قاسمپور: لیاقت صعود به جام جهانی را نداریم

به گزارشافکارنیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران، ابراهیم قاسمپور سرمربی مس کرمان اظهار داشت: لیگ را تعطیل کردند و به مسابقات غرب آسیا رفتند اما نتیجه نگرفتند و حتی نتوانستند از گروه شان صعود کنند فدراسیون تیم ها را فلج کرده و هیچ کاری هم نمی کنند در مسابقات بین الملللی نتیجه نمی گیرند تیم ما را به خاطر همین مسابقات غرب آسیا فلج کردند چون درجام حذفی فقط ۱۳ بازیکن را در اختیار داشتیم اما باز هم دیدید که درغرب آسیا هیچ نتیجه ای نگرفتند.

وی افزود: بنده سرمربی تیم امید بودم. در مسابقات غرب آسیا در تهران قهرمان شدیم بروید تحقیق کنید وببینید که ما برای این مسابقات هیچ بازیکنی را از لیگ دعوت نکردیم وتمام بازیکنان گمنام وجوان را در آن مقطع به تیم ملی امید دعوت کردیم و به مسابقات رفتیم قهرمان شدیم و درآن مقطع ما کدام تیم را فلج کردیم که امروز با لیگ ما این کار را می کنند و چنین بلایی را سر تیم ما آوردند تا به راحتی از جام حذفی کنار برویم.

وی در ادامه گفت: آقایان لیگ را از کار انداخته اندو هر چه بازیکن خوب را جمع کرده اند تا به مسابقات غرب آسیا بروند ودر نهایت دو مساوی و یک برد به دست بیاورند باور کنید هرکسی روی نیمکت تیم ملی بود ما یمن را می بردیم و لازم نبود کی روش روی نیمکت باشد یعنی غرب آسیا اینقدر اهمیت داشت که فدراسیون می خواست برای خودش و سرمربی تیم ملی کارنامه درست کند؟ چرا تیم ملی امید را به این مسابقات نفرستادند؟ تیم علی رضا منصویان که نه تمرین دارد و نه بازی تدارکاتی را به این مسابقات می فرستادند تا تجربه بین المللی به دست بیاورند نه اینکه همه تیم ها را فلج کنند و نتیجه هم نگیرند.

سرمربی مس کرمان اظهار داشت: کی روش چون می ترسید روی نیمکت تیم ملی مقابل عربستان و بحرین نبود اما در بازی با یمن روی نیمکت نشست و با خودش گفت که این بازی را می برم و صعود می کنیم و همه چیز را به نام خودش تمام کند به نظر من کی روش با این کار خواست برای خودش کارنامه درست کند اما موفق نشد هدف همه ما موفقیت تیم ملی است و باید به تیم ملی کمک کنیم اما وقتی اینگونه با تیم های باشگاهی بازی می کنند و ما را فلج می کنند جای تاسف دارد.

وی افزود: به نظر من کفاشیان باید جوابگوی این ناکامی ها باشد چقدر باید شکست بخوریم و تا چه زمانی باید ناکام باشیم؟ بدبختی فوتبال ما این است که در مسابقات غرب آسیا هم شکست می خوریم و از گروهمان نمی توانیم صعود کنیم که این اتفاقات نشان می دهد در فوتبال مان هیچی نداریم الان کی روش مقصر هست اما وقتی مسول بالاتر او درست تصمیم نمی گیرد هم باید پاسخگو باشد.

وی در ادامه گفت: سرمربی تیم ملی بهترین های لیگ را به غرب آسیا می برد و باید پاسخگو باشد اما فکر نمی کنم چنین اتفاقی بیافتد و کی روش جوابگو باشد اگر از او سوال کنید، مثل سرمربی پرسپولیس یعنی مانوئل ژوزه می گوید که هر کسی جای من باشد همین نتایج را هم نمی گرفت متاسفم که چنین مربیانی به فوتبال ما می آیند و هر کاری دلشان می خواهد می کنند و در نهایت چنین حرفهایی را می زنند.

قاسمپور در پایان گفت: وضعیت فوتبال ما تاسف بار است وآینده روشنی نداریم ما اگر به جام جهانی هم برویم با اما و اگر نذر و نیاز دعای خیر مردم است و گرنه به لحاظ فنی لیاقت و استحقاق جام جهانی را نداریم همین بازی با یمن را یک بار دیگر ببینید تا متوجه بشوید که یمن بیشتر از ما موقعیت داشت ببینید که فوتبال ما به کجا رسیده که یمن هم بیشتر از ما موقعیت دارد.