درخشان، درخشان ماند، ژنرال سقوط کرد!

به گزارش افکارنیوزبه نقل از گل، گزارش بازی استقلال داماش به شرح زیر:

لیگ برتر – جام خلیج فارس

لیگ دوازدهم – هفته‌ی هفدهم

دوشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ – ساعت ۱۵:۱۵

داماش گیلان - استقلال تهران

ورزشگاه عضدی رشت

تماشاگران: ۲۰ هزار نفر

داور: محسن ترکی

اخطار: جی لوئد ساموئل کارت زرد در دقیقه‌ی ۱۸ و ۳۹ و در نهایت کارت قرمز، امین منوچهری کارت زرد در دقیقه‌ی ۴۴، خسرو حیدری کارت زرد در دقیقه‌ی ۴۵ + ۱، جواد نکونام کارت زرد در دقیقه‌ی ۴۸، مصطفی حاجتی کارت زرد در دقیقه‌ی ۵۲.

ترکیب استقلال: سید مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، علی حمودی، جی‌لوئد ساموئل، جواد نکونام، میثم بائو(میثم حسینی در دقیقه‌ی ۴۳)، سیاوش اکبرپور، امین منوچهری، آرش برهانی و خسرو حیدری.

سرمربی: امیر قلعه‌نوئی.

ترکیب داماش گیلان: حسن رودباریان، مصطفی حاجتی، علی‌رضا نظیف‌کار، مرتضی ابراهیمی، ابوالفضل حاجی‌زاده(محمد آبشک در دقیقه‌ی ۵۸)، محمدرضا مهدوی، علی‌رضا جهانبخش، هادی سهرابی، حسین ابراهیمی و افشین چاووشی.

سرمربی: حمید درخشان

گل: بو کارکو در دقیقه‌ی ۸۵

شرح گل:

داماش گیلان ۱-۰ استقلال تهران: نفوذ آبی‌پوشان داماش در نهایت در دقیقه‌ی ۸۵ منجر به گل شد. در این صحنه محمد آبشک که به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمده بود یک پاس گل بسیار زیبا از بین چندین مدافع استقلال به بازیکن تازه‌وارد داماش یعنی بو کارکوه سپرد که این بازیکن با یک کنترل زیبا و چرخش زیبا توپ را بر روی پای خود آورد و با یک شوت زیبا دروازه‌ی استقلال را گشود تا قهرمانی نیم‌فصل استقلال از بین برود.

شرح بازی:

در ۱۰ دقیقه‌ی نخست بازی کم‌کارترین بازیکنان زمین رحمتی و رودباریان بوده‌اند و در مقابل پرکارترین بازیکنان هم در میانه‌ی میدان حضور داشتند که با لو دادن توپ در مرکز زمین هیچ‌گاه موفق به خلق یک موقعیت خطرناک بر روی دروازه‌ی حریف نشدند. بازی این دو تیم با وجود حاشیه‌های فراوان در زمین جذابیت قابل توجهی را نداشته است و بسیار پراشتباه و سرد در میانه‌ی میدان دنبال شده‌است.

درحالی‌که در ۱۵ دقیقه‌ی ابتدائی بازی، هیچ‌گونه صحنه‌ی قابل توجهی بر روی دروازه‌ی دو تیم خلق نشده بود تیم داماش به یک‌باره در دو دقیقه‌ی متوالی سه حمله انجام داد که در این بین یکی از دو حمله با واکنش زیبای رحمتی مواجه شد تا استقلال همچنان امیدوار به قهرمانی در نیم فصل بماند.

دقیقه‌ی ۱۵: افشین چاووشی یک نفوذ بسیار زیبا را انجام داد و درحالی‌که جهانبخش و سایر بازیکنان داماش را در کنار خود می‌دید خود تصمیم گرفت ضربه بزند که توپ با برخورد به بازیکن استقلال به بیرون رفت.

دقیقه‌ی ۱۶: جهانبخش پس از جا گذاشتن پژمان منتظری از سمت چپ نفوذی زیبا به محوطه‌ی استقلال داشت و با یک حرکت در عرض بقیه‌ی مدافعان استقلال را نیز جا گذاشت و با یک شوت فوق العاده رحمتی را وادار به واکنش کرد تا هواداران رحمتی را به شدت تشویق کنند.

پس از این صحنه بازیکنان داماش، نبض بازی را در دست گرفتند و چند هجوم نصف و نیمه را انجام دادند تا برتری خود را به مدعی قهرمانی دیکته کنند.

