به گزارشافکارنیوزبه نقل از مهر، احمد جمشیدیان که در فصل جاری یکی از بازیکنان نیمکت‌نشین سپاهان به شمار می‌رفته، چند ماه پیش بحثجدایی از باشگاه سپاهان را مطرح و عنوان کرد که در نیم‌فصل از این تیم اصفهانی جدا خواهد شد. این بازیکن که قرار است به زودی با باشگاه استقلال به توافق برسد، امروز در گفتگو با خبرنگار مهر صحبت‌هایی کرد که طی سال‌های گذشته حرفی از آنها بر زبان نیاورده بود. گفتگوی تفصیلی خبرنگار مهر با احمد جمشیدیان، هافبک سپاهان را درادامه می‌خوانید:

از مصدومیتت بگو. گویا مقابل گهر به خاطر مصدومیت بازی نکردی، درست است؟

بله. من یک مصدومیت کهنه داشتم و تا روز قبل از بازی با تیم تمرین کردم اما در تمرین آخر تیم قبل از بازی با گهر گرفتگی من شدید شد و به دلیل اینکه ریسک نکنم، از ترکیب کنار آمدم اما در حال حاضر با تیم تمرین می‌کنم و فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد.

چهارشنبه یک بازی دشوار مقابل داماش گیلان دارید.

داماش یک تیم فیزیکی است و هم از نظر بدنی و هم از نظر فوتبالی تیم خوبی است و از زمانیکه درخشان به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده، داماش هم در حمله و هم در دفاع خیلی خوب بازی می‌کنند بنابراین ما مقابل این تیم بازی سختی در پیش داریم اما ما دیگر نباید بگذاریم فاصله ما با استقلال بیشتر شود.

از استقلال اسم بردی. جدایی‌ات از سپاهان برای حضور در استقلال قطعی است؟

بله. این بحثجدی است و تقریبا در مراحل نهایی قرار دارد اما دو باشگاه باید با هم توافق کنند چون من تا پایان فصل با سپاهان قرارداد دارم و در نهایت باشگاه سپاهان است که در این زمینه تصمیم گیرنده است.

با حضور در استقلال می‌خواهی از تیم قهرمان به تیم صدرنشین بروی. نکند استقلال را نسبت به سپاهان مدعی‌تر می‌دانی؟

نه. اصلا اینگونه نیست. به نظر من جایگاه کنونی تیم‌ها اصلا مهم نیست و مهم پایان فصل است. ما پارسال همین زمان از استقلال امتیاز کمتری داشتیم و استقلال در شروع نیم فصل دوم ۹ امتیاز از ما بالاتر بود اما در نهایت ما قهرمان شدیم.

البته استقلال پرویز مظلومی، نه استقلال قلعه‌نویی.

درست است اما بالاخره وقتی در مورد دو باشگاه صحبت می‌کنیم، به سرمربی آنها کاری نداریم. در حال حاضر هم ما فاصله زیادی با استقلال نداریم و در این دو هفته استقلال بازی‌های سخت‌تری از ما دارد و ما فرصت این را داریم که در این ۲ هفته اختلاف خود را کمتر هم بکنیم.

قبول کن که هواداران سپاهان از جدایی تو مثل جدایی کریمیان، رحمان و حتی بنگر خیلی ناراحت می‌شوند.

هنوز که هیچ اتفاقی نیافتاده و شاید هیچ اتفاقی هم نیفتد اما اگر این اتفاق افتاد من مفصل برای همه توضیح می‌دهم که از دو، سه سال پیش چه اتفاقاتی افتاده که به اینجا رسیده و من دیگر نمی‌توانم در این تیم بمانم. ببینید، من که آخرین نفر از نسلی هستم که ۳،۴ سال پیش وارد سپاهان شد و با این تیم افتخارات زیادی کسب کرد. ۲،۳ نفر هستند که ۱۰،۱۵ سال است در سپاهان حضور دارند و از این تیم تکان نخورده‌اند اما از نسلی که با قلعه‌نویی سپاهان را قهرمان کردند، من آخرین نفر هستم که در این تیم مانده‌ام. حتی زمان قلعه‌نویی هم خیلی از بازیکنان به سپاهان آمدند و شما دیدید که با عملکردهای خیلی خوب در سپاهان نماندند.

جدایی برخی بازیکنان از سپاهان برای طرفداران این تیم هنوز جای سئوال دارد.


بله. ببینید خیلی کم پیش می‌آید که بازیکنی از سپاهان جدا شود و هر بازیکنی به این تیم می‌آید، دوست ندارد از این تیم برود مگر اینکه مسئولان باشگاه آن را نخواهند. من آخرین بازمانده نسل دوم سپاهان هستم و آخرین نفری که در این تیم دوام آورد.

