دلتنگی معنادار نکونام برای اوساسونا

به گزارش افکارنیوزبه نقل از خبرآنلاین، کاپیتان تیم ملی ایران که امشب مهمان برنامه نود بود حرف هایش را با تسلیت به خانواده ساجدی آغاز کرد و گفت: «من به خانواده هوادار استقلال از صمیم قلب تسلیت می گویم. امیدوارم که دیگر از این اتفاق ها در ورزش ما نیفتد. به عقیده من جان مردم و هواداران آنقدر اهمیت دارد که بازی های لیگ به خاطر آن به تعویق بیفتد.»

پس از این اتفاق عادل فردوسی پور از نکونام در مورد وضعیت تیم ملی پرسید که جواد گفت: «واقعیت این است که دیگر همه چیز دست خودمان نیست. ازبک ها دو بازی در خانه شان مقابل لبنان و قطر دارند که به مراتب راحت تر از ایران و کره هستند. به هر حال فوتبال است و هزار و یک اتفاق. ما باید به بازی های و خودمان فکر کنیم. به پیروزی مقابل قطر و لبنان. کره و ازبکستان باید در فروردین ماه بازی کنند. شاید در بازی های آنها اتفاقاتی بیفتد که ما را در کورس نگه دارد. من فکر می کنم اگر بتوانیم قطر و لبنان را شکست دهیم می توانیم به جام جهانی صعود کنیم. اگر به جام جهانی نرویم واقعا مردم ناراحت می شوند و تاثیر بدی روی آنها می گذارد. من بعد از شکست دادن کره در خیابان می دیدم که مردم چقدر خوشحال هستند.»

در این لحظه مجری برنامه نود بازی های قبلی تیم ملی را مرور کرد و گفت: «در تاشکند خوش شانس بودیم، در بیروت نتیجه بدی گرفتیم. در دوحه بازی خوبی انجام ندادیم و در بازی با کره هم می توان گفت که شانس آوردیم.» که نکونام این واکنش را نشان داد: «در بازی با ازبکستان خوب نبودیم اما ازبک ها هم موقعیت زیادی نداشتند. در بازی با قطر آنها با تاکتیک دفاعی مقابل ما قرار گرفتند. طوری که هر ۴ مدافع آنها، مدافع وسط بودند. دروازه بان آنها هر چه می زدیم می گرفت.» که فردوسی پور گفت: «اما این دلیل نمی شود. همه تیم ها مقابل بارسلونا دفاعی بازی می کنند اما آنها به هر تیمی ۴ یا ۵ تا می زنند.» که نکونام هم گفت: «تیم ملی را با بارسلونا مقایسه نکنید.»

او سپس در مورد بازی با لبنان حرف زد و از آن شکست به عنوان یک شکست تلخ یاد کرد وگفت: «بازی با لبنان هنوز برای خود من غیر قابل باور است. هنوز هم به خودم می گویم که چطور به آن تیم باختیم؟ ما باید آن بازی را سه بر صفر می بردیم. بعد از این بازی به کره رسیدیم. آن بازی را باید می بردیم. حتی مساوی هم به درد ما نمی خورد. کره ای ها می دانستند که ما روی ضربات ایستگاهی ضعف داریم. به هر حال آن بازی را بردیم و حالا باید به جلو نگاه کنیم و بازی قطر و لبنان را ببینیم.»

تجدید خاطره و بازی های نکونام در اوساسونا. تیمی که نکونام با صراحت می گوید دلش برای بازی کردن در آنجا تنگ شده است: «راستش را باید بگویم. دلم تنگ شده است. به هر حال حالا من بازیکن استقلال هستم. هرچند خیلی ها به من گفتند که به ایران نیایم. اما تصمیم را گرفته بودم و انتخاب خودم بود که در استقلال بازی کردم.»

کاپیتان ایران وقتی با سوال فردوسی پور در مورد رقم واقعی قراردادش روبرو شد همان حرف های ابتدای فصل را زد و در آخر هم مشخص نشد که استقلال پولی را به باشگاه اوساسونا برای این انتقال پرداخت کرده است یا نه؟ نکونام ادامه حرف هایش را به حضور در استقلال ربط داد و گفت: «من پیشنهاد ۲.۵ میلیونی الغرافه قطر را به خاطر استقلال رد کردم. اول از همه به خاطر تیم ملی چون با ایران هم گروه بود و دوم هم به خاطر استقلال.»

داربی و نخستین تجربه نکو در این مسابقه بزرگ. در آن بازی جواد در یک صحنه پیراهن محسن بنگر را پاره کرد: «درگیری در زمین مسابقه زیاد است. اما روی آن صحنه فکر می کنم جنس پیراهن پرسپولیسی ها خوب نبود. جنس لباس ما اورجینال است و پاره نمی شود.»

مجری برنامه نود فلش بکی زد و از نکونام این سوال معروف را پرسید: «تا به حال شده در چشم کسی نگاه کنی و به او پاس ندهی؟» اشاره فردوسی پور به حرف علی دایی بود که مدت ها قبل گفته بود خیلی از بازیکنان در چشمانم نگاه می کردند و به من چاس نمی دادند. اما واکنش نکونام نسبت به این سوال: «نه تا به حال این اتفاق برایم نیفتاده است. شاید در محله مان این اتفاق افتاده باشد اما در بازی های رسمی هرگز.»

بازوبند کاپیتانی استقلال و حاشیه هایی که در ابتدای فصل پیش آمد. نکونام هنوز هم می گوید که این بازوبند برایش اهمیتی ندارد: «آقای قلعه نویی و همه بازیکنان لطف داشتند که بازوبند را به من پیشنهاد کردند. اما همیشه پیشکسوت برای من اهمیت زیادی داشته است حتی اگر یک روز بیشتر از من در تیمی بازی کرده باشد. من این بازوبند را قبول نکردم و همه چز را به خود آقای قلعه نویی سپردم.»
نکونام در واکنش به بازگشت فرهاد مجیدی هم حرف زد و گفت: «ایشان زحمات زیادی برای استقلال کشیده اند. من تازه شش ماه است که به استقلال آمده ام. اما نباید تلاش های سایر بازیکنان را نادیده گرفت.»

اما حرف های نکونام در مورد شایعه جدایی اش از استقلال: «پیشنهاد دارم اما هنوز تصمیمی نگرفته ام. من سه شنبه با آقای فتح الله زاده جلسه دارم و در این مورد حرف خواهم زد. اما باید بگویم که من چیزهایی را که باید می گرفتم را تا به حال نگرفته ام. من شاید امسال و سال بعد هم برای استقلال بازی کنم اما واقعا خوشحال نیستم. آدم باید در جایی که بازی می کند خوشحال باشد. ابتدای فصل آقای قلعه نویی همه شرایط را برای من فراهم کرد که از همین جا از ایشان تشکر می کنم.»

نکونام در پایان و در واکنش به این سوال که اگر الان پاس در لیگ برتر بود او بین استقلال و پاس کدام تیم را انتخاب می کرد با قاطعیت گفت:پاس.هرچند من استقلالی هستم اما خودم را متعلق به پاس می دانم.