رحیمی: تکواندو نیاز به تغییر نگرش فنی دارد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، اصغر رحیمی در مورد علکرد تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی ضمن بیان مطلب فوق بگفت: این دوره از مسابقات در سطح فنی خوبی برگزار شد و ترکیه تنها کشور تاثیرگذار و غایب در این مسابقات بود. همچنین برگزاری مسابقات با شیوه جدید هم جذابیت بالایی داشت و در آینده بیشتر این موضوع بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی به نتایج تیم ملی تکواندو اشاره کرد و افزود: کسب عنوان نایب قهرمانی در این دوره از مسابقات عنوان خوبی بود و نمی‌توان از آن به عنوان یک نتیجه ضعیف نام برد ولی تیم ملی عملکرد فنی خوبی نداشت. زمانی یک تیم عنوانی کسب نمی‌کند ولی اعضای تیم عملکرد فنی خوبی دارند و باعثرضایت می‌شود اما تیم ملی تکواندو به خصوص در بازی پایانی عملکرد فنی خوبی نداشت.

دبیر ستاد بازی‌های آسیایی " اینچوآن " و کارشناس تکواندو صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: تیم ملی تکواندو به تغییر نگرش به لحاظ فنی نیاز دارد و در صورت ادامه روند فعلی، قطعا در مسابقات قهرمانی جهان با مشکل مواجه خواهیم شد. در واقع اگر بخواهیم با همین شیوه تیم را برای مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک آماده کنیم، در بین ۵ تیم برتر جهان هم جایی نخواهیم داشت.


وی در پاسخ به این سئوال که آیا نیاز به تغییرات در کادر فنی است؟ اظهار داشت: اگر کادر فنی فعلی می‌تواند این تغییر نگرش را داشته باشد و تیم را به نوعی دیگر برای مسابقات جهانی آماده کند، نیازی به تغییر نیست ولی اگر نمی‌تواند با این تغییر شیوه و نگرش فنی کنار بیاید باید کادر فنی جدیدی انتخاب شوند. من هشدار می‌دهم در این مورد باید با دقت نظر بیشتری عمل کرد زیرا شاید با حضور نفرات جدید هم نتوانیم نتیجه خوبی در مکزیک کسب کنیم.

رحیمی در توضیح عملکرد فنی نامناسب تیم ملی تاکید کرد: از ۴ ضربه بالا در دیدار فینال برابر تکواندوکاران کره‌جنوبی ۱۳ امتیاز از دست دادیم، در صورتیکه اعضای تیم ملی به ندرت از ضربات بالا استفاده می‌کردند. ملی‌پوشان ایران در مبارزه‌های خود در این مسابقه، راند اول را که مانند مسابقات قبلی بود، از حریفان خود پیش ‌افتاد ولی در راند دوم با شیوه انجام به سبک جدید به راحتی امتیاز از دست داده و عقب ‌ماند. در بازی با چین هم در اواخر بازی امتیازات عقب افتاده جبران شد و در نهایت با یک امتیاز اختلاف پیروز شدیم.

وی به کار دشوار فدراسیون جهت آماده‌سازی تیم ملی تکواندو برای حضور موفق در مسابقات جهانی اشاره کرد و افزود: با توجه به آسیب دیدگی برخی ملی پوشان از یک سو و حضور مدعیان جدی از جمله کره‌جنوبی، اسپانیا، آمریکا، روسیه، چین ترکیه و … بدون شک تیم ملی ایران برای تکرار عنوان قهرمانی دوره قبل خود، کار بسیار سختی پیش رو دارد و باید از هم اکنون مسئولان باید هدف‌گذاری کرده و با برنامه‌ریزی دقیق کارها را پیش ببرند.

دبیر ستاد بازی‌های آسیایی " اینچوآن " و کارشناس تکواندو در پایان گفت: تیم ملی تکواندو در بازی نهایی عملکرد فنی خوبی نداشت و اگر می‌خواهیم در جهانی مکزیک به نتیجه‌ای مطلوب برسیم، باید این تغییر نگرش در کادرفنی تیم ملی انجام شود.

تیم ملی تکواندو در مسابقات جام جهانی که به میزبانی آروبا برگزار شد، عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و عملکرد نه چندان مطلوب تکواندوکاران کشورمان در این رقابتها انتقاد کارشناسان و اهالی فن را در پی داشته است.