سکوت جمعی در برابر تخلف آشکار رضازاده
افکارنیوز

: سه ماه است که فدراسیون وزنه برداری دبیر ندارد. حسین رضازاده می گوید نیازی به دبیر ندارد و خودش کارها را انجام می دهد، این در حالی است که اساسنامه چنین اجازه ای به او نداده است

فدراسیون وزنه برداری بعد از بازی های المپیک دبیر ندارد. بعد از بازی های لندن بود که داراب ریاحی از دبیری این فدراسیون کنار رفت. بیش از سه ماه است که فدراسیون بدون دبیر اداره می شود اما به نظر نمی رسد فدراسیون علاقه ای برای انتخاب دبیر داشته باشد.

حسین رضازاده، رئیس این فدراسیون ۲۵ مهر ماه در گفت و گو با ایسنا گفته بود که فدراسیونش به دبیر نیازی ندارد: «نیازی به کسی نیست، خودم تمام وقت در فدراسیون هستم و همه کارها را انجام می دهم. خودم هم کار ریاست را انجام می دهم و هم کار دبیر را. برای این کار هم به صورت کامل در خدمت وزنه برداری هستم.»

با این حال تصور می شد در مجمع سالیانه فدراسیون وزنه برداری، رضازاده دبیر پیشنهادی اش را معرفی کند. این مجمع هفده روز پیش تشکیل شد اما نه رضازاده دبیر را معرفی کرد و نه اعضای مجمع پیگیر شدند که چرا فدراسیون دبیر ندارد.

ماده هفت اساسنامه فدراسیون ها که شرح وظایف مجمع را مشخص کرده، در بند ۶ این ماده تاکید کرده است که انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون که رئیس فدراسیون پیشنهاد می دهد، به عهده اعضای مجمع است.

در ماده هشت اساسنامه اعضای هیئت رئیسه معرفی شده که دبیر یکی از اعضای این هیئت است. اینکه چرا اعضای مجمع فدراسیون به این موضوع توجه نکرده اند، موضوع بحث است. جالب است که دو نفر از اعضای این مجمع در گفت و گو با تماشا نبود دبیر را مشکلی برای فدراسیون نمی دانند. به نظر می رسد برای آنها حمایت از حسین رضازاده در اولویت است.