چرا آقایان برنامه هایشان را به مردم نمی گویند؟
افکار نیوز گروه ورزشی:

کاظم اولیایی درباره انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان یکی از کاندیدی های برترین فدراسیون سال ۲۰۱۲ قاره آسیا گفت: ما چون خودمان برای فوتبال و در کل ورزشمان برنامه مدون شامل برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نداریم نمی توانیم به درستی ارزشیابی کنیم که این عملکرد شایسته بهترین شدن است یا خیر. حالا با این اوصاف باید دید ملاک های AFC برای این انتخاب چیست؟ اگر ملاک برنامه ها بوده پس چرا داخل کشور چیزی از این برنامه ها دیده نمی شود و به مردم نمی گویند که برنامه شان برای کار چیست.

وی ادامه داد: امیدوارم این انتخاب از سوی AFC درست بوده باشد چون مایه افتخار همه ما می شود اما آقایان باید برنامه مدون داشته باشند و این برنامه را مردم بدانند که دو روز دیگر با توجه به آن برنامه نمره به عملکرد فدراسیون بدهند.
مدیر عامل سابق پاس شرایط درست شدن اوضاع فعلی حاکم بر فوتبال را اینگونه توضیح داد: در مرحله اول باید ساختارهای ما درست شود و برنامه ای تحت نظر مجمع به عنوان نماینده مردم تدوین شود و بعدها آقایان در مقابل مردم و جراید در برابر عملکردهایشان پاسخ دهند.

اولیایی درباره مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت: اعضا مجمع به درستی حاضر به کار نمی شوند چون جلسات مرتب نیست. مجمعِ هر فدراسیونی باید نماینده خبره های آن ورزش باشد نه اینکه خود فدراسیون بنشیند انتخاب کند که این اعضا باید در مجمع باشند. اعضا باید از دل انجمن های صنفی خارج شوند که حرفی داشته باشند.

وی افزود: تا زمانی که تشکل های صنفی قوی در ورزش شکل نگیرد اوضاع در مجامع چندان تغییری نمی کند. مورد دیگر این است که مثلا اسفند ماه انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد اما بعد از انتخاب شدن آقای کفاشیان کسی بر این انتخاب نظارت دقیق ندارد. باید وقتی گروهی انتخاب می شوند توسط مجمع مورد ارزیابی قرار بگیرند و سوال و جواب شوند. باید دید آیا در مقایسه با رای داده شده چه کاری انجام شده است.

مدیر عامل اسبق استقلال تهران در پایان ارزیابی خودش از عملکرد فدراسیون علی کفاشیان را اینگونه بیان کرد: من به دلیل اینکه اولین بار است رئیس فدراسیون از دل انتخابات مجمع بیرون آمده معتقدم که باید به کفاشیان فرصت داد اما این فرصت نباید به این معنی باشد که ایشان مورد سوال قرار نگیرد.