انزلی چی ها ذوب آهن را شکست دادند

به گزارش افکارنیوزبه نقل از گل، هفته ی هفدهم لیگ برتر - دور رفت - جام خلیج پارس

ساعت: ۱۵:۱۵ دوشنبه سیزدهم آذر ماه نود و یک. ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

ذوب آهن ۲(مهدی رجب زاده دقیقه ۴۱، اسماعیل فرهادی دقیقه ۴۶) - ۳(پویا نزهتی دقیقه ۲۷، جلال رافخایی دقیقه، ۴۵، مهرداد اولادی دقیقه ۶۵) ملوان

تماشگر: ۵۰۰ نفر - هوا: آفتابی

داور: محسن قهرمانی

کمک‌داوران: حسین طالقانی و علی میرزابیگی

کارت زرد: سعید سالارزاده دقیقه ۶۳، جواد شیرزاد دقیقه ۶۷(ملوان)



ذوب‌آهن اصفهان: دارکو بژوویچ، سپهر حیدری، محمدی(از دقیقه ۶۲ محمدپور)، محمد صلصالی، محسن مسلمان، بهمن مالکی(از دقیقه ۴۶ عبدالله پور)، سینا عشوری، فرشاد بهادرانی(از دقیقه ۶۹ بارانی)، مهدی رجب‌زاده، قاسم حدادی‌فر، اسماعیل فرهادی

سرمربی: فرهاد کاظمی

ملوان انزلی: سرگی پشینکو، احمد آهی، سعید سالارزاده، بابک پورغلامی، جواد شیرزاد، محمد حیدری(دقیقه ۶۳ محمد جعفری)(از دقیقه ۸۵ سعید عزت اللهی)، پژمان نوری، حسین بادامکی(از دقیقه ۷۰ کوروشی)، پویا نزهنی، جلال رافخایی، مهرداد اولادی

سرمربی: محمد احمدزاده



شرح بازی:

هفته پایانی نیم فصل اول برای دو تیم ملوان و ذوب آهن با تقابل این دو تیم به پایان می رسید بازی که برای ملوانان ادامه بالا نشینی در جدول و حفظ شرایط مطلوب و برای ذوبی ها بازی برای فرار از ناحیه خطر را داشت. برد در این بازی برای دو تیم حکم یک ساحل امن را در تعطیلات بود تا نیم فصل به تجدید قوا بپردازند و خود را برای نیم فصل دوم آماده کنند. تقابل ممی و فرهاد خان دو مربی قدیمی فوتبال ایران نکته جالب مسابقه بود. مربیانی که دارای دو نوع نگاه متفاوت در شیوه بازی های تیم‌شان هستند. این روزها کاظمی بازی تدافعی و پورغلامی بازی تهاجمی را می‌پسندد.

نیمه اول:

ابتدای بازی با حملات دو تیم آغاز شد و هر دو تیم توانستند حملاتی را بر روی دروازه یکدیگر طراحی کنند اما این حملات گلی در بر نداشت تا اینکه با اشتباه دروازه بان ذوب آهن و سپس تعلل مدافعین این تیم ملوان به گل اول رسید. پس از گل اول ذوب آهن حملات زیادی را طراحی کرد و ملوان نیز قصد استفاده از ضد حملات را داشت که سرانجام در یکی از این موقعیت ها یک پنالتی برای ذوب آهن به دست آمد که رجب زاده بازی را به تساوی کشاند. ملوانان بعد از دریافت گل تساوی چند موقعیت را ایجاد کردند که در یک کار گروهی توسط اولادی و بادامکی و رافخایی توانستند گل دوم ملوانان را در دقایق پایانی نیمه اول به ثمر برسانند اما این پایان کار نبود و این بازی در پایان نیمه اول به اوج هیجانش رسید و در وقت های اضافی بود که با پاس سپهر حیدری و ضربه اسماعیل فرهادی گل تساوی ذوب آهن وارد دروازه ملوان شد تا دو تیم نیمه اول را با تساوی به رختکن بروند.

نیمه دوم:

برخلاف نیمه اول که بازی از هیجان خاصی بخصوص در دقایق پایانی برخوردار بود نیمه دوم کیفیت نیمه اول را نداشت. بازی با چندین حمله ذوب آهن آغاز شد. همچنین ذوبی ها نیز یک تعویض در جناح راست خود در بین دو نیمه داشتند که این تعویض برای ذوبی ها نتیجه داد و در نیمه دوم ببیشتر تمرکز حملات ذوب آهن درجناح راست این تیم بود. بازی دارای یک تعادل بود که ملوانان توانستند با یک شوت زیبا که توسط اولادی روانه دروازه ذوب آهن شد گل برتری را به ثمر برسانند. هرچند که ذوبی ها و ملوانان دست به تعویض هایی زدند تا بتوانند بازی را به سود خود کنند. بعد از گل ذوبی ها حملات گسترده ای را انجام دادند اما دفاع چند لایه ملوان مانع از نفوذ ذوبی ها شد تا بازی با برتری ملوان به پایان برسد و ملوانان یک نیم فصل رویایی را پشت سر بگذارند. نیم فصلی که توانسته انزلی چی ها را امیدوار کند که در پایان فصل پاسپورت آسیایی را تحویل بگیرند!



شرح گلها:

ذوب آهن ۰-۱ ملوان: با کرنری که نصیب بازیکنان ملوان شد بادامکی کرنر را بر روی دروازه ارسال کرد و با اشتباه دروازه بان ذوب آهن و تعلل مدافعین ذوب آهن توپ در پشت محوطه جریمه نصیب نزهتی شد و او با یک شوت توپ را وارد دروازه کرد.

ملوان ۱-۱ ذوب آهن: با سانتری که مسلمان بر روی دروازه ملوان انجام داد فرهادی صاحب توپ بود که سالار زاده با انجام خطا بر روی بازیکن ذوب آهن آنان را صاحب یک ضربه پنالتی کرد که رجب زاده آن را در گوشه چپ دروازه بان وارد دروازه کرد.

ملوان ۲-۱ ذوب آهن: بازیکنان ملوان در بیرون محوطه جریمه ذوب آهن صاحب موقعیت شدند ابتدا اولادی با یک پاس بادامکی را در پشت محوطه صاحب موقعیت شوتزنی کرد و بادامکی که موقعیت گل داشت با یک پاس رافخایی را صاحب توپ کرد و او موقعیت تک به تک را وارد دروازه ذوب آهن کرد.

ملوان ۲-۲ ذوب آهن: یک ضربه ایستگاهی در میانه میدان برای ذوب آهن به دست آمد. این توپ بر روی دروازه ارسال شد و با ضربه سرسپهر حیدری و پاس او به اسماعیل فرهادی توانست او را در محوطه جریمه صاحب موقعیت کند و او با یک ضربه کوچک به توپ توانست برای ذوب آهن گلزنی نماید.

ملوان ۳-۲ ذوب آهن: در یک ضد حمله بازیکنان ملوان یک توپ در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شدند و اولادی با یک شوت تماشایی از پشت محطه جریمه توپ را وارد دروازه ذوب آهن کرد.



بهترین بازیکن:

در این بازی بازیکنان دو تیم از کیفیت مطلوبی برخوردار بودند. بدون شک نمی‌توان یک نفر را انتخاب کرد. ذوبی‌ها اگر امروز اسماعیل فرهادی را نداشتند حتما در خط حمله به بن‌بست می‌خوردند او توانست یک پنالتی بگیرد و یک گل برای تیمش بزند. در آن طرف اولادی بی‌تردید در کنار فرهادی بهترین بازیکنان میدان بودند او یک گل زد و روی گل‌های اول و دوم ملوان کاملا موثر بود.



اتفاق ویژه:

در ابتدای بازی پشچنکو یک جوارب به رنگ آبی که مشابه با پیراهن ملوان بود را به پا داشت به همین جهت قهرمانی قاضی دیدار از او خواست تا ساقش را عوض کند. این موضوع باعث شد تا بازی با چند دقیقه تاخیر شروع شود.