افرادی که روی کار هستند فضای ورزش را درک نمی‌کنند
افکارنیوز گروه ورزشی:

امیر رضا واعظ آشتیانی درباره تعلیق فدراسیون تیر و کمان گفت: چند وقت پیش من مصاحبه ای از جناب وزیر دیدم که خیلی تعجب کردم. ایشان گفته بودند که خطر تعلیق ورزش ایران را تهدید نمی کند. من همان موقع هم گفتم این خیلی خوب است که آقای وزیر به این محکمی صحبت می کنند اما کاش همینطور باشد که ایشان می گوید. اما الان می بینیم که یکی از فدراسیون ها تعلیق شده است و چند فدراسیون هم در خطر هستند.

وی ادامه داد: فدراسیون های جهانی هیچ وقت نمی آیند به ما بگویند ما شما را تعلیق می کنیم، آنها روند را بررسی می کنند و بدون اخطار فدارسیون را تعلیق می کنند. من برای آینده ورزش ایران نگرانم و این اخطار را می دهم که با این روند بقیه ورزش ها هم در خطر هستند.

واعظ آشتیانی در تشریح عملکرد وزارت ورزش و جوانان اینگونه توضیح داد: متاسفم که افرادی که روی کار هستند فضای ورزش را درک نمی کنند و فکر می کنند این تعلیق ها و تهدیدها شوخی است. آقایان باید بدانند که فدراسیون های جهانی و کمیته جهانی المپیک با کسی شوخی ندارند و روی خیلی از مسائل حساس هستند.

وی راهکارهای اصلاح اوضاع ورزش کشور را اینگونه بر شمرد: ما دو کار باید انجام دهیم ۱. با مجامع جهانی گفتگو داشته باشیم ۲. باید سعی کنیم اینقدر بهانه های جدید دست مجامع جهانی نده ایم و زودتر اساسنامه را اصلاح کنیم. اتفاقاتی که تا الان انجام نشده است و نوعی شوخی تلقی می شود.

رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه سواری در پایان درباره اظهار نظر سرپرست فدراسیون تیر و کمان پس از اعلام خبر تعلیق این ورزش گفت : این افرادی که چنین حرف هایی می زنند اهمیت ورزش را درک نمی کنند، اگر می دانستند که در چه حوزه ای مشغول هستند قطعا دیپلماسی صحیح تری را به کار می بردند. با این سبک ادبیات نه تنها مشکلی حل نمی شود بلکه به مشکلات ورزش کشور هم افزوده میشود. این حرف ها و اظهار نظرها به گوش فدراسیون های جهانی می رسد، آنها ما را رصد می کنند و با توجه به همین حرف موضعشان سخت تر می شود.