فتح‌الله‌زاده از پیشنهاد۱۸ میلیاردی نکونام خبر داد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، علی فتح‌الله‌زاده درباره آخرین وضعیت جذب بازیکنان جدید برای تیمش گفت: ما براری جذب بازیکنان مورد نظرمان هیچ مشکلی نداریم. ما آن‌ها را پیدا کرده‌ایم و هماهنگی‌های لازم را هم انجام داده‌ایم. با قلعه‌نویی در این رابطه صحبت می‌کنم و مسائل را قطعی می‌کنیم. تا اواخر هفته آینده تقریبا تیم را می‌بندیم و به کادر فنی تحویل می‌دهیم تا تمرین‌های خود را برای نیم فصل دوم آغاز کنند. همچنین سعی می‌کنیم بازیکنانی مثل محمدرضایی را هرچه زودتر به تیم برسانیم و در جام حذفی بازی کنند. عماد رضا هم هفته آینده به تهران می‌آید.

وی در ادامه و در واکنش به صحبت‌های ابراهیم‌ قاسم‌پور مبنی بر اینکه مس اجازه خروج عنایتی را نخواهد داد، گفت: همان طور که پیش از این گفتم عنایتی با من صحبت کرد و گفت که می‌خواهد رضایت‌نامه‌اش را از مس بگیرد. او هم به من و هم به مدیرعامل مس گفته است که مشکل دارد و حتی اگر به استقلال هم نیاید، نمی‌تواند در مس بماند. من هم پیش از سفر به آلمان با آقای داوری صحبت کردم و گفتم که عنایتی را می‌خواهیم اما دوست ندارم که این انتقال با جار و جنجال همراه باشد. ما که نمی‌توانیم یک بازیکن را به زور از باشگاهش بگیریم. این کار از نظر معرفتی هم درست نیست.

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه درباره احتمال رفتن نکونام از این تیم در نیم فصل گفت: ما جای خالی در لیست‌مان داریم و برای جذب بازیکن جدید نیاز به خالی کردن جا نداریم. نکونام هم در اواسط نیم فصل پیشنهادی ۱۷ – ۱۸ میلیاردی داشت اما به ما گفت که آمده تا در استقلال بازی کند و ما هم حرف او را روی چشم گذاشتیم و اجازه دادیم که بماند. تاکنون هم بحثدیگری درباره رفتن یا ماندن او مطرح نشده و نکونام در این رابطه صحبتی با من نکرده است.

گفته می‌شد که استقلال عباس محمدرضایی را به دلیل چشم و هم‌چشمی با پرسپولیس جذب کرده و این بازیکن گفته است که اگر استقلال به موقع پولش را ندهد ممکن است به پرسپولیس برود. فتح‌الله‌زاده در این رابطه به ایسنا گفت: به خاطر این که پرسپولیس یک بازیکن از این تیم گرفته دلیل نمی‌شود که ما هم بخواهیم از شیراز بازیکن بگیریم. محمدرضایی را از ابتدای فصل می‌خواستیم و من در میانه‌های نیم فصل یک بار با سردار جعفری درباره این بازیکن صحبت کرده بودم. محمدرضایی امروز(سه‌شنبه) به دفتر من آمد و من چک پیش‌قسط اولش را به او دادم. این بازیکن یکشنبه به تهران می‌آید تا قراردادش را رسما ثبت کنیم. قرارداد او یک سال و نیمه خواهد بود.

فتح‌الله‌زاده در ادامه بار دیگر به مشکلات تیمش در راه رسیدن به رشت اشاره کرد و گفت: ما امروز کمی با مشکل روبه‌رو شدیم و اتوبوس‌مان وسط راه خراب شد. با تمام خطراتی که داشت بازیکنان را با تاکسی و سواری به رشت رساندیم. در این شهر فقط یک هتل وجود داشت که هم داماش در آن اقامت داشت و هم بخشی از آن در دست تعمیر بود، به همین دلیل به ما جا ندادند و ما مجبور شدیم به هتل کوچکی برویم که چون در فصل مسافرگیری نیست، رستورانش تعطیل است.

وی ادامه داد: این مسئله برای ما مشکلاتی ایجاد کرد اما با این مشکلات ساختیم که بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم اما متاسفانه جو این شهر را علیه ما کردند. بازیکنان ما به دلیل این مشکلات تمرین‌های خوبی پشت سر نگذاشته‌اند اما مطمئن هستم که با غیرت خود هرچه در توان دارند در بازی می‌گذارند که پیروز شوند.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اینکه تیمش می‌تواند با کسب امتیاز در رشت به قهرمانی نیم فصل برسد، اظهار کرد: ما سال گذشته هم قهرمان نیم فصل شدیم اما آیا به این دلیل کسی به ما جام داد. به نظر من قهرمانی نیم فصل ارزش چندانی ندارد. دست کم آنقدر ارزش ندارد که به خاطرش جوسازی کنند و اصول ورزشی را نادیده بگیرند. باز هم می‌گویم که یک روز دیر و زود شدن تاثیری نمی‌گذارد. می‌دانم که برخی افراد می‌خواستند با این جوسازی‌ها اذهان مردم رشت را علیه ما بشورانند تا بتوانند نتیجه بگیرند اما اگر خدا نخواهد هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی ادامه داد: من به دوستانم گفتم که بهترین راه این بود که با تمام سختی‌ها و با هر مشکلی که بود شبانه با اتوبوس به رشت می‌رفتیم. در آن صورت ما زودتر از ۷ صبح نمی‌رسیدیم و سازمان لیگ هم طبق قانون به ما اجازه بازی نمی‌داد و بازی را یک روز عقب می‌انداخت، پس در نتیجه تفاوتی نمی‌کرد اما نمی‌دانم چرا بر سر این مسئله این همه جنجال به پا شد. واقعیت این است که مسائل جوی دست ما نیست. نماینده فدراسیون که بلافاصله از فرودگاه با سواری راهی رشت شد، ساعت ۲ بامداد رسید، بنابراین ما نمی‌توانستیم زودتر از او برسیم چرا که اتوبوس هم برای رفتن به بیمه‌نامه و بارنامه احتیاج دارد. می‌توانید از پلیس راه استعلام بگیرید که ببینید جاده چقدر مه‌آلود بوده و در آن شرایط با چه سرعتی می‌شد رانندگی کرد. همچنین می‌توانید از اتوبوسرانی بپرسید که چه زمانی اتوبوس در اختیار ما قرار می‌داد.

