تنها راه نجات پرسپولیس، جدی گرفتن جام حذفی

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، مهدی مهدوی کیا درباره بازی روز چهارشنبه پرسپولیس برابر ملوان گفت: ما در لیگ برتر نتوانسته‌ایم آن طور که مدنظر خودمان و هواداران بوده نتیجه‌ بگیریم. حالا جام حذفی پیش رویمان قرار دارد. ما رقابت‌های جام حذفی را بسیار جدی گرفته‌ایم و تنها به موفقیت فکر می‌کنیم. در بازی‌هایی که پیش‌رو داریم هواداران باید به ما کمک کنند. با حمایت آنها می‌توانیم در جاده موفقیت گام برداریم و به آنچه که مدنظر همه است، برسیم.

وی درباره شایعاتی که درباره برخورد احتمالی تماشاگران پرسپولیس با مازیار زارع و پژمان نوری وجود دارد هم گفت: در فوتبال حرفه‌ای این مسایل حل شده است. بازیکن یک سال در یک تیمی بازی می‌کند و سال بعد به تیم دیگری می‌رود. به نظرم نباید حساسیتی ایجاد کنیم.

مهدوی کیا درباره حضورش در صدر جدول محبوب‌ترین بازیکنان سال ۲۰۱۲ جهان گفت: خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاده است. باعثافتخار است که هموطنانم من را انتخاب کردند. امیدوارم بتوانم روزی محبت‌های آنها را جبران کنم. به هر حال در این فهرست بازیکنان بزرگی وجود دارد و برای من به عنوان یک بازیکن باعثافتخار است که توسط مردم انتخاب شدم.

وی درباره انتخاب کادر فنی جدید پرسپولیس هم گفت: درست است که کاپیتان تیم هستم، اما من تنها یک بازیکنم و تابع تصمیمات باشگاه. هر تصمیمی که باشگاه بگیرد احترام می گذارم. تنها چیزی که اهمیت دارد موفقیت پرسپولیس است. ما باید تنها به این مساله فکر کنیم.

مهدوی کیا درباره گل محمدی هم به ایسنا گفت: به هر حال گل محمدی چند ماه در کنار تیم بوده و شناخت خوب دارد. مسئولیت سنگینی روی دوش گل محمدی است و امیدوارم که بتواند در پرسپولیس موفق شود.

کاپیتان سابق تیم ملی درباره عملکرد این تیم در رقابت‌های غرب آسیا و انتقادهای که مطرح شده، گفت: نتوانستم بازی‌های ایران را در غرب آسیا تماشا کنم، اما به هر حال این تیم چکیده‌ای از لیگ ایران بوده و حالا حذف شده است. فکر می‌کنم برای بازی‌های حساس پیش‌رو باید مسئولان فدراسیون فوتبال راهکاری پیدا کنند، چرا که ما سه بازی بسیار مهم پیش‌رو داریم.

مهدوی کیا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به این که این بازیکنان باید تا سالهای سال فوتبال ایران را بیمه کنند، انتقادهای مطرح شده درست است یا خیر؟ گفت: به هر حال مدتها بود که صحبت از جوانگرایی میشد و حالا هم تیم جوان شده ایران در مسابقات غرب آسیا محک خورد و از ادامه مسابقات کنار رفت. باید ببینیم سرمربی تیم چه هدفی از انتخاب این بازیکنان و حضور در مسابقات غرب آسیا داشته است. حتما او با دلیل این کار را کرده و فکر میکنم درباره دلایلش صحبت کند.