حمله بهبود ببخشیم. تمرکز ما در حال حاضر روی این موضوع زیاد است.

کي روش در پاسخ به اين سوال که چه برنامه اي براي احساسي نشدن ملي پوشان در جمع ۱۰۰ هزار نفر دارد گفت: بايد قبول کنيم در مقابل يکي از قدرتمندترين تيمهاي آسيا بازي ميکنيم. ژاپن و کره از پرقدرت ترين تيمهاي آسيا هستند. شايد اين طور به نظر بيايد که شانس کره روي کاغذ از ما بيشتر است اما هيچ تيمي در طول تاريخ فوتبال پيش از شروع بازي به برد يا باخت نرسيده است. فوتبال ۹۰ دقيقه است و ما از دقيقه يک تا دقيقه ۹۰ تصميمهاي لازم را در هر لحظه از بازي ميگيريم. بنابراين بايد بگويم که در بازي فردا فقط فعاليت زياد و عرق ريختن فايدهاي ندارد و تنها روي انگيزه بازيکنان حساب کردن هم کافي نيست. ما براي پيروزي برابر حريف نياز به انگيزه بالا و فعاليت زياد داريم.نياز به هر دو فاکتور داريم. وقتي که فردا وارد زمين چمن شديم همه بازيکنان ايران و کره يکسان خواهند بود و هر دو تيم از شانس مساوي براي برد برخوردار خواهند بود. اميدوارم ما بازي بهتري انجام دهيم و پيروز شويم. هرچند براي رسيدن به اين هدف به کمي شانس هم احتياج داريم. ولي بخواهيم فقط با احساسمان بازي کنيم نتيجهاي نميگيريم.شرايط بازي فردا خاص است.