رضازاده: من به قدرت از باقری حمایت میکنم

به گزارش افکارنیوزرییس فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد حضور تیم ملی نوجوانان ایران در رقابت‌های تایلند، اظهار کرد: هدف ما از حضور در این رقابت‌ها بیشتر روحی روانی بود، چرا که وزنه‌برداران نوجوان ما بیش از سه ماه بود که در اردو تمرین‌های سخت را پشت سر گذاشته بودند، اما با توجه به این که نتوانستند در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کنند ترسیدیم که به روحیه‌شان ضربه بخورد. بنابراین به جای رقابت‌های جهانی در اسلواکی مسابقه‌های بین‌المللی تایلند را انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: عملکرد ما نیز در این رقابت‌ها خوب بود. به عنوان نمونه یک وزنه‌بردار نوجوان ما با ۷۵ کیلوگرم وزن به رکوردهای ۱۴۰ و ۱۶۳ کیلوگرم در حرکات یک ضرب و دو ضرب دست یافت. او حتی وزنه ۱۷۰ کیلوگرم را هم بالای سر برد و چیزی نبود که در مهار این وزنه نیز موفق شود. سایر وزنه‌برداران نیز خوب کار کردند. در حقیقت همین‌ها هستند که امیدهای ما برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و یا المپیک ۲۰۱۶ هستند. باید حواسمان به این وزنه‌برداران باشد تا بتوانند پشتوانه خوبی برای آینده ایجاد کنیم.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد قطع همکاری با داراب ریاحی نیز گفت: به هر حال ریاحی سال‌ها به وزنه‌برداری خدمت کرده و از سال ۱۳۷۴ مشغول فعالیت‌های مهمی در فدراسیون بوده است، اما پس از بازنشستگی‌اش از شهرداری دیگر امکان ادامه فعالیت نبود و مجبور شدیم که قطع همکاری کنیم. او هم اکنون در بخش دیگری در حال فعالیت است و برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم. داراب ریاحی در سال‌های حضور خود در وزنه‌برداری خدمات مثبتی انجام داده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی قرار است جانشین ریاحی در پست دبیری شود؟ ادامه داد: نیازی به کسی نیست. خودم تمام وقت در فدراسیون هستم و همه کارها را انجام می‌دهم. خودم هم کار ریاست را انجام می‌دهم و هم کار دبیری را. برای این کار هم به صورت کامل در خدمت وزنه‌برداری‌ هستم.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد مباحثی که پیرامون قرارداد کورش باقری در هفته‌های پس از المپیک مطرح شده بود نیز به صورت شفاف اعلام کرد: کورش باقری کارش را با قدرت انجام می‌دهد و در همین رقابت‌های نوجوانان در تایلند نیز کنار تیم بود. حرف و حدیثهمیشه بوده و همچنان هم هست و به نظر من پس از موفقیتی که باقری در المپیک داشت، برخی چشم دیدنش را ندارند. من به قدرت از باقری حمایت می‌کنم و همه کنار هم هستیم و با برنامه‌ریزی می‌خواهیم موفقیت‌های بیشتری را نصیب وزنه‌برداری کنیم. کورش باقری کاری با کسی ندارد. برخی می‌گویند حالا که بنا نمی‌خواهد با کشتی کار کند شاید کورش هم با وزنه‌برداری کار نکند، اما این طور نیست و ما در کنار یکدیگر کارمان را با قدرت ادامه می‌دهیم.

رضازاده در مورد حضور پیدا نکردن قهرمانان ایران در مسابقه‌های بین‌المللی جام ریاست جمهوری روسیه هم گفت: این رقابت‌ها جایزه دلاری داشت و از سوی فدراسیون روسیه به اسم برای چهار وزنه‌بردار ایرانی دعوتنامه ارسال شده بود. بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، نواب نصیرشلال و کیانوش رستمی چهار وزنه‌برداری بودند که به این رقابت‌ها دعوت شده بودند، اما با توجه به این که این وزنه‌برداران پس از المپیک حسابی خسته بودند و اکنون نیز در استراحت هستند، تصمیم گرفتیم که در جام ریاست جمهوری روسیه شرکت نکنیم.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود و سختی حضور تیم‌ها در رقابت‌های بین‌المللی خاطر نشان کرد: شرایط واقعا سخت شده است. با توجه به مشکلی که در زمینه دلار است حضور در رقابت‌های بین‌المللی حسابی سخت شده است. همین جوانان را با سختی به تایلند بردیم. حتی در مورد تیم حفاری که نماینده ما در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا بود از ۱۲ نفر آزمایش دوپینگ گرفتیم، مجوز شورای برون مرزی نیز صادر شده بود، اما متاسفانه به دلایل مشکلات اقتصادی نتوانستند در رقابت‌های مغولستان حاضر شوند.

رضازاده زمان آغاز اردوهای تیم ملی را نیز از ابتدای سال ۲۰۱۳ اعلام کرد و گفت: برنامهریزیها برای سال آینده انجام شده. ما اکنون اردویی نداریم و طبق برنامه همه وزنهبرداران از باقری برنامه تمرینی ویژهای گرفتهاند تا در این چند ماه استراحت فعال داشته باشند. پس از آن نیز اردوی تیمهای ملی جوانان ، نوجوانان و بزرگسالان برای رقابتهای پیشرو آغاز میشود. ما سال آینده چند مسابقه مهم داریم. رقابتهای قهرمانی بزرگسالان آسیا، جوانان جهان، نوجوانان انتخابی المپیک و بزرگسالان جهان چهار رقابت اصلی هستند که در سال ۲۰۱۳ پیشرو داریم و باید خودمان را برای اینها آماده کنیم.