توپ‌گیری فوق العاده‌ی شاگردان درخشان در میانه‌ی میدان سبب شده تا یاران آبی‌پوش داماش بی‌امان بر روی دروازه‌ی استقلال حمله‌ور شوند و حریف را تحت فشار قرار دهند.

دقیقه‌ی ۳۰: در یک نفوذ زیبا از شاگردان حمید درخشان، جهانبخش در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک پاس زیبا چاووشی را در یک موقعیت عالی تک به تک با رحمتی قرار گرفت که با واکنش خوب و هوشمندانه‌ی رحمتی و البته تعلل خود، این توپ و موقعیت نیز از دست رفت.

در دقیقه‌ی ۴۰ بازی درحالی که داماش سوار بر بازی بود و استقلالی‌ها در جریان بازی تقریبا محو بودند، یاران داماش یک توپ فوق العاده را از خط دفاع برای حسین ابراهیمی پیش‌تاخته ارسال کردند تا جی‌لوئد ساموئل کاری جز متوقف کردن این بازیکن با خطا نداشته باشد و در نهایت با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا کا برای شاگردان قلعه‌نوئی سخت‌تر گردد و این مربی بیش از پیش در اندیشه‌ی کسب تساوی باشد.

ضربه‌ی آزاد بازیکنان داماش توسط مهدوی زده شد و پس از برخورد به ایستگاه دفاعی استقلال به کرنر رفت.

در دقیقه‌ی ۴۵ بازی علی‌رضا جهانبخش که بی‌تردید بازیکن برتر میدان در نیمه‌ی اول بود یک فرار زیبا انجام داد و در پشت محوطه جریمه توپ را به حسین ابراهیمی سپرد تا این بازیکن در یک موقعیت تک به تک با رحمتی قرار گیرد. با این حال او نتوانست از این موقعیت استفاده کند و توپ را به بیرون زد.

در دقایق پایانی بازی سفیدپوشان آبی‌دل پایتخت، آن‌قدر عرصه را برخود تنگ دیدند ترجیح دادند تا وقت بازی را تلف کنند تا شاید با از دست دادن تساوی قهرمانی نیم‌فصل را از دست ندهند.

نیمه‌ی دوم بازهم با طوفان داماش آغاز شد. با این وجود شاگردان درخشان آن‌چنان که باید در محوطه‌ی جریمه و در گل‌زنی هم خوش‌شانس نبوده‌اند و هم هشیار. با این وجود شاگردان قلعه‌نوئی نیمه‌ی دوم را پر استرس و عصبانی و البته در لاک دفاعی آغاز کردند.

در دقیقه‌ی ۵۱ بازی یاران داماش با حرکت سیاه از جناح راست نفوذی را ترتیب دادند تا با یک و دوی زیبای جهانبخش و ابراهیمی، سانتر ابراهیمی بر روی دروازه‌ی استقلال توسط مدافعان دفع گردد و دروازه‌ی استقلال بسته بماند.

در دقیقه‌ی ۵۴ تنها حمله‌ی زهردار استقلال به حرکت حمودی صورت گرفت که در نهایت با شوت بی‌دقت امین منوچهری در پشت محوطه‌ی جریمه از دست رفت.

بو کارکوه، بازیکن آفریقائی - فرانسوی تیم داماش، باوجود آن‌که کمتر از یک هفته است که به این تیم پیوسته است در ترکیب قرار گرفت.

در دقیقه‌ی ۶۸ بازی مصطفی حاجتی از جناح چپ یک سانتر بسیار زیبا انجام داد که توپ پس از برخورد به دست پژمان منتظری دفع شد و به چاووشی نرسید. ابن درحالی است که داور اعتقادی به ضربه‌ی پنالتی نداشت.

در دقیقه‌ی ۷۲ استقلال صاحب یک ضربه‌ی آزاد شد که نکونام پشت توپ قرار گرفت و توپ را به بیرون زد تا دومین موقعیت جدی استقلال در این بازی شکل بگیرد.

در دقیقه‌ی ۷۳ بازیکنان داماش بار دیگر در موقعیت گل قرار گرفتند و بار دیگر ناکام بودند. در این صحنه حسین ابراهیمی با جا گذاشتن امیرحسین صادقی ضربه‌ی روی پای خود را دقیقا به جائی زد که رحمتی حضور داشت.

در دقیقه‌ی ۷۹ حاجتی پشت محوطه‌ی جریمه یک توپ‌ربائی زیبا انجام داد و به داخل محوطه نفوذ کرد و با وجود دخالت مدافع استقلال بازهم پاس خود را برای چاووشی ارسال کرد اما این بازیکن نتوانست از این موقعیت استفاده کند و رحمتی و استقلال بار دیگر از شکست گریختند.

