بکن‌ باوئر: از غیبت فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۰ متاسفم

فرانتس بكن باوئر چهره محبوب فوتبال آلمان و جهان و يكي از تصميمگيرندههاي پشت پرده فيفا و باشگاه بايرن مونيخ در حاشيه كنگره شماره ۶۰ ساليانه فيفا در گفتوگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به آفريقاي جنوبي درباره همگروهي اين تيم با استراليا، صربستان و غنا عنوان كرد: در گروه بسيار سختي قرار داريم و بايد بازي اول را برابر استراليا با پيروزي پشت سر بگذاريم تا جام را خوب شروع كنيم.

بکن باوئر که پس از گفت‌وگو با یکی دو خبرنگار حاضر در محل به صورت اختصاصی با خبرنگار فارس صحبت می‌کرد در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارزیابی‌اش از تورنمنت بزرگ جام نوزدهم گفت: بازی‌ها خیلی سخت است. پیش‌بینی در مورد قهرمان این تورنمنت بزرگ غیر منطقی است، اما اگر مجبور باشم انتخاب کنم به دو تیم اسپانیا و برزیل اشاره خواهم کرد.

وی در مورد فوتبال آلمان اظهار داشت: ‌ آلمان قدرت خوبی دارد ولی شما از فینال و قهرمان صحبت کردید و من تصور می‌کنم آلمان بتواند تا نیمه نهایی پیش برود.

وی که به قیصر فوتبال آلمان معروف است در مورد رقبای این تیم گفت: همه تیم‌های رقبای جدی ما هستند و من نمی‌توانم به یک تیم خاص اشاره کنم.
بکن باوئر یادآور شد: هر چند نباید از قدرت دو تیم بزرگ آرژانتین و انگلیس غافل شویم اما تأکید می‌‌کنم اسپانیا و برزیل از بیشترین شانس برای قهرمانی برخوردارند.

اسطوره فوتبال آلمان در مورد تیم‌های آسیایی خاطرنشان کرد: کره جنوبی بسیار خوب است. اگر آنها مثل سال ۲۰۰۲ بازی کنند و انسجام تیمی خود را داشته باشند می‌توانند تا مراحل حذفی پیش بروند.

خبرنگار اعزامی فارس به آفریقای جنوبی در مورد مهمترین اتفاقات پیش از آغاز جام جهانی پرسید که بکن باوئر گفت: از دست دادن ستارگان به خاطر مصدومیت مهمترین ویژگی و اتفاق پیش از جام جهانی بود. ما بزرگانی مثل دروگبا، اسین و بالاک را از دست دادیم که البته پیش‌بینی می‌شود دروگبا به بازی‌ها برسد.
وی ادامه داد: کادر پزشکی می‌تواند فاکتور بسیار مهمی در قهرمانی یک تیم محسوب شود.

بکن باوئر در مورد فوتبال ایران به خبرنگار فارس گفت: شناخت نسبی از فوتبال ایران دارم و می‌دانم فوتبال شما ریشه‌دار است. از اینکه فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی غایب است متأسفم.

بکن باوئر در مورد آفریقای جنوبی تصریح کرد: این کشور میزبان جام جهانی است و می‌خواهد نهایت استفاده را ببرد. با توجه به اتفاقات اخیر مشخص است که آفریقای جنوبی برای رسیدن به مراحل پایانی اراده جدی دارد و به نظر من هر تیم آفریقایی می‌تواند یک زنگ خطر جدی برای تیم‌های دیگر باشد.