مربیان خارجی به دلیل مشکلات ارزی از ایران می‌روند

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، بهرام افشارزاده گفت: به دلیل مسایل ارزی و مشکلات اقتصادی طی ماه‌های گذشته جلساتی را با مربیان خارجی فعال در ایران و روسای فدراسیون‌ها برگزار کردیم و پس از بررسی‌های انجام شده، قرار شد از حدود ۵۰ مربی خارجی که در ایران فعالیت می‌کنند با نظر کارشناسان تعدادی به کشورهایشان بازگردند و خدمتشان در ایران پایان یابد.

وی افزود: از این تعداد حدود ۲۵ مربی طی ماه گذشته خدمت شان در ایران تمام شده و به کشورشان بازگشتند و از بین مربیان باقی مانده هم تعدادی قرار است در ماه جاری خدمت شان در ایران به پایان برسد و به کشورشان بازگردند.

دبیر کمیته ملی المپیک گفت: جلسه‌ای را با روسای چندین فدراسیون ورزشی که مربیان خارجی دارند برگزار می‌کنیم و پس از این جلسه تعدادی از مربیان خارجی به کشورشان باز می‌گردند.

افشارزاده در پاسخ به این سوال که چه تعداد مربی خارجی در ایران باقی خواهند ماند و ادامه فعالیت می‌دهند؟ گفت: هم اکنون حدود ۲۵ مربی خارجی فعال در کشور وجود دارند که فکر می‌کنم ۱۰ یا ۱۵ مربی را که در رشته‌های مهم حضور دارند نگه داریم و مابقی به کشورشان بازگردند.

وی ادامه داد: طی صحبت‌هایی که انجام دادیم، قرار است مربی کره‌ای تکواندو، دو مربی از ووشو، مربی موی تای، مربی کریکت و چند مربی دیگر طی روزهای آینده به کشورشان بازگردند. البته در برخی رشته‌ها نیازمند مربی خارجی هستیم. به طور مثال در رشته اسکواش یا تیراندازی و یا بدمینتون طی صحبت‌های انجام شده قرار است مربیانشان همچنان به کار خود ادامه دهند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد سرمربی تیم ملی بسکتبال هم یادآور شد: قرار است با مشحون صحبت کنیم و بعد از آن در مورد فعالیت این مربی تصمیم بگیریم.

وی در مورد رشته وزنهبرداری هم گفت: با توجه به صحبتی که با مسئولان فدراسیون داشتهایم بررسیها نشان داد که حضور زالای میتواند برای این رشته موثر باشد، به همین دلیل او نیز قرار است به کارش ادامه دهد.