به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، شماری از فوتبالیست‌های جهان از جمله " ادن هازار " از چلسی، " یوهان کابایه " از نیوکاسل و " جره‌می منز " از پاریسن ژرمن نسبت به دستگیری دو بازیکن فلسطینی به نام‌های " عمر روییس " و " محمد نمر " بی آنکه جرمی مرتکب شده باشند، از سوی اسراییل اعتراض کردند که " دیدیه دروگبا " هم به جمع آنها اضافه شد.

" فردریک کانوته "، مهاجم پیشین تیم فوتبال سویا، در این رابطه بیانیه‌ای با این مضمون منتشر کرد: " ما، بازیکنان فوتبال اروپا، همبستگی خود را با مردم غزه اعلام می‌کنیم. آنهایی که تحت محاصره قرار دارند و از آزادی و منزلت اولیه بشری منع می‌شوند. "

در این بیانیه همچنین با اشاره به تصمیم یوفا مبنی بر دادن میزبانی به تیم اسراییل برای برپایی رقابت‌های زیر ۲۱ سال اروپا، آمده است: " باخبر شدیم در تاریخ ۱۰ نوامبر سال ۲۰۱۲ ارتش اسراییل یک ورزشگاه را در غزه بمباران کرد و در نتیجه چهار بازیکن جوان به نام‌های محمد حراره و احمد حراره، ۱۶ و ۱۷ ساله، مطر رحمان و احمد الدیردیساوی ۱۸ ساله جان خود را از دست داده‌اند. "

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: " پذیرفتنی نیست بچه‌هایی که فوتبال بازی می‌کنند، کشته شوند. وقتی یوفا به اسراییل میزبانی رقابت‌های زیر ۲۱ سال اروپا را اعطا می‌کند، این یعنی که به خاطر حرکت‌های مغایر با ارزش‌های ورزشی به آنها پاداش اهدا کرده است. "