به گزارشافکارنیوزبه نقل از مهر، وحید جعفری در خصوص توپ‌های جدید لیگ برتر گفت: توپ‌های جدید ما بهینه سازی شده است و سعی کردیم این توپ‌ها را با شرایط ایران تطبیق دهیم تا دوام و کارایی بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مشکلات توپ‌های قبلی به نحوه نادرست استفاده از این توپ‌ها مربوط می‌شده است، تاکید کرد: اکثر توپ‌هایی را که دچار مشکل شده بود آزمایش کردیم و تشخیص دادیم که شرایط استفاده از این توپ‌ها در باشگاه‌های ما فراهم نیست. بیشترین مشکل هم مربوط به خالی کردن ۱۰۰ درصدی باد توپ‌ها مربوط می‌شد در حالی که اگر باد چنین توپ‌هایی به زیر ۳۰ درصد برسد شرایط بازی را از دست می‌دهد.

مدیر شرکت آل اشپورت در ایران ادامه داد: همچنین باد کردن بیش از حد توپ‌ها باعثشده بود که از وضعیت استاندارد خارج شوند. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که باشگاه‌های ایرانی می‌خواستند ۶ ماه با ۵۰ توپ مشخص تمرین کنند در حالی که استقامت توپ‌های جدید به خاط تاکتیک پذیری مثل سابق نیست و باید بعد از یک جلسه تمرین آنها را عوض کرد.

جعفری در پایان یادآور شد: در هر صورت ما ۵۰۰ توپ زمستانی با کیفیت و دوام بیشتر در اختیار سازمان لیگ قرار داده‌ایم که قرار است به زودی بین باشگاه‌ها تقسیم شود. همچنین ۲۰۰ توپ رنگی مخصوص بازی در مه و برف هم تحویل سازمان لیگ داده‌ایم که پس از رونمایی، از آنها در نیم فصل دوم استفاده خواهد شد.

مراسم رونمایی از توپهای جدید لیگ فوتبال به زودی در محل سازمان لیگ برگزار خواهد شد.