به گزارش افکارنیوزبه نقل از خبرآنلاین، وقتی به افتخار بزرگی دست پیدا کرد سال ۱۹۷۲ بود، چیتالو ستاره تیمی گمنام به نام " کابه واریورس " بود، او با ثمر رساندن ۱۰۷ گل در یک سال به بزرگترین افتخار زندگی اش دست پیدا کرد موضوعی که هرگز فیفا به آن اشاره نکرد.



در هیاهوی آتش بازی شکستن رکورد بیشترین گل زده در یک سال توسط لیونل مسی هر روز صبح در گوشه زیبایی از آفریقا، در زامبیا، در آرامگاهی مشخص عادت برای آوردن گل برای مزار یک ستاره فوتبال ترک نمی شود، و آن مزار قبری است که شاید باید نام آن مرد در رکورد گینس ثبت می شد. روی آن سنگ قبر نوشته شده " گادفری چیتالو "، تولد ۲۲ اکتبر ۱۹۴۷، مرگ ۲۷ آوریل ۱۹۹۳ در یک حاثه تراژیک.

چیتالو یکی از ستارگان تیم ملی زامبیا بود که در لیگ این کشور موفق شد با زدن ۱۰۷ گل تاریخی ترین رکورد را برای خود ثبت کند ولی درآن زمان فدراسیون جهانی فوتبال فراموش کرد تا به جای نام گرد مولر افسانه ای نام این بازیکن سیاه پوست آفریقایی را در دفتر آمارش ثبت کند. نکته تراژیک این است که در سال ۱۹۶۸ وقتی ۸۱ گل به ثمر رسانده بود با اینکه اطلاعات آماری خود را در اختیار فیفا قرار داده بود ولی هیچ نامی از او آورده نشد ، همینطور در سال ۱۹۷۲ در جریان جام باشگاهی زامبیا،رقابت های کوپا و جام باشگاهی در آفریقا توانست ۱۰۷ گل به ثمر برساند که این بار نیز از لطف مدیران فیفا برای ثبت آمار خود بازماند! و دلیل آن چیزی نبود جز منطق سران فیفا که تنها به رقابت های اروپایی توجه می کردند و هر جایی به جز اروپا برای آنها اهمیت نداشت.