افکارنیوز: به گزارش شبکه ایران،پس از آن که مدیران باشگاه استیل آذین اعلام کردند این بازیکن در ملاعام اقدام به روزهخواری کرده است و به مدیران فدراسیون فوتبال فحاشی کرده است، یک مقام مسوول در فدراسیون فوتبال در خصوص ادعاهای مسوولان باشگاه استیل آذین در خصوص پرونده علی کریمی گفت: برای ما دو طرف قابل احترام هستند اما به نظر مدیران فدراسیون فوتبال در این ماجرا از سوی جریان مدیریتی بزرگ نمایی زیادی صورت گرفته از این رو فدراسیون فوتبال بدون این که موضعی در خصوص این ماجرا اتخاذ کند ترجیح میدهد به این ماجرا ورود پیدا نکند.

این مقام آگاه که در جریان کمال اتفاقات روی داده در خصوص این ماجرا است در ادامه توضیح داد: «متاسفانه برخی افراد با زیر پا گذاشتن عدالت به دنبال جوسازی‌های رسانه‌ای هستند تا از این راه به اهداف ناپاک خود دست پیدا کنند، از نظر فدراسیون فوتبال علی کریمی بازیکنی با اخلاق و مسلمان به حساب می‌آید و این درست نیست بدون سند و مدرک کسی متهم به عملی غیر اسلامی شود.»

وی که علاقه‌ای به مطرح شدن نامش ندارد در ادامه می‌گوید: «بر اساس پیگیری‌های اولیه و جمع آوری اطلاعات موردنظر به این نتیجه دست پیدا کردیم که چنین اتفاقی نیفتاده اما علی رغم این مساله بزرگ‌نمایی خاصی از سوی رسانه‌های همسو با مدیریت باشگاه انجام پذیرفته است. که این موضوع با اخلاق اسلامی منافات دارد که امیدواریم دیگر شاهد تکرار چنین اتفاقاتی در فضای فوتبال ایران نباشیم.»

گفتنی است، سایت رسمی باشگاه استیل آذین با انتشار خبری مبنی بر اخراج علی کریمی از این باشگاه اعلام کرد طبق ابلاغیه و دستورالعمل فدراسیون فوتبال به باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال کشور مقرر شد جهت رعایت شئونات اسلامی در ماه مبارک رمضان از روزه خواری علنی در تمرینات تیم‌ها خودداری شود و این موضوع از طریق صادق درودگر سرپرست تیم به همه مربیان و بازیکنان ابلاغ شد اما علی کریمی با مقاومت در برابر دستور ابلاغ شده در میانه زمین محل تمرین اقدام به نوشیدن آب کرده و حتی در تقابل با سرپرست تیم به مسئولان فدراسیون فوتبال توهین کرد.

درودگر تخلفات کریمی در جریان تمرین و اظهارات این بازیکن را طی گزارشی مکتوب به مسئولان باشگاه ارائه کرد و مسئولان باشگاه استیل آذین بر همین اساس اقدام به اخراج بازیکن متخلف کردند.

پس از این سخنان علی کریمی در واکنش به این مطلب در مصاحبه‌ای توضیح داد: «تمام این حاشیه‌سازی‌های در پاسخ به یک مصاحبه است نه چیز دیگری.»

علی کریمی در این باره گفت: «سال‌های سال است که بازی می‌کنم اما هیچ گاه در مورد من چنین مسائلی مطرح نشده و نبوده چرا که من یک مسلمان هستم و به مسائل دینی و مذهبی اعتقاد دارم. آن‌ها اگر چنین ادعایی داشتند چرا همان روز اعلام نکردند و اجازه دادند من برابر استقلال بازی کنم. فکر می‌کنم همه این حاشیه‌سازی‌ها به خاطر مصاحبه من قبل از بازی در مورد مدیریت قبلی بوده است.»

کریمی تاکید کرد: «در مورد مطلبی که از قول من درباره آقایان عزیزمحمدی و علیپور نوشته بودند باید این نکته را متذکر شوم که این عزیزان در فدراسیون زحمت‌های زیادی را متحمل می‌شوند و هیچ وقت به خودم اجازه ندادم و نمی‌دهم به آن‌ها توهین کنم. شما می‌توانید از آقایان عزیزمحمدی و علیپور سوال کنید که آیا تا به امروز صحبتی از من درباره‌ی آن‌ها دیده‌اند یا نه. در واقع تمام حاشیه‌سازی‌های اخیر، در پاسخ به یک مصاحبه بوده و خدا بر همه چیز آگاه است.»

برخی محافل خبری اعلام کردند به احتمال بسیار زیاد علی کریمی به دلیل ارتباط نزدیکش با مالک باشگاه به زودی به استیل آذین بازخواهد گشت و مدیرعامل این باشگاه از کار برکنار خواهد شد.