برکناری کفاشیان آخرین راه است

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، امیر عابدینی درباره مشکلات فوتبال ایران گفت: هفته‌ گذشته دیدار بسیار خوبی با کفاشیان داشتم و قبل از سفر او به مالزی درباره مسایل مختلف بحثو بررسی کردیم. صحبت‌های خوبی مطرح شد و قرار شد که در جلسه بعدی با حضور پیشکسوتان بار دیگر مسایل را بررسی کنیم و نقطه نظرات آنها را هم بشنویم. کفاشیان قبول دارد که فوتبال با چالش جدی روبرو است و به راه حل‌های نخبگان فکر می‌کند.

وی ادامه داد: بحثدیگر این بود که پس از توافق بر سر کلیات به بررسی جزئیات کار بپردازیم. برای این کار باید یک افکار سنجی هم از اعضای مجمع انجام شود. اگر اصلاحات در فوتبال شروع شود، روند فوتبال خوب می‌شود. قرار است جلسه آینده ما شنبه یا یکشنبه هفته‌ آینده برگزار شود.

عابدینی مفاد جلسه هفته‌ قبلش با کفاشیان را این گونه توضیح داد: ما درباره کلیت فوتبال و در رابطه با کارنامه فدراسیون بحثکردیم و قرار شد کارنامه عملکردی فدراسیون بازنگری شود. همچنین قرار شد که بررسی کنیم، چرا مردم در برنامه‌های پر بیننده تلویزیونی که مختص فوتبال است به فدراسیون رای منفی می‌دهند؟ باید به افکار عمومی احترام بگذاریم. بررسی چرایی مخالفت مردم با فدراسیون وظیفه فدراسیون است. باید ببینیم مردم به چه چیزی رسیده‌اند که نمره منفی می‌دهند؟

رییس اسبق فدراسیون فوتبال همچنین گفت: به این نتیجه‌ رسیده‌ایم که مردم ایران نتیجه‌گرا نیستند و به خاطر نتیجه‌ تیم ملی کل کارنامه افراد را زیر سوال نمی‌برند. مردم ما کارنامه‌گرا هستند و مجموعه عملکردی فدراسیون را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. ما همچنین درباره برخوردها و چالش‌های داوران و شایعاتی که علیه آنها بود، بحثکردیم. درباره انتخابات هیات‌ها، انتخاب اطرافیان فدراسیون، انتخاب کادرهای فنی تیم‌های پایه، آمد و شد آدم‌هایی که از فوتبال آگاهی‌ ندارند، اما تصمیم گیرنده می‌شوند و این قبیل مسایل هم بحثکردیم. ساختارسازی و چگونگی برگزاری مسابقات، میزان موفقیت کمیته‌ها و درآمدزایی فدراسیون هم بخش‌های دیگر بحثمن و کفاشیان بود. البته این‌ها همه سوال‌های مردم است که چون جواب کارشناسی و منطقی برایشان نمی‌یابند، به فدراسیون نمره منفی می‌دهند.

وی در ادامه گفت: همه ما دغدغه‌ تیم ملی را داریم و می‌دانیم که در راه رسیدن به جام جهانی به مشکل برخورده است، اما نباید ناامید باشیم، بلکه باید همچنان از تیم ملی حمایت کنیم. باید تا روز آخر تلاش کنیم که تیم ملی را از پیچ و خم این راه دشوار عبور دهیم تا با سالم ماندن آن به جام جهانی برویم.

عابدینی افزود: من برای همه مشکلاتی که به کفاشیان گفتم راهکار دارم، اما ممکن است راهکارهای من به درد فدراسیون نخورند. نخبگان فوتبال که من برابرشان سرم پایین است، می‌توانند با خرد جمعی مشکلات را راهگشایی کنند. باید نظرات آنها را بشنویم و سریع هم وارد عمل شویم. در این کار، چد نفر از اعضای مجمع که نخبه هستند مانند برخی داوران و بازیکنان پیشکسوت و روسای هیات‌ها می‌توانند کمک کنند. اگر در نهایت کفاشیان به این نتیجه‌ رسید که نسخه به درد بخوری پیدا نشده یا قابل اجرا نیست، یا کنار برود یا ما کنار می‌رویم!

وی در ادامه در توضیح نامه‌ای که چند نفر از اعضای مجمع برای برگزاری مجمع فوق‌العاده‌ طراحی کرده بودند، ولی وی پای آن را امضا نکرده است، گفت: داستان این نامه به پیش از بازی با کره جنوبی باز می‌گردد. در آن زمان دو سوال از اعضای مجمع پرسیدم؛ یکی این که چه کسی می‌خواهد جایگزین کفاشیان شود و دوم این که چرا باید الان برود؟ گفتم صبر کنید تا تیم ملی نتیجه‌ بگیرد. اگر دیدیم نتیجه‌ لازم کسب نشده آن وقت مشکلات را بررسی می‌کنیم. اگر راه حل پیدا شد که هیچ وگرنه از کفاشیان می‌خواهیم استعفا دهد. اگر این کار را نکرد، آن وقت به عنوان آخرین راهکار مجمع فوق‌العاده‌ را به منظور برکناری کفاشیان تشکیل می‌دهیم. پیش از آن باید با تقابل اندیشه، بحثو جدل و گفت و گو مسایل را حل کنیم.

وی درباره بازی این هفته‌ تیمش برابر سپاهان در لیگ برتر هم گفت: در چهار بازی آخر نیم فصل با تیم‌های بالانشین بازی داریم. در دو هفته‌ قبل با نفت تهران و تراکتورسازی بازی کردیم و در دو بازی آخر با استقلال و داماش بازی می‌کنیم. از دو بازی قبل چهار امتیاز گرفتیم واین یعنی این که می‌شود روی تیم ما حساب باز کرد. ما دیگر تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم. اگر چه بازی‌های‌مان سخت است، اما بازیکنان ما به باوری رسیده‌اند که تا آخرین لحظات به دنبال نتیجه‌ هستند. حمید درخشان و دستیارانش به خوبی کارشان را انجام می‌دهند و من از آن کاملا راضی هستم.

عابدینی افزود: سپاهان تیم تمام عیار و خوبی است. این تیم سیستم‌ خوب، بازیکنان و کارنامه خوب و مربی فهیمی دارد. مدیریت این باشگاه هم دانشمند و کارآمد است و پتانسیل اقتصادی خوبی در فوتبال کشور دارد. به هر حال ما باید به اصفهان برویم پس طبیعی است که حریف از کیفیت مطلوب زمین و جو منطقه استفاده می‌کند. امتیاز گرفتن ما از سپاهان برای ما خوب است و برای آنها بد. امیدوارم فوتبال روی خوشش را به ما نشان بدهد و سپاهان متوجه شود که حریفان بزرگی هستند که سر بلند کرده‌اند.

مدیرعامل باشگاه داماش همچنین گفت: چند بازیکن مورد نظر ما هستند که با درخشان به توافق رسیدهایم. این هفته با یک بازیکن دو رگه فرانسوی به نام کهبه قرارداد یک سال و نیم بستهایم . او در لیگهای دو و سه فرانسه و تیم امید مالی و جوانان بورکینافاسو بازی کرده است! علاوه بر او که هافبک نفوذی است، یک مدافع خوب برزیلی هم مدنظر داریم. همچنین دو بازیکن لیگ برتری و یک بازیکن لیگ یکی هم مورد نظر ما هستند.