به گزارش افکارنیوزبه نقل از تابناک، مهدی خالدی رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون کشتی برای دومین بار طی دو ماه اخیر از سمتش استعفا کرد و سرانجام به همکاری چند ماهه‌اش با حجت‌الله خطیب، سرپرست فدراسیون کشتی خاتمه داد.

وی که چند روزی می‌شود در محل فدراسیون کشتی آفتابی نمی‌شود، ادبیات نامتعارف مدیریت فعلی فدراسیون کشتی با رئیس فیلا را دلیل اصلی کناره‌گیری‌اش می‌داند و می‌گوید: «من ۵۰ سال تجربه کشتی دارم اما خطیب در این عرصه تجربه ندارد و کشتی را نمی‌شناسد. ما در کارهای بین‌الملل و نامه هایی که باید نوشته می‌شد اختلاف سلیقه داشتیم. من با مارتینتی رفاقت دارم و می‌دانم که آنها چطور فکر می‌کنند. می‌دانم متن نامه‌هایی هم که به فیلا زده می‌شود باید‌چه ادبیاتی داشته باشد اما سرپرست فدراسیون نظر دیگری داشت. در این شرایط ترجیح دادم برای حفظ مناسباتم با سران فیلا از سمتم استعفا بدهم.» خالدی که عضو تالار مشاهیر فیلا هم هست ارسال نامه‌هایی از این دست را دلیل اصلی موضع گیری مارتینتی، رئیس فدراسیون جهانی کشتی علیه کشتی ایران می‌داند:

نامهها با امضای من به فيلا ارسال ميشد و ادامه این روند می توانست رابطه من و فدراسیون کشتی با فیلا را تحت تاثیر قرار دهد. ادبیات و متن نامهها نظر مارتینتی را حتی نسبت به من عوض میکرد. من ميخواستم از اعتبارم براي پيشرفت كشتي ايران استفاده كنم اما وقتی احساس کردم اعتبارم به بازی گرفته شده کنارهگیری کردم. من و خطيب در اينگونه موارد با هم اختلف سليقه داريم. رئيس مستعفي کمیته روابط بینالملل فدراسیون کشتی در حالي ادبيات تند مديريت فدراسيون كشتي در مكاتبه با فيلا را فاش ميكند كه مدتي قبل اين مديران فدراسيون بودند كه ادعا ميكردند فيلا با ادبيات تهديد آميزي با فدراسيون كشتي ايران مكاتبه كرده است. جالب اينكه عارف ربطي، دبير فدارسيون كشتي دليل استعفاي خالدي را كسالت و بيماري او جلوه ميدهد.