هومن افاضلی ضمن بیان این مطلب افزود: به عنوان دبیر کمیته فنی فدراسیون فوتبال در جریان مذاکرات فدراسیون با تعدادی از مربیان بزرگ دنیا هستم. خوشبختانه پیشرفتهای خوبی هم در این زمینه حاصل شده است و امیدوارم بزودی کار انتخاب سرمربی تیم ملی به نتیجه برسد.

به گزارش مهر، وی در خصوص انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید ایران اظهار داشت: تا آنجا که اطلاع دارم مذاکرات فدراسیون فوتبال با مربیان بزرگی درحال پیگیری است که با توجه به سطح بالای این مربیان امیدوارم آنها بپذیرند که با تیم امید کشورمان همکاری کنند.

وی در خصوص انتخاب سرمربی تیم‌های ملی و امید از یک کشور اظهار داشت: این یکی از راهکارهایی است که فدراسیون به دنبال آن است تا با توجه به اینکه بهره بردار اصلی تیم امید، تیم ملی بزرگسالان است، سرمربی این دو تیم از یک کشور انتخاب شوند تا شیوه آماده سازی و برنامه‌های تمرینی دو تیم از هماهنگی و یکپارچگی خوبی برخوردار باشد.

افاضلی در پاسخ به این سئوال که آیا وی نیز گزینه‌های را برای سرمربی تیم ملی امید و بزرگسالان به فدراسیون فوتبال معرفی کرده یا نه گفت: من هم پیشنهادات خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کردم و تصمیم نهایی در این زمینه با فدراسیون فوتبال خواهد بود.

وی در خصوص اینکه انتخاب کدام مربی به لحاظ فنی به سبک و شیوه فوتبال ایران نزدیک‌تر است، اظهار داشت: به اعتقاد من در فوتبال امروز دنیا اختلاف زیادی بین مربیان وجود ندارد و فدراسیون فوتبال تنها باید براساس اصول و چارچوب‌های مشخص و تعریف شده خودش مربی مورد نظر را انتخاب کند تا هم به لحاظ فنی به ارتقای فوتبال کشور کمک کند و هم مربی مورد نظر بتواند از سوابق مربیگری خود در فوتبال ایران دفاع کند.

دبیر کمیته فنی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا با توجه به نتایج ملی بهتر نبود افشین قطبی در تیم ملی حفظ می‌شد، گفت: به هرحال در فوتبال حرفه‌ای هر کسی سعی می کند بهترین شرایط کاری را برای خودش فراهم کند و با این تفکر قطبی تصمیم گرفت که از تیم ملی جدا شود که به نظر من این تصمیم کاملا حرفه‌‌ای بود.

مربی تیم امید اضافه کرد: این درست است که قطبی در جام ملت‌ها تاکنون نتایج خوبی کسب کرده اما ادامه همکاری او با تیم ملی نیاز به توافق دوجانبه با فدراسیون فوتبال داشت که تصور می‌کنم چنین توافقی بین طرفین ایجاد نشد تا پیش از جام ملت‌ها تکلیف هر دو طرف مشخص شود.

افاضلی اضافه کرد: به اعتقاد من فدراسیون در این زمینه محق است و با توجه به نتایجی که قطبی ظرف ۵/۱ سال گذشته در تیم ملی به دست آورده ترجیح داده که یک مربی بزرگ را برای تیم ملی استخدام کند که این حق فدراسیون است. همان طور که فدراسیون فوتبال آلمان پیش از جام جهانی قرارداد “یوآخیم لو” را در تیم ملی آلمان تمدید نکرد تا پس از بررسی عملکرد او در جام جهانی ۲۰۱۰ درباره ادامه همکاری با او تصمیم بهتری اتخاذ کند.

وی یادآور شد: فدراسیون فوتبال درنظر داشت پس از جام ملت‌ها و نتایجی که قطبی در این مسابقات کسب می‌کند در مورد ادامه همکاری او تصمیم گیری کند ولی شرایط به گونه‌ای پیش رفت که جدایی دو طرف پیش از جام ملت‌ها مسجل شد تا انتخاب سرمربی خارجی در دستور کار فدراسیون فوتبال قرار بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: به هرحال باعثمباهات فوتبال کشور است که یک مربی ایرانی در لیگ حرفه ای فوتبال ژاپن مشغول به کار شده است و همه ما باید از این موضوع خوشحال باشیم و کمک کنیم تا این مربی در کار خود موفق باشد.

افشین قطبی پس از جدایی از تیم ملی فوتبال ایران هدایت تیم فوتبال "شیمیزو اس پالس” ژاپن را برعهده می گیرد.