جناب مجیدی! تو عوض شده ای یا مکتب حجازی؟
افکارنیوز گروه ورزشی:

فرهاد مجیدی برای بار چهارم به استقلال بازگشت؛ ۸۱ روز پیش و در روز هفتم از ماه هفتم بود که شماره هفت آبی‌ها با نگارش نامه ای دراماتیک از فوتبال خداحافظی کرد اما در فاصله هشتاد و یک روز حالا فرهاد مجیدی برای کمک به استقلال دوباره کفش هایش را پوشیده و آماده ورود به مستطیل سبز است و می گوید برای کمک به استقلال آمده است!

به کمی عقب برگردیم، در همین تابستانی که گذشت، زمانی که امیر قلعه نوعی تلویحا اعلام کرد نیازی به حضور مجیدی ندارد. در آن زمان بود که بمب این روزهای باشگاه استقلال گفت: " حاضرنیستم به خاطر زیرپا گذاشتن اصول، درهرشرایطی با آقایان کار کنم. اکنون نیز خیلی شفاف می‌گویم که من خود را شاگرد مکتب ناصر حجازی می‌دانم و از کارکردن با افرادی که برای رسیدن به هدفشان ارزش‌های اخلاقی را به بازی می‌گیرند پرهیز می‌کنم. "

او در تیرماه ۹۱ طی یک مصاحبه جنجالی با خبرورزش مشخصا امیر قلعه نوعی را هدف قرار می دهد و اضافه می کند: " خیلی شفاف می گویم که من خود را شاگرد مکتب ناصرحجازی می دانم و از کارکردن با افرادی که برای رسیدن به اهدافشان مقدسات و ارزش های اخلاقی را به بازی می گیرند ابا و شرم دارم. امیر قلعه نویی گفته است که فرهاد مجیدی را نمی آورم تا دلش برای دخترش تنگ نشود. نمی دانم چرا این حرف ها را می زنند این آقایان هستند که با دوری از تهران دلتنگ جاده تندرستی مجموعه ورزشی انقلاب بوده اند. من باید تاسف بخورم که به دورانی بازگشته ایم که تمریناتمان را با چاقو کشی و قصابی و گوساله کشی شروع می کنیم. من برای آمدن به استقلال هنگامی که تیم صدر جدول است هیات نمی گیرم که نماینده مجلس را به آن دعوت کنم و قول فصل آینده را بگیرم. "

اما او حالا قرار است با کسی کار کند که کمتر از شش ماه پیش اینچنین به او تاخته بود دوباره کار کند. ظاهرا توجیه جالبی را نیز در آستین دارد؛ پیراهن استقلال از هرچیز دیگری مهم‌تر است. این توجیه یک سؤال را به ذهن متبادر می‌کند؛ آقای مجیدی! پوشیدن پیراهن استقلال به قیمت زیر پا گذاشتن اصول و اعتقاداتی که چندی پیش مدعی‌اش بودید اشکالی ندارد؟ راستی آقای مجیدی می‌دانید چند وقت پیش هواداران چرا با آن شور و حال نام شما را فریاد می زدند؟ شاید خیلی‌ها در پاسخ به این سؤال بگویند معلوم است چون استقلال مشکل گلزنی داشت و به همین دلیل هواداران هوای فرهاد مجیدی به سرشان زده بود. در این صورت باید دوباره سؤال دیگری را پرسید؛ چرا وقتی فصل گذشته فرهاد مجیدی در نیم فصل لیگ برتر استقلال را ترک کرد کسی صدایش نزد؟ استقلال مشکلی نداشت؟ ضعف گلزنی نداشت؟ چرا، اتفاقا تیم پرویز مظلومی بعد از رفتن فرهاد مجیدی بود که از کار افتاد، اما کسی آقا فرهاد را صدا نزد، حتی پس از آن شکست کابوس وار ده دقیقه ای در دربی هیچس نامی از فرهاد مجدی نبرد و روشن بود که چرا؟ چون هواداران استقلال احساس خوبی درباره دلایل جدایی فرهاد از استقلال نداشتند و حرف‌های او را بیشتر بهانه‌جویی می‌دیدند.

اما با این حال او همان کاپیتان محبوبی بود که حتی حضور ستاره‌ای چون جواد نکونام در میانه میدان استقلال نیز نتوانست نامش را تحت‌الشعاع قرار دهدف او محبوب‌تر هم شد وقتی تنها کمی شبیه ناصر حجازی شد. کاراکتری که حرفش را بدون مصلحت‌اندیشی می‌زد و از گفتن واقعیت‌ها واهمه‌ای نداشت؛ هیچ واهمه‌ای حتی خانه‌نشینی! کسی که حتی علارغم گلزنی هایش در دربی نزدیک بود در بین پرسپولیس ها محبوب شود.

فرهاد مجیدی حالا به استقلال برگشته. او می‌گوید به عشق پوشیدن پیراهن استقلال بازگشته است. با این اظهار نظر، رسانه‌ها بیشتر گیج شده‌اند؛ این عشق سال گذشته کجا بود؟ اینها سؤالاتی است که مجیدی علاقه‌ای ندارد به آنها پاسخ دهد و می گوید دوست ندارد در مورد گذشته حرفی بزند. دردناک‌تر از همه اینها اینکه او هنوز خود را شاگرد مکتب ناصر حجازی می‌داند و برای اینکه فشار انتقادات را کم کند امیر قلعه نویی را نیز با خود در ارادت به ناصر حجازی همراه می‌کند و می‌گوید: " حجازی اسطوره من و امیر قلعه‌نویی است و هواداران ناصرخان هم از بازگشت من خوشحال هستند. "

با این اظهارنظر مجیدی، احتمالا آتیلا حجازی را نباید هوادار پدرش به حساب بیاوریم که از تغییر موضع ناگهانی مجیدی سخت دلخور شده است و دو روز پیش گفته است: " به جان دخترم که خیلی دوستش دارم، ناصر حجازی بی‌همتا بود. باور کنید این حرف را به خاطر اینکه پدرم بود نمی‌گویم؛ به خاطر این می‌گویم که وقتی حرفی را می‌زد تا آخر پای حرفش می‌ایستاد، هیچ‌وقت به خاطر منافع شخصی رنگ عوض نمی‌کرد. در این فوتبال هیچ‌کس در حدواندازه ناصرخان نیست. بقیه افراد به خاطر منافع‌ شخصی‌شان رنگ عوض می‌کنند. مهم این است که پدرم در دل مردم زنده است "

نه، فايدهاي ندارد آقا فرهاد! خيلي از سؤالها بيجواب مانده و احتمالا تو در پاسخ به همه اين سؤالها از عشقت به پيراهن استقلال سخن خواهي گفت. راستی تو عوض شده ای؟ مکتب حجازی عوض شده؟ و یا بحث مقتضیات زمان است ؟ انسان جایز الخطاست جناب هفت مقدس، کاش مانند همان تیر ماه با شهامت می گفتی که اظهارنظرهایت اشتباه بود.