به گزارش افکارنیوزبه نقل از خبرآنلاین: سرانجام با یک ماه تاخیر و درحالی که کارلوس کروش و دستیارانش از خلف وعده مسئولان فدراسیون فوتبال در پرداخت پول های شان حسابی شاکی هستند، فدراسیون توانست پول مربوط به قرارداد سرمربی را فراهم کند. پولی که البته وزارت ورزش می گوید از سوی آنها تامین شده است. نکته مهم این است که تا پایان هفته و با ارز مبادله ای، این پول پرداخت می شود تا یکی از دغدغه های بزرگ کادرفنی تیم ملی حل شود و آنها با آرامش بیشتری برای بازی بزرگ تیم ملی با ازبکستان آماده شوند.

مشکلات ارزی حاکم بر کشور به یکباره برای فدراسیون بحران ساخت. آنها که کروش را یک سال و نیم قبل با اصرار رئیس وقت سازمان تربیت بدنی یعنی علی سعیدلو، به تهران آوردند و در دفتر مرد اول ورزش دولتی ایران این قرارداد را امضا کردند، در کمتر از ۱۸ ماه باید رقمی ۲ برابر از برآوردشان به سرمربی تیم می پرداختند. قراردادی که با تغییر متولی دولتی ورزش کشور و البته عزم جزم وزارت ورزش برای ناسازگاری با فدراسیون فوتبال، تامین بودجه اش هم دشوار تر بود. فدراسیون فوتبال که از ابتدای سال ۹۱ شاید حتی ریالی از سهم بودجه دولتی اش را نگرفته است، در این مدت به هر دری زد تا پول کارلوس را تامین کند اما دلار آزاد با قیمتی بیش از ۳ هزار تومانی، این قرارداد را به مرز ۳ برابر شدن می رساند و به همین دلیل بود که فدراسیون دست به دامن وزارت ورزش شد. کالوس با اکراه به دفتر وزیر رفت تا شاید مشکلات حل شود. نامه ای خطاب به وزیر ورزش نوشته شد. او نامه را به حمید سجادی ارجاع داد و از آنجا نامه به بانک مرکزی جمهوری اسلامی رفت تا دستور پرداخت بگیرد.

حمید سجادی معاون ورزشی وزیر در این باره به خبرآنلاین می گوید: «وزارت ورزش اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده تا دغدغه های کادرفنی تیم ملی قبل از بازی بزرگ با ازبکستان برطرف شود و بنا بر دستور آقای وزیر، ایم کار به گردش افتاده و فکر می کنم قرارداد آقای کروش در همین روزهای آینده پرداخت می شود.» وزارت ورزش خیلی تمایلی بر همکاری مالی با فدراسیونی که مدام ساز استقلال می زند ندارد. عباسی که از کفاشیان برای اتفاقات مجمع ناراحت است، هر بار در کنار او می نشیند، این جمله را می شنود که فدراسیون استقلال دارد و به همین دلیل می گوید باید این استقلال به استقلال مالی هم بیانجامد!

با این وجود قرارداد با کروش در دفتر وزارتخانه ورزش بسته شده و بندهایی در آن هست که متولی دولتی ورزش را متعهد به پرداختش می کند. قولی که سعیدلو داده را باید حالا وزیر به گردن بگیرد. شاید به همین دلیل هم هست که سجادی از پرداخت پول کروش خبر می دهد البته او می گوید این اتفاق برای کمک به تیم ملی می افتد و هیچ یک از این گروکشی ها را قبول ندارد و حتی به شدت تکذیب شان می کند. قهرمان سابق دوو میدانی ایران که تنها مدیر ورزشی بدنه وزارتخانه هم محسوب می شود ، اصرار دارد همه باید کمک کنند تا تیم ملی به جام جهانی برسد و می خواهد از او سئوالات حاشیه ساز نپرسیم. به همین دلیل است که وقتی می گوییم این به زودی ، دقیقا چه روزی است ، برایش پاسخی دقیق ندارد. البته به عکس او که از مسائل مالی مربوط به کروش اطلاعات دقیقی ندارد ، سید هادی آیت اللهی مرد شماره ۲ فدراسیون فوتبال خیلی خوب در جریان ریز اتفاقات مربوط به قرارداد کروش هست و می گوید: فدراسیون توانسته مبلغ ریالی قرارداد کروش را فراهم کند. ما ابتدا نظرمان بر گرفتن ارز مرجع بود که ممکن نشد به همین دلیل مبلغ ریالی مربوط به ارز مبادله ای قرارداد را به حساب بانک مرکزی ریختیم. دستورات لازم در این زمینه گرفته شده اما یک مشکل وجود دارد. بانک مرکزی حاضر نیست به کارلوس دلار چمدانی و وجه نقد بدهد. این پول باید حواله شود به یکی از کشورهای امارات یا ترکیه. این مسئله هم نیاز به مراحل اداری ارد. با این وجود امیدواریم در کمتر از ۲ روز آینده بتوانیم حواله انتقال را هم بگیریم تا خیال همگی مان از این بابت راحت شود و به استقبال بازی مهم با ازبکستان برویم.