عملکرد آقایان ورزش ما را لبه تیغ برده است / بهتر است خود وزیر ورزش کنار برود
افکارنیوز گروه ورزشی:

بهروز نعمتی درباره جدی شدن بحثتعلیق ورزش ایران توسط IOC گفت: این موضوع را ما دو ماه است مطرح کرده ایم اما گوش شنوایی نیست. زمانی که بحثاستیضاح مطرح شد آقای عباسی هزار وعده داده است اما عملی نشده است. ما همین الان هم بحثسوال از وزیر ورزش را در برنامه داریم و دوزاده مورد نوشته ایم که یکی از آنها همین تعلیق ها بوده است. دو روز پیش تیر و کمان ما تعلیق شد و با این روند بقیه ورزش ها هم تعلیق می شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه آقایان فکر می کنند این ها شوخی است اما واقعیت این است که عملکرد آقایان ورزش ما در لبه تیغ برده است و این تصمیمات سیاسی ورزش ما را به سمت قهقهرا می برد. بهتر است خود وزیر ورزش کنار برود و کار را به افرادی بسپارند که خاک ورزش را خورده اند و شرایط را درک می کنند. خواهش ما به عنوان نماینده های ملت در مجلس این است که آقایان با ورزش برخورد سیاسی نکنند، ورزش برای مردم است و همین مردم باید آنرا پیش ببرند.

نماینده مردم اسد آباد در واکنش به تبعیض پیش آمده بین کشتی فرنگی و آزاد گفت: به هر حال چون کشتی فرنگی در المپیک خوب کار کرده است و مدال آورده شاید از دید دوستان باید کمتر پاداش دریافت کند. این موضوع هم دقیقا بر میگردد به مسائل کلان ورزش ما و اینکه افرادی روی کار هستند که شرایط ورزش را درک نمی کنند. درست شدن اوضاع کلان ورزش هم علاوه بر کار نماینده های ورزش نیازمند همت رسانه هاست.

نعمتی مشکلات کلان فعلی ورزش ایران را اینگونه برشمرد: ما در حال حاضر در ورزش کشورمان دو موضوع عمده داریم " ۱. آنهایی که در راس هستند ورزشی نیستند و یا اگر باشند از آن ورزشی که واردش شده اند چیزی سر در نمی آورند. مثلا در همین کشتی آقای افتخاری، ایشان از دوستان خوب من هستند و در توانمندی ایشان شکی نیست، اما بحثاینجاست که از جامعه کشتی نیستند و به قول معروف خاک کشتی را نخورده اند. و یا اقای کفاشیان در فوتبال، ایشان مدیر ورزشی خوبی هستند اما فوتبالی نیستند و سعی دارد مسائل را فقط با لبخند پیش ببرد. ۲. موضوع دوم این است که در ورزش ایران استراتژی مدون وجود ندارد که بخواهیم براساس آن حرکت و ارزیابی کنیم، در ورزش ایران خبری از برنامه های تدوین شده دقیق نیست. "

وی افزود: علت این امر را هم می توان به وجود غیر ورزشی ها در ورزش دانست. الان شما نگاه نکنید در مسائل کلان ورزش ما و فدارسیون ها شاید فقط دو نفر باشند که برای همان رشته هستند و مشغول به کار هستند و بقیه دوستان سیاسیونی هستند که وارد ورزش شده اند، آنها شاید از لحاظ سیاسی بسیار قوی باشند اما این دلیل نمی شود که در ورزش هم موفق باشند. به طور مثال نگاه کنید تبعیضی که بین رشته های مدال آور المپیک و فوتبال قائل شده اند چقدر فاجعه بار است. مبالغی که به فوتبال اختصاص می یابد در قبال نتایج اصلا قابل قبول نیست.

نعمتی در پایان درباره اظهار نظر سرپرست فدراسیون تیر و کمان پس از تعلیق گفت: آقای صفایی سالها زحمت کشیده است ، البته ایراداتی در کار بود و نمی شود گفت فدراسیون ایشان کاملا بدون عیب بودند اما اصلا برخورد صورت گرفته درست نبود که بیایند یک شبه او را کنار بگذارند. آقایان چون طعم ورزش را نچشیده اند اینگونه برخورد می کنند، ولی متاسفانه آقایان چون سیاسی هستند این را درک نمی کنند. اگر پرچم ما در هر کجای دنیا به اهتزاز دربیاید این افتخار است برای همه ما، نشان دهنده صعود و پیشرفت ماست. ورزش یک نرم افزار کارآمدِ فرهنگی است اما دوستان می گویند شد شد نشد نشد.