اگر بگوییم نسل اول سپاهان جدید همان نسلی بود که با فرهاد کاظمی قهرمان شد و بعد به آسیا رسید، نسل دوم سپاهان که برای این تیم ۳ جام آورد و در آسیا نیز درخشش داشت و به جمع ۸ تیم آسیا نیز راه یافت، ما بودیم. ما خیلی راحت می‌توانستیم با قلعه‌نویی قهرمان آسیا شویم اما خیلی‌ها نگذاشتند این اتفاقات رخ دهد. به هر حال همه همه از این تیم رفته‌اند و فکر می‌کنم شرایط به گونه‌ای پیش آمده که همه از این تیم جدا شوند.

خودت فکر می‌کنی چرا؟

من نمی‌دانم. در واقع هیچ کس نفهمید چه شد که هادی عقیلی رفت، هیچ کس نفهمید چه شد که خیلی‌ها از این تیم رفتند. من با اطمینان ۱۰۰ درصد می‌گویم که خودم عامل جدایی‌ام هستم و خودم اصرار دارم که از این تیم جدا شوم، حتی باشگاه و آقای رحیمی نیز خیلی تلاش کردند که من در این تیم بمانم اما ببینیند در این باشگاه چه شرایطی فراهم می‌شود که یک بازیکن که به عنوان کاپیتان این تیم است و این همه خاطره و افتخار برای سپاهان کسب کرده، با دست خودش و به اصرار خودش می‌خواهد از این تیم برود.

اگر منظورت کسانیکه هستند که قلعه‌نویی از آنها به عنوان دست‌های پشت پرده و سیاسی‌های تحمیلی به سپاهان نام می‌برد، آنها دیگر در سپاهان نیستند. مدیرعامل باشگاه هم که همان مدیرعامل قبل است.


آقای رحیمی به هیچ وجه موافق جدایی من نبوده و او هیچ نقشی در جدایی من نداشته است اما شما باید ببینید چه اتفاقی در سپاهان می‌افتد که اینگونه می‌شود. چرا در تیمی که هرسال قهرمان می‌شود، بعد از هر قهرمانی نصف بازیکنان عوض می‌شوند؟ کجای دنیا این اتفاق می‌افتد؟ ما همین امسال که قهرمان شدیم و بعد از آن مربی تیم تغییر نکرده، ۱۲،۱۳ نفر از بازیکنان خود را تغییر می‌دهیم. جالب این است که از این بازیکنان ۵،۶ نفر اصلا برای ما بازی نکردند و ۳،۴ نفر از آنها را در نیم‌فصل نمی‌خواهند و ۲،۳ نفر آنها اصلا جواب نداده‌اند. این مسائل خودشان پاسخ همه چیز هستند و دارم می‌گویم چه می‌شود که این اتفاقات در سپاهان می‌افتند.

من که نمی‌دانم چه اتفاقی در سپاهان رخ داده اما اگر شما فهمیدید به من بگویید که چه می‌شود یک تیم قهرمان می‌شود اما ۱۰ نفر از بازیکنان این تیم جدا می‌شوند، دوباره این تیم قهرمان می‌شود و ۱۰ نفر از بازیکنان این تیم می‌روند.

چرا این تیم وقتی برای بار سوم قهرمان می‌شود و مربی هم در آن می‌ماند، بار دیگر ۱۲،۱۳ نفر از این تیم جدا می‌شوند و حالا نیم‌فصل نشده، نیمی از بازیکنانی که جدید جذب کرده‌اند را دیگر نمی‌خواهند.

خب خودت می‌گویی این اتفاقات چند سال است در سپاهان می‌افتد. چرا حالا آنها را بر زبان آورده‌ای؟

زمان قلعه‌نویی این اتفاقات اصلا نبود. درست است که بعد از قهرمانی اول سپاهان چندین بازیکن از تیم ما جدا شدند اما بعد از آن بازیکنانی نظیر جانواریو، یانوش، کاظمیان، عنایتی و خسرو حیدری به سپاهان اضافه شدند که این بازیکنان مهره‌های تاثیرگذار لیگ بودند و هیچ کس بعد از قهرمانی به قلعه‌نویی نگفت چرا این همه تیم را تغییر دادی. اما سال پیش بحثسقف قرارداد را پیش کشیدند و بهترین تیم سال‌های اخیر سپاهان را از بین بردند. در سالی که ما می‌توانستیم بدون حتی یک بازیکن اضافه قهرمان آسیا شویم، فدراسیون با یک سری قوانین که اجرا هم نشد، تنها تیم ما را از هم پاشاند و تیمی را که می‌توانست بعد از سال‌ها یک قهرمانی برای ایران به دست بیاورد را از بین برد.

قلعه‌نویی می‌گفت سپاهانی‌ها فصل بعد از رفتن او هم سقف را رعایت نکردند.


بله. آن قانون بهانه‌ای شد تا کسانیکه می‌خواستند به فوتبال ضربه بزنند، با یک برگ برنده این کار را انجام دهند. برخی افراد غیر ورزشی وارد ورزش شدند و جالب این است که آنها تیم ما را از بین بردند اما دو هفته مانده به آغاز لیگ با چند نفر قراردادهایی بستند که شاید دو برابر سقف قرارداد فدراسیون فوتبال بود. امسال هم قراردادهای میلیاردی بسته شد و هیچکس آن قانون را رعایت نکرد.

به جدایی بازیکنان اشاره کردی. بگذار یک سئوال دیگر هم از تو بپرسیم. در فصل جاری بسیاری جدایی برخی بازیکنان و حضور برخی دیگر را به علیرضا مرزبان مرتبط می‌دانستند. نظرت چیست؟

به هیچ وجه نمی‌توانم در این زمینه صحبت کنم اما به خوبی می‌دانم که تیم را مدیرعامل، سرپرست و سرمربی می‌بندند و نفر چهارمی در این جمع وجود ندارد. پس قطعا عملکرد سپاهان در این فصل را باید از سرمربی و مدیرعامل تیم بپرسید. قبول دارم که مرزبان روی کرانچار تاثیر داشته زیرا او دست راست او بوده اما اینکه بگوییم تیم را مرزبان بسته، حرف درستی نیست. تیمی که قهرمان می‌شود و مسئولان آن دغدغه‌ای ندارند با آرامش کامل تیم خود را می‌بندند، شرایط ایده‌آلی دارد. مسئولان سپاهان در فصل جاری با دست باز تیم را بستند و تک تک نفرات با نظر باشگاه و سرمربی به این تیم آمده‌اند و الان هم تیم در لیگ نتیجه می‌گیرد و در لیگ شرایط ما خیلی خوب است.

در بین صحبت‌هایت به این اشاره کردی که چند بازیکن سال‌هاست در سپاهان هستند و بقیه از این تیم جدا شده‌اند که مطمئنا منظورت بازیکنی نظیر محرم نویدکیاست. حتی برخی می‌گفتند محرم در برکناری لوکا هم نقش داشت.

به نظر من در این رابطه صحبت نکنم بهتر است چون شما اگر نگاه کنید می‌بینید که همه آمده‌اند و رفته‌اند اما محرم همیشه در سپاهان بوده است.

می‌خواهی بگویی جدایی بازیکنان به محرم ربط داشته است؟

نه. ما ۲،۳ سال است که با محرم هم‌اتاقی و همسایه هستیم و هیچ مشکلی با هم نداریم اما خب محرم هم این مشکلات را می‌داند ولی با توجه به اینکه این اتفاقات افتاده، من می‌گویم هیچکس نمی‌داند چرا این اتفاقات می‌افتد. ما یک گلر دیگر می‌آوریم و بیشتر از فصل قبل هم هزینه می‌کنیم اما از او نتیجه نمی‌گیریم؛ دفاع و هافبک و فوروارد هم می‌آوریم ولی نمی‌شود. وقتی همان پول را می‌دهیم، چرا تیم را نگه نمی‌داریم و جریان این را هیچکس نفهمید و ما هم نفهمیدیم. رفتن من هم دقیقا به همین دلیل است و ببینید چه اتفاقاتی افتاده که من حتی یک دقیقه هم در این تیم نمی‌مانم و باشگاه در این زمینه منفعلانه کار می‌کند.

کاملا مشخص است که نمی‌خواهی در مورد محرم حرفی بر زبان بیاوری. یک سئوال حاشیه‌ای. شاهین خیری به خاطر تو از سپاهان رفت؟


باور کنید در تمام زندگی‌ام اولین بار است که این را می‌شنوم. خیلی برایم جالب بود که بعد از تقریبا ۳ سال، این بحثبه میان آمده است. خوب می‌دانید که من و شاهین هم‌پستی نیستیم و شاهین در سالی که او اصفهان بود، شاید هفته‌ای ۵ شب من، شاهین و کریمیان کنار هم بودیم و حتی وقتی او از سپاهان رفت ما خیلی از این مسئله ناراحت شدیم. ما دوستان خوبی با هم بودیم و با قاطعیت می‌گویم این مسئله اصلا صحت ندارد و مطمئن باشید من در جدایی شاهین نقشی نداشتم.

حرفی با هواداران نداری؟


فعلا که جدایی‌ام قطعی نشده اما اگر قطعی شد از هواداران هم در زمانش خداحافظی می‌کنم.