رویانیان: بازیکنان ما به برزیل می‌روند

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، محمد رویانیان پس از عقد قرارداد باشگاه پرسپولیس با آکادمی ترافیک برزیل اظهار داشت: ابتدا ایام شهادت اباعبدالله الحسین را تسلیت می‌گویم. افتخار بزرگی است که این تفاهمنامه را امضا می‌کنیم تا پرسپولیس را به اروپا و جهان معرفی کنیم. عظمت پرسپولیس به هواداران چندین میلیونی داخل و خارج ایران است و از روزی که به پرسپولیس آمده‌ام این هدف را دنبال کردم و چشم‌اندازم هم با نام پرسپولیس جهانی تعریف شده است.
وی گفت: توسعه اقتصادی و زیرساختها هدف اولم است و نمی خواهیم و دست خود را جلوی کسی دراز نکنیم و به دولت هم نیازمند باشیم. در یازده ماه گذشته تا حدودی به اهدافم رسیده ام و در حال حاضر در دوره بهره‌برداری هستیم. در مورد ساختار اقتصادیمان به زودی خبرهای خوشی در راه است که الان وقت گفتن آنها نیست.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: بخش دوم کار ما تیم‌های پایه است که در حال حاضر صفر هستیم. ما باید تولیدکننده بازیکن باشیم اما اینطور نیست. برای خودمان بازیکن نداریم چه برسد به اینکه بخواهیم بازیکن صادر کنیم. باید تولیدکننده بازیکن با محور تجارت باشیم؛ ابتدا به تیم ملی بعد آسیا و اروپا.

رویانیان گفت: از امروز به مدت یک ماه سامانه راه‌اندازی می‌کنیم که در طول تاریخ فوتبال ما بی نظیر است. خبرهای بسیار خوبی در راه است. در یک ماه آینده تلاش ده ماهه من به ثمر خواهد نشست و کارخانه تولید پرسپولیس و توسعه تجارتش راه‌اندازی می‌شود. باید نامی که از پرسپولیس وجود دارد به واقعیت بپیوندد به همین دلیل برای توسعه فوتبال پرسپولیس تلاش زیادی کردم و در همین زمینه قراردادی با باشگاه اروپایی در ایران امضا کردیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: با سامانه نظام آموزشی بچه‌های ابتدایی، راهنمایی و دانشگاهی را زیرنظر می‌گیریم. ایجاد ساختار شبکه ملی یکی دیگر از اهداف ما است. تاکنون رابطه ما با هواداران از طریق بازی‌های پرسپولیس بوده است که این کار پخته‌ای نیست. می‌خواهیم رابطه دوطرفه باشد. شبکه اجتماعی تحت عنوان حامیان پرسپولیس راه‌اندازی می‌کنیم تا نقش مسائل اخلاقی و فرهنگی به بدنه جامعه ما وارد شود. این یکی از مسائل مهم است استفاده از پتانسیل بالای هواداران، افزایش قدرت در آسیا و حضور در اروپا از دیگر اهداف ما است.

وی تاکید کرد: کارهایی در پرسپولیس کردم که در ۵۰ سال گذشته بی نظیر بوده و انجام نشده است. درست است که جایگاه ما خوب نیست و افت و خیز داشتیم آن هم به دلیل آینده نگری ما است. تا حدودی غافل شدیم اما جبران می‌کنیم. هرگز از اصولم کوتاه نمی‌ایم حتی اگر به ضررم باشد.

مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: مردم اتفاقات جدیدی را می‌بینند. تفاهمنامه ما با آکادمی ترافیک برزیل سه ساله است. این آکادمی سومین کمپانی بزرگ است که استادیوم دارد و کار تجاری می‌کند به تیم‌های پایه خیلی تأکید دارد. بر اساس این قرارداد چند اتفاق بزرگ خواهد افتاد بازیکنان زیر ۲۱ سال ما به برزیل می روند و در دوره‌های ۳،۶ و ۳ ساله آموزش می‌بیند و پس از آن وارد تیم می‌شوند. همین الان ۵ بازیکن منچستر و ۱۱۴ بازیکن جهان در این ‌آکادمی آموزش می‌بینند. این آکادمی تورنمنت‌هایی با حضور تیم‌های بزرگ اروپایی مانند بایرن مونیخ، آثمیلان، منچستر و بارسلونا برگزار کرده است که ما هم در آینده در آنها شرکت می‌کنیم.