فتح‌الله‌زاده در ادامه به صحبت‌هایش در برنامه شب گذشته ۹۰ اشاره کرد و درباره آنچه که به فردوسی‌پور در این برنامه گفت، اظهار کرد: من به این دلیل به فردوسی‌پور گفتم دروغ می‌گوید که سعی داشت حرفی را در دهان من بگذارد. او سه مرتبه تکرار کرد که مگر استقلال چه چیزی بیشتر از تیم‌های اسپانیایی دارد که نمی‌خواهد با اتوبوس سفر کند. من دو بار گذشت کردم اما وقتی دیدم او تعمدا می‌خواهد ما را در مقابل مردم قرار دهد گفتم که ما کی گفته‌ایم سوار اتوبوس نمی‌شویم؟ بازیکنان من هیچ فرقی با بازیکنان تیمی مثل گهر ندارند. من هم با مدیرعامل آن باشگاه تفاوتی ندارم و حتی شاید ایشان از من بزرگتر هم باشند. من کوچک همه هستم.

وی افزود: سوال من این است که مگر تا حالا اتفاق نیفتاده که استقلال با اتوبوس سفر کند؟ مگر همین امروز ما با اتوبوس از رامسر به رشت نرفتیم یا مگر بارها با اتوبوس به اصفهان نرفته‌ایم؟ پس چرا مغلطه می‌کنند باید واقعیت را بپذیرند. فردوسی‌پور در برنامه دیشب خودش حمله کردن به من را شروع کرد و در طول برنامه به تدریج یار اضافه می‌کرد و وقتی می‌دید توپ‌هایش درون دروازه‌ ما قرار نمی‌گیرد باز افراد جدیدی را به تیمش اضافه می‌کرد. من فکر می‌کنم اگر برنامه دیشب ۱۰ دقیقه دیگر ادامه می‌یافت کل لیگ پشت خط برنامه می‌آمدند!

فتح‌الله‌زاده درباره دریافت نشان شوالیه که جنجال زیادی به پا کرده است، ‌ گفت: سوال من این است که اگر این نشان اهمیت ندارد چرا وقت و بودجه صداوسیما را این همه خرج آن می‌کنند و اگر ارزش دارد چرا به آن بی‌حرمتی می‌کنند، اصلا می‌خواهم بگویم که این مسئله یک مسئله شخصی است و من دوست داشتم که این کار را انجام دهم و به کسی ربطی ندارد. آیا برای کار شخصی باید از آن‌ها اجازه بگیرم؟ حرف من این است که اگر آن‌ها امروز می‌توانند من را بزنند به این دلیل است که امکانات و تریبون دست آن‌هاست اما آنها باید از خدا بترسند چون چوب خدا صدا ندارد و طوری آدم را می‌زند که نتواند از جایش بلند شود. من این افراد را به خدا واگذار می‌کنم.

وی گفت: همین که استقلال رتبه ۱۰۴ بهترین تیم‌های باشگاهی جهان را کسب کرده در حالی که رقیب ما یعنی پرسپولیس ۳۰۹ است نشان می‌دهد که ما خوب کار می‌کنیم. این انتخاب که بر اساس لابی کردن نبوده و ما برای این کار پولی به فیفا نداده‌ایم. متاسفانه برخی دوستان که می‌بینند من با دست خالی و لطف خدا و همیاری بازیکنان باشگاه را می‌گردانم و نتیجه می‌گیرم ناراحت می‌شوند ولی من به خدا توکل می‌کنم و مطمئن هستم که وقتی خدا کسی را کمک می‌کند دیگران نمی‌توانند او را خراب کنند. آن‌هایی که دست به تخریب تیم می‌زنند مطمئن باشند که فردا باید حساب پس بدهند.

فتح‌الله‌زاده پس از آن داربی معروف که استقلال با نتیجه ۳ بر ۲ از پرسپولیس شکست خورد گفته بود که ایمون زاید چند صباحی نمی‌درخشد و ستاره‌اش به زودی افول می‌کند. وی اینک در رابطه با آن صحبت و در پاسخ به این سوال که آیا تمایلی به جذب ایمون زاید دارد یا خیر؟ به ایسنا گفت: ما هیچ تمایلی به جذب او نداریم و در عوض با دو بازیکن خارجی صحبت کرده‌ایم که هفته آینده به ایران می‌آیند. خدا را شکر می‌کنم که حالا که از آن داربی زمانی گذشته است، ثابت شده که حرف من از روی بغض نبوده است. حالا هم که پرسپولیس به آن نتیجه رسیده و می‌خواهد قرارداد زاید را فسخ کند.

فتحاللهزاده در پایان و در واکنش به صحبت محمد رویانیان مبنی بر اینکه فقط ۱۵ روز با فتحاللهزاده میجنگد، گفت: آقای رویانیان اگر ۱۵ سال هم با من بجنگد باز هم رفیق من است و من دوستش دارم.