در دقیقه‌ی ۹۰ چاووشی روی یک ضد حمله بر روی یک موقعیت تک به تک صاحب توپ شد و بار دیگر برابر خود سد محکمی به نام رحمتی دید و این موقعیت را از دست داد.

در دقیقه‌ی ۹۲ آرش برهانی از جناح چپ به داخل محوطه‌ی جریمه‌ی داماش نفوذ کرد و ضربه‌ی خود را به کنار دروازه‌ی داماش و رودباریان کوبید.

در دقیقه‌ی ۹۴ درحالی‌که رودباریان روی یک توپ ارسالی از دروازه خارج شد و توپ را مشت کرد، توپ جلوی پای سیاوش‌ اکبرپور افتاد تا او با یک شوت سرکش دروازه‌ی استقلال را تهدید کند.

بهترین بازی:

اتفاق ویژه:

قبل از آغاز بای دو تیم داماش و استقلال هواداران تیم گیلانی به شدت افشین چاووشی را تشویق کردند. این بازیکن سابقه گلزنی به استقلال را دارد..

محمد آبشک که یکی از محبوب ترین بازیکنان داماش در فصل گذشته بود پس از مدت ها مصدومیت در فهرست ۱۸ نفره داماش برای بازی امروز قرار گرفت.

«بو کارکوه» مهاجم جدید داماش که به تازگی کارت بازی خود را دریافت کرده در فهرست ۱۸ نفره این تیم حضور دارد.

تعداد زیادی از هواداران داماش در بیرون از ورزشگاه پشت درهای بسته مانده اند. بلیت فروشی این بازی از ساعت ۹ صبح آغاز شده بود..

دیدار تیم‌های داماش و استقلال در حالی برگزار شد که قبل از آغاز بازی امیر قلعه نویی و حمید درخشان به سمت یکدیگر رفته و با هم خوش و بش کردند.

مرتضی ابراهیمی بازیکن اسبق تیم استقلال و کنونی داماش به سمت نیمکت آبی پوشان رفت و با اعضای این تیم خوش و بش کرد.

حسن رودباریان که رابطه خوبی با آرش برهانی دارد، با این بازیکن برای دقایقی قبل از آغاز مسابقه به صحبت پرداخت. رودباریان و برهانی در تیم پاس همبازی بودند.

در بین نیمکت دو تیم عکس بزرگی از میرزاکوچک خان نصب شده و افشین چاووشی در اقدامی جالب توجه وقتی می‌خواست پرتاب اوت انجام دهد، به عکس اسطوره گیلان احترام نظامی گذاشت.

در دقیقه ۲۵ مسابقه مهدی رحمتی روی یک حرکت خوب ضربه مهاجم تیم داماش را مهار کرد و این مسئله برای طرفداران استقلال جالب بود و آنها دروازه بان خود را تشویق کردند.

هرگاه تماشاگران داماش علیه قلعه نویی شعار می‌دادند هواداران استقلال با زدن سوت شنیدن این شعار را برای حاضران در ورزشگاه سخت می‌کردند.

در دقیقه ۳۹ بازی ساموئل با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد و بازیکنان استقلال بدون اعتراض از این بازیکن تیمشان خواستند تا به بیرون از زمین بروند.

امیر عابدینی، قویدل مالک داماش و علی امیری معاون باشگاه استقلال در جایگاه ویژه حضور دارند.

در دقایق پایانی نیمه اول داور به خسرو حیدری به دلیل تمارض کارت زرد داد که هواداران استقلال به این تصمیم معترض شده و علیه محسن ترکی شعار دادند. امیر قلعه نویی با تکان دادن دست از آنها خواست تا علیه داور شعار ندهند.

در این بین بازیکنان تیم استقلال نسبت به تصمیم ترکی معترض بوده و حتی پس از سوت پایان نیمه اول نیز به داور اعتراض می کردند.

به محض ورود سرمربی استقلال طرفداران داماش با شعار «قلعه‌نویی مافیا» به سرمربی آبی پوشان اعتراض کردند. طرفداران داماش به خاطر عقب افتادن بازی از سرمربی تیم استقلال انتقاد کردند.

اسکوربورد ورزشگاه عضدی به دلیل گرامیداشت سالگرد میرزا کوچكخان مدام در حال پخش کلیپ و تصاویر مربوط به اين موضوع است. هواداران تیفوسی داماش هم یک بنر بزرگ كه تلفیقي است از تصوير میرزا و تيم داماش و به یک شعار هم مزین است با خود آوردهاند و آن را در ورزشگاه نصب کردهاند.