پیشنهاد برگزاری سوپرجام فوتبال ایتالیا در ایران

به گزارش افکارنیوزبه نقل از پرسپولیس، این ملاقات در ساختمان مرکزی سری A ایتالیا که در شهر میلان مستقر است، انجام شد. در این نشست حمید استیلی و امیر مشیری سرپرست روابط بین‌الملل باشگاه پرسپولیس، محمد رویانیان را همراهی می‌کردند.

مارکو بورونلی در ابتدای این ملاقات خطاب به مدیرعامل پرسپولیس گفت: قرار بود این نشست با حضور شخص رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا برگزار شود اما سفر ایشان به ترکیه مانع از این امر شد.

محمد رویانیان هم در شروع صحبت‌هایش به تشریح برنامه‌های خود و باشگاه پرسپولیس برای آغاز دورانی جدید، توسعه فوتبال و کسب استانداردهای حرفه‌ای باشگاهی پرداخت و اهداف خود را از سفر به ایتالیا مطرح کرد.

مدیر اجرایی لیگ سری A ایتالیا نیز در مقابل عنوان کرد: شما نگاه جدیدی دارید و در مسیری حرکت می‌کنید که هر چند سخت و دشوار است اما باعثارتقاء و پیشرفت باشگاه پرسپولیس خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشحال هستم با مدیر باشگاهی دیدار می‌کنم که در آسیا پرطرفدارترین است و این مساله می‌تواند بستر مناسبی برای همکاری‌ها باشد. ضمن آنکه خوشحالم علاوه بر این با باشگاهی در ارتباط هستیم که بازیکنان بزرگی چون علی دایی، کریم باقری، وحید هاشمیان، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی را به فوتبال اروپا معرفی کرده است.

بورونلی تصریح کرد: ما می‌توانیم از مسائل فرهنگی دو کشور در تعاملات بین خود استفاده کنیم. ما برای انتقال تجارب خود به شما آماده‌ایم و می‌توانیم از پتانسیل پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم در آسیا و ایران استفاده کنیم.

در ادامه جلسه مدیر عامل پرسپولیس افزود: باشگاه آ. ث. میلان از جمله باشگاه‌های محبوب خارجی در ایران است و بسیاری از طرفداران پرسپولیس به خاطر رنگ قرمز پیراهن آن، میلان را دوست دارند که باعثعلاقه‌مندی آنها به فوتبال ایتالیا شده است.

وی سپس حمید استیلی را به عنوان یکی از ملی‌پوشان و افتخارآفرینان فوتبال ایران معرفی و تصریح کرد: آقای استیلی سرمربی تیم ما بود و در حال حاضر به منظور ایجاد تحول در تیم‌های پایه‌ای از ایشان برای مدیریت این بخش بهره گرفته‌ایم تا در آینده خروجی بهتری را شاهد باشیم. امیدواریم در این راستا بتوانیم از تجربیات و امکانات فدراسیون فوتبال ایتالیا و باشگاه‌های ایتالیایی بویژه باشگاه آ. ث. میلان استفاده کنیم.

در این نشست از مسائل مورد تاکید دو طرف، همکاری در زمینه‌های تجارت، آموزش و توسعه فوتبال بود. در همین راستا مدیر اجرایی سری A ایتالیا که عضو هیات رئیسه لیگ‌های حرفه‌ای فوتبال اروپا نیز هست، پیشنهاد کرد، باشگاه پرسپولیس دفتر نمایندگی خود را در شهر میلان برپا کند.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: ایجاد این دفتر نمایندگی، به ارتباط بهتر، بیشتر و سریع‌تر بین ما و شما کمک می‌کند تا مسائل مورد علاقه دو طرف پیگیری شود. همچنین با توجه به اینکه ما معمولا بازی سوپر جام فوتبال ایتالیا را در خارج از کشور برگزار می‌کنیم، آمادگی داریم که این بازی را در صورت فراهم شدن شرایط، در ایران انجام بدهیم.

در ادامه این ملاقات درباره امکان همکاری در حوزه تیم‌های پایه، امکانات اردویی و آموزش به بحثو گفتگو پرداخته شد.

در پایان این نشست، معاون رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا به عنوان یادبود دو پیراهن تیم ملی ایتالیا را به محمد رویانیان و حمید استیلی اهدا کرد.