به گزارش افکار نیوز به نقل از ایسنا، رییس فدراسیون بینالمللی فوتبال (فیفا) اعلام کرد که دور بعد جام جهانی فوتسال هم با حضور ۲۴ تیم برگزار خواهد شد.

هفتمین دوره جام جهانی فوتسال به پایان رسید و تیم ملی فوتسال برزیل با پیروزی مقابل اسپانیا در فینال برای پنجمین بار جام قهرمانی را بالای سر برد.

سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا پس از پایان این رقابت‌ها در نشستی با مسئولان برگزار کننده این رقابت ها با بیان این که دور بعد هم با ۲۴ تیم برگزار خواهد شد، گفت: قبل از هر چیز می‌خواهم از تایلند به خاطر این میزبانی خوب نهایت تشکر را داشته باشم. مردم تایلند نشان دادند که این کشور سرزمین لبخندهاست. میهمان نوازیی تایلندی‌ها استثنایی بود. خانواده فیفا در این سه هفته‌ حضور در این کشور روزهای خوبی را سپری کرد. درباره این رقابت‌ها هم بگویم که این برای نخستین بار بود که جام جهانی با حضور ۲۴ تیم برگزار شد. بر این باورم که این روش درستی بود و در آینده هم آن را ادامه خواهیم داد. فوتسال در سراسر جهان انجام می‌شود و بعضی از کشورها که امکان فوتبال در هوای آزاد را ندارند به فوتسال روی می‌آورند. من خودم به خاطر می آورم که در دوران کودکی در فصل زمستان به سالن می‌رفتیم و بازی می‌کردیم. کشورهای عضو فیفا برای پیشرفت سطح فوتسال خود به برگزاری لیگ‌های محلی نیازمند هستند. باید برای پیشرفت فوتسال دست به کار شویم.


در این نشست همچنین مانیلال فرناندو، رییس کمیته فوتسال درباره امکان برگزاری رقابتهای فوتسال در سطح جوانان و بانوان گفت: پیشنهاد برگزاری رقابتهای فوتسال بینالمللی برای بانوان داده شده است ما به دقت این موضوع را بررسی خواهیم کرد. اما در مورد جوانان هنوز به نتیجه گیری خوبی نرسیدهایم و به زمان بیشتری احتیاج